Je zou het dan zo kunnen doen: goede morgen gmk,aanvang voor de 1101 met voertuig nr md22, om maar even een Bredase auto van basisteam Markdal als voorbeeld te nemen. De centralist zou dan roepnummer aan voertuignummer kunnen koppelen m.b.v. een computerprogrammaatje...
De OC kan precies zien in welk voertuig je rijd(mits het het voertuig ook via de mobilofoon aanmeld).
Zij zien dan het roepnummer, kenteken, wagenparknr, welke status en waar je rijdt.
Dat is in heel Nederland met nieuwe roepnummer plan van Politie Nederland meen ik?
Hier in BN iedergeval wel district Meierij 120x noodhulp en daar zitten dan nog verschillende bureaus in Drunen/Boxtel etc.. OVD-P Den Bosch 1091
In principe zijn alle voertuigen voor de noodhulp(aldus de NP). De roepnummers hebben allemaal een betekenis. Als ik ergens in het Brabantse ben dan snap ik nog steeds wat voor voertuig c.q. bemensing onder dat roepnummer zit. Als je alle auto's gaat nummeren volgens het roepnummerplan, dan kunnen wij al op ons bureau zeker nog wel 15 auto's extra krijgen.
Kortom het nummeren van de voertuigen volgens het roepnummerplan werkt gewoon niet.(Vind ik dan)