Goedemorgen,
Ik heb bijna twee jaar geleden gesolliciteerd op een vacature (agent) bij het korps Flevoland.
Na de testdagen A en B kreeg ik te maken met de vacaturestop.
Eind vorig jaar kreeg ik de mogelijkheid de sollicitatieprocedure weer te hervatten bij de eenheid Oost-Nederland.
Na het landelijk eindgesprek, de medische keuring en het antecedentenonderzoek te hebben afgerond kreeg ik een brief dat ik de sollicitatieprocedure positief had doorlopen.
De eenheid Oost-Nederland had de intentie om mij aan te nemen en ik zou de opleiding op 19 mei 2014 kunnen starten.
In deze brief stond ook dat ik uitgenodigd zou worden voor een arbeidsvoorwaardengesprek!!!!
Dit arbeidsvoorwaardengesprek heeft echter nooit plaatsgevonden. Ik kreeg vorige week per e-mail een salarisvoorstel (opleidingsvergoeding).
Nu komt het mooie.......
Ik heb een voorstel gehad van € 808,58 bruto per maand!!!!
Ik ben
36 jaar en werk al vanaf 1998. Vanwege de taakstelling 2012 van het Ministerie van Economische zaken zijn contracten voor bepaalde tijd niet verlengd. Dit betekende dat mijn contract bij Agentschap NL (nu Rijksdienst voor Ondernemend Nederland) na 3˝ jaar beëindigd werd. Ik heb heel veel moeite gedaan om zo snel mogelijk weer aan het werk te komen. Gelukkig kon ik op 4 december 2012 weer beginnen bij Agentschap NL en werk ik nog steeds voor deze werkgever.
Een salaris van € 808,58 bruto per maand is voor mij niet acceptabel, want dit zou met zich meebrengen dat ik schulden moet opbouwen om deze opleiding te kunnen voltooien. Ik ben kostwinnaar en moet voor mijn gezin met twee kinderen zorgen. Daarnaast moet ik vaste lasten en de hypotheek betalen. Dit allemaal is niet mogelijk met een salaris van € 808,58 bruto per maand.
Ik de mail die ik gekregen heb staat; "Helaas moeten we de door het ministerie van veiligheid en justitie opgelegde eis volgen. De eis is dat er voorafgaand aan de aanstelling minimaal 2 jaar werkervaring moet zijn, waarbij minimaal 28 uur gemiddeld per week is gewerkt met bijbehorende inkomsten van minimaal het minimumloon. De periode van 2 jaar moet aaneengesloten zijn."
ZIJN ER MEER MENSEN DIE HIER TEGENAAN LOPEN?
??
Heeft er iemand een advies?
Gr.