Bezuinigingen Veiligheidsregio Brabant Zuid Oost

Auteur Topic: Bezuinigingen Veiligheidsregio Brabant Zuid Oost  (gelezen 64656 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #130 Gepost op: 28 november 2014, 13:36:51
En ook al heb je een ongeval met een vrachtwagen betekend het echt niet dat er meteen automatisch een HV mee gaat. ;)

p2kflex
13:00:22 28-11-14GROUP-2P 1 ONGEVAL A28 R 9,2 ZST (beknelling) Eenh: OVD719 ZST712
0709358BRW Veiligheidsregio Utrecht (Zeist) (Beroepspersoneel)
0709357BRW Veiligheidsregio Utrecht (Zeist) (Kazernealarm)
0706435BRW Veiligheidsregio Utrecht (DOvD Binnensticht - Zeist - Bunnik)

VID @vid  ·  23 min.
Tussen Den Dolder en Soesterberg zijn door een ongeval met een vrachtwagen op de #A28 Utrecht - Amersfoort 2 rijstroken dicht.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #131 Gepost op: 28 november 2014, 13:51:26
Hier gaat er dan een hele peloton uit  e050 En dat nog niet eens voor een vrachtwagen!

p2kflex
07:22:00 27-11-14GROUP-1PRIO 1 : Aanrijding letsel AFRIT A67 R - EERSEL 30 EER : 1671 1641 2171 2141 OVD
1106760BRW Brabant-Zuidoost (Eersel) (Blusploeg A)
1106746BRW Brabant-Zuidoost (Eersel) (Korpsalarm)
1106798BRW Brabant-Zuidoost (Eersel) (Lichtkrant)
1106789BRW Brabant-Zuidoost (Eersel) (Oproep Vrijwilligers dagdienst)
1106260BRW Brabant-Zuidoost (Hapert) (Blusploeg A)
1106261BRW Brabant-Zuidoost (Hapert) (Blusploeg B)
1106262BRW Brabant-Zuidoost (Hapert) (Blusploeg C)
1106298BRW Brabant-Zuidoost (Hapert) (Lichtkrant)
1104764BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (OvD West)
1104799BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Monitorcode)
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


JAB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #132 Gepost op: 28 november 2014, 16:52:40
Typerend is de reactie van de bgm van Eindhoven, van Gijzel: hoeveel geld willen we besteden en wat kunnen we daarmee doen. Het behoort andersom te zijn: Wat vinden we een goed niveau van veiligheid, ook vanuit de veranderende maatschappelijke veranderingen zoals ouderen die langer thuis wonen en minder zelfredzaam zijn. En het risico in het gebied van Brabant ZO met veel transportongevallen waardoor je meer HV's beschikbaar moet hebben. Ook door de lange rijtijden op de snelwegen waardoor overblijvende HV's er veel langer dan 15 min. over rijden t.o.v. nu met meer HV's . Een bijna niet haalbare tijd meer.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #133 Gepost op: 28 november 2014, 22:58:48
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1311181 date=1417179086
Hier gaat er dan een hele peloton uit  e050 En dat nog niet eens voor een vrachtwagen!

p2kflex
07:22:00 27-11-14GROUP-1PRIO 1 : Aanrijding letsel AFRIT A67 R - EERSEL 30 EER : 1671 1641 2171 2141 OVD
1106760BRW Brabant-Zuidoost (Eersel) (Blusploeg A)
1106746BRW Brabant-Zuidoost (Eersel) (Korpsalarm)
1106798BRW Brabant-Zuidoost (Eersel) (Lichtkrant)
1106789BRW Brabant-Zuidoost (Eersel) (Oproep Vrijwilligers dagdienst)
1106260BRW Brabant-Zuidoost (Hapert) (Blusploeg A)
1106261BRW Brabant-Zuidoost (Hapert) (Blusploeg B)
1106262BRW Brabant-Zuidoost (Hapert) (Blusploeg C)
1106298BRW Brabant-Zuidoost (Hapert) (Lichtkrant)
1104764BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (OvD West)
1104799BRW Veiligheidsregio Brabant-Zuidoost (Monitorcode)

Gewoon tweezijdig  aanrijdend met per kant 1 TS en 1 HV, waar haal jij een heel peloton vandaan, als ik vragen mag  ? ???
Volgens mij is dit op heelveel autosnelwegen in Nederland  de standaard procedure .


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #134 Gepost op: 29 november 2014, 16:34:05
Zo gewoon is dit niet (meer). In Hollands Midden rijdt men niet met 2 HV's aan. Alleen 1 HV op de incidentbaan.

Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1311287 date=1417211928
Gewoon tweezijdig  aanrijdend met per kant 1 TS en 1 HV, waar haal jij een heel peloton vandaan, als ik vragen mag  ? ???
Volgens mij is dit op heelveel autosnelwegen in Nederland  de standaard procedure .


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #135 Gepost op: 29 november 2014, 19:26:11
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1311287 date=1417211928
Gewoon tweezijdig  aanrijdend met per kant 1 TS en 1 HV, waar haal jij een heel peloton vandaan, als ik vragen mag  ? ???
Volgens mij is dit op heelveel autosnelwegen in Nederland  de standaard procedure .

Peloton was eigenlijk maar als een grap bedoelt....  O0
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau


Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
Reactie #136 Gepost op: 29 november 2014, 20:57:52
In Twente rijdt men ook tweezijdig aan met TS + HV. Maar in bijvoorbeeld Friesland alleen maar met een TS.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #137 Gepost op: 29 november 2014, 22:16:49
Hier in Utrecht rijd ook alleen maar 1 TS voor een ongeval met beknelling, en veel gevallen wordt er ook niet tweezijdig aangereden. ::)


zeeland19

  • Brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #138 Gepost op: 15 december 2014, 15:11:06
Hier op Tholen(Zeeland) rijdt standaard een HV mee bij melding beknelling. Er gaat dan 1x TS en 1x TS met HV-aanhanger(HV2).
Benieuwd of dat ook gaat veranderen icm maatwerk.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #139 Gepost op: 15 december 2014, 15:17:24
Citaat van: Frankieboy001 link=msg=1311413 date=1417291072
In Twente rijdt men ook tweezijdig aan met TS + HV. Maar in bijvoorbeeld Friesland alleen maar met een TS.
in ZHZ ook enkelzijdig en zonder HV  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid