Ook ik zie vaak genoeg praktijk voorbeelden en probeer daar dan ook een voorbeeld aan te stellen. Ik kan mij nog goed herrinneren dat ik de allereerste keer een hartinfarct moest spelen. Nog nooit had ik dit in de praktijk werkelijk gezien, laat staan dat ik wist hoe dit precies te spelen. Nu met mijn werk, kom ik een paar keer in de week wel een aantal infarcten tegen, vooral in de nachtdienst. Wanneer ik nu een infarct moet spelen, dan speel ik hem ook echt heel anders dan de eerste keer, puur omdat ik praktijk voorbeelden heb.
Helaas hebben de meeste lotussen geen praktijk voorbeelden en moeten ze het doen zoals ze dit in de lessen hebben geleerd. Zelfs als er een sleutelbeen fraktuur gespeeld moet worden, je mag amper je hoofd bewegen, nou in de praktijk bewegen ze die toch echt wel. Zo zijn er vele voorbeelden. Ik denk dat sommige lotussen dus zo'n overdreven gedrag vertonen, doordat ze geen idee hebben hoe een werkelijk slachtoffer nu reageert. Dit kun je ze niet kwalijk nemen. Soms wordt er van mij ook wel eens letsels gevraagd waarbij ik mijn vraag tekens bij neer zet. Ik bespreek dit dan wel met de instructeur, maar soms ontkom je er niet aan, zoals jorrin ook al vertelde, dat je iets moet spelen wat eigenlijk tegen je eigen natuur ingaat.