Opleidingsvergoeding

Auteur Topic: Opleidingsvergoeding  (gelezen 4766 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JBTH

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 13 maart 2014, 09:08:13
Goedemorgen,

Ik heb bijna twee jaar geleden gesolliciteerd op een vacature (agent) bij het korps Flevoland.
Na de testdagen A en B kreeg ik te maken met de vacaturestop.
Eind vorig jaar kreeg ik de mogelijkheid de sollicitatieprocedure weer te hervatten bij de eenheid Oost-Nederland.
Na het landelijk eindgesprek, de medische keuring en het antecedentenonderzoek te hebben afgerond kreeg ik een brief dat ik de sollicitatieprocedure positief had doorlopen.
De eenheid Oost-Nederland had de intentie om mij aan te nemen en ik zou de opleiding op 19 mei 2014 kunnen starten.
In deze brief stond ook dat ik uitgenodigd zou worden voor een arbeidsvoorwaardengesprek!!!!

Dit arbeidsvoorwaardengesprek heeft echter nooit plaatsgevonden. Ik kreeg vorige week per e-mail een salarisvoorstel (opleidingsvergoeding).

Nu komt het mooie....... >:( :'( >:( :'(

Ik heb een voorstel gehad van € 808,58 bruto per maand!!!!  

Ik ben 36 jaar en werk al vanaf 1998. Vanwege de taakstelling 2012 van het Ministerie van Economische zaken zijn contracten voor bepaalde tijd niet verlengd. Dit betekende dat mijn contract bij Agentschap NL (nu Rijksdienst voor Ondernemend Nederland) na 3˝ jaar beëindigd werd. Ik heb heel veel moeite gedaan om zo snel mogelijk weer aan het werk te komen. Gelukkig kon ik op 4 december 2012 weer beginnen bij Agentschap NL en werk ik nog steeds voor deze werkgever.

Een salaris van € 808,58 bruto per maand is voor mij niet acceptabel, want dit zou met zich  meebrengen dat ik schulden moet opbouwen om deze opleiding te kunnen voltooien. Ik ben kostwinnaar en moet voor mijn gezin met twee kinderen zorgen. Daarnaast moet ik vaste lasten en de hypotheek betalen. Dit allemaal is niet mogelijk met een salaris van € 808,58 bruto per maand.

Ik de mail die ik gekregen heb staat; "Helaas moeten we de door het ministerie van veiligheid en justitie opgelegde eis volgen. De eis is dat er voorafgaand aan de aanstelling minimaal 2 jaar werkervaring moet zijn, waarbij minimaal 28 uur gemiddeld per week is gewerkt met bijbehorende inkomsten van minimaal het minimumloon. De periode van 2 jaar moet aaneengesloten zijn."

ZIJN ER MEER MENSEN DIE HIER TEGENAAN LOPEN??????

Heeft er iemand een advies?

Gr.

Macchill

• Geďnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2014, 09:51:26
Ik weet niet of het mogelijk is om het begin van de opleiding een jaartje op te rekken? Zodat je begin 2015 begint met de PA?
Dan heb je van eind 2012 tot eind 2014 gewerkt, de benodigde 2 jaar. Denk dat je dit wel moet overleggen met de eenheid. Maar daar zullen insiders wel meer over kunnen zeggen?

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2014, 10:32:45
Citaat van: Macchill link=msg=1250398 date=1394700686
Ik weet niet of het mogelijk is om het begin van de opleiding een jaartje op te rekken? Zodat je begin 2015 begint met de PA?
Dan heb je van eind 2012 tot eind 2014 gewerkt, de benodigde 2 jaar. Denk dat je dit wel moet overleggen met de eenheid. Maar daar zullen insiders wel meer over kunnen zeggen?

Ik denk dat het probleem niet zozeer de tijd is die hij in een voorgaand arbeidscontract heeft gewerkt is, maar de opleidingsvergoeding die meer als €200,00 onder bijstandsniveau ligt voor een alleenstaande ouder dus daar kun je met een gezin niet van rondkomen.

JeroenV

• Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #3 Gepost op: 14 maart 2014, 21:43:27

Beste JBTH,

Wat een rot situatie! Mijn advies: bel met je selectie-adviseur en leg deze kwestie aan hem of haar voor. Wellicht bestaat er toch een mogelijkheid om je nog een salaris bij werkervaring toe te kennen?
Laat je niet direct uit het veld slaan, klim in de telefoon en zorg dat je iemand aan de lijn krijgt die je kan voorlichten en misschien zelfs helpen.

Laat je ons weten hoe het loopt?

P.s. Macchill, ik lees nergens dat JBTH alleenstaand ouder is, wel kostwinner. Dan redt je het niet met 800 per maand inderdaad.

Succes!

JBTH

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4 Gepost op: 20 maart 2014, 16:01:25
Vandaag aangegeven niet door te gaan met de procedure voor de intake van mei 2014  :'( :'( :'(

Na diverse brieven en telefoontjes geen ander salarisvoorstel gekregen.

Harde eis is dat ze de door het Ministerie van Veiligheid en Justitie opgelegde eis moeten volgen. De eis is dat er voorafgaand aan de aanstelling minimaal 2 jaar werkervaring moet zijn, waarbij minimaal 28 uur gemiddeld per week is gewerkt met bijbehorende inkomsten van minimaal het minimumloon. De periode van 2 jaar moet aaneengesloten zijn.

Ik werk al vanaf 1998 en heb helaas eind 2012 even vier maanden in de WW gezeten. Dat nekt mij nu!!
Te gek voor woorden dit, wat een teleurstelling!!!!  >:( :-\ >:( :-\

Ik wil iedereen die de opleiding, in mei 2014, in Apeldoorn gaat volgen heel veel succes wensen!  O0

Greetz JBTH

Macchill

• Geďnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #5 Gepost op: 20 maart 2014, 16:07:02
Dat is zeer spijtig om te horen! Houd de moed erin, en binnenkort weer solliciteren als dat weer mogelijk is! Tegen die tijd is de benodigde 2 jaar wel overbrugt!  ;)
Succes!

JeroenV

• Aspirant korps Den Haag
  • Forum gebruiker
  • Eat, sleep, Krav Maga, repeat
Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2014, 16:51:36

Heel zuur JBTH, heel veel sterkte...

Laat je hierdoor niet remmen om volgende keer gewoon weer te solliciteren!