Boeing 777 Malaysian Airlines vlucht MH 370 vermist - Zuidoost-Azië 08-03-2014

Auteur Topic: Boeing 777 Malaysian Airlines vlucht MH 370 vermist - Zuidoost-Azië 08-03-2014  (gelezen 47392 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Citaat van: silque link=msg=1251253 date=1394967958
Alles is alleen maar speculatief, het is en blijft gissen naar de oorzaak van de koerswijziging. Feit is wel dat áls ze inderdaad nog zolang in de lucht zijn gebleven, een zelfmoordactie van de piloot m.i. kan worden afgeschreven. Dan heeft het geen zin om in de lucht te blijven hangen en volgensmij is een crash met een kist vol kerosine een stuk aantrekkelijker in dat geval.

Waarom niet? Als er een organisatie achter zit die dit grondig heeft voorbereid.
Een actie met deze planning klinkt inderdaad niet logisch als zelfmoord, er zal hier een reden achter zitten en die reden is zeer lastig om nu zo op te sporen (al hoop ik dat de zoekingen en onderzoeken in de levens van de piloten wat licht kunnen schijnen. Tevens staat er op CNN een kaart waar men kan zijn

En daarbij werd door deskundige gezegd dat het zeker niet onlogisch is dat men naar het noorden is afgebogen aangezien je hier een aantal landen hebt zitten waarbij de radar niet zo geavanceerd is als in het westen. Plus is daarbij de hoop dat als men naar het noorden is gevlogen dat de passagiers ook nog leven.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v




Gast

  • Gast
Citaat van: silque link=msg=1251253 date=1394967958
Alles is alleen maar speculatief, het is en blijft gissen naar de oorzaak van de koerswijziging. Feit is wel dat áls ze inderdaad nog zolang in de lucht zijn gebleven, een zelfmoordactie van de piloot m.i. kan worden afgeschreven. Dan heeft het geen zin om in de lucht te blijven hangen en volgensmij is een crash met een kist vol kerosine een stuk aantrekkelijker in dat geval.

Waarom niet? Als er een organisatie achter zit die dit grondig heeft voorbereid.

Voor nú, gezien de laatste informatie, lijkt het niet plausibel (positie laatst waargenomen en de daarbij resterende hoeveelheid brandstof boven open zee) maar inderdaad een organisatie met voldoende middelen en financiën kan alles voor elkaar krijgen, logistiek, brandstof etc. etc. etc.
Het artikel hierboven is zeker interessant, hoe langer het niet gevonden wordt hoe breder er gedacht moet worden in mogelijke oorzaken en opties. Blijft het feit dat zonder transponder het toestel, vliegend, nog altijd door primaire radars zal worden waargenomen, daar valt weinig tot niets aan te doen.


Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Citaat van: DiNozzo link=msg=1251215 date=1394963111
Het toestel had genoeg brandstof aan boord om acht uur te kunnen vliegen. Dat betekent in theorie dat het nog een half uur kon doorvliegen, vanaf het moment dat het voor het laatst contact met de satelliet maakte.

Samen met het kaartje van zojuist zou een eventuele landingsbaan van voldoende formaat toch bekend moeten zijn, kunnen er noit veel zijn. Vooral die buiten internationale waarneming of LVL.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Bovendien, als het toestel zou zijn geland zouden de mobieltjes toch weer automatisch contact moeten maken. Of het moet écht in de middle of nowhere zijn geland...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Dunedain

  • Ambu CH, Verpleegkundige op SEH, MKA centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
Of de batterijen zijn op, of de telefoons afgenomen, enz. enz.
Als dit goed georganiseerd is, was hier vast van tevoren over nagedacht.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: silque link=msg=1251261 date=1394969186
Bovendien, als het toestel zou zijn geland zouden de mobieltjes toch weer automatisch contact moeten maken. Of het moet écht in de middle of nowhere zijn geland...

Vijf essentiële punten die bewijzen dat het toestel niet kan zijn gecrasht:
  • Er zijn geen wrakstukken gevonden ondanks intensieve zoekacties.
  • De transponder van het vliegtuig lijkt handmatig te zijn uitgeschakeld, enkele minuten vóórdat andere via radiofrequenties uitzendende communicatiesystemen werden gestopt.
  • De motoren van het vliegtuig bleven uitvoerige data naar de satelliet zenden gedurende vier uur nadat het radarcontact was verbroken.
  • De mobiele apparaten en telefoons van veel passagiers bleven na de verdwijning van het vliegtuig nog enkele dagen online.
  • De transponders van de Black Box zijn nooit met het uitzenden van signalen begonnen, wat betekent dat het vliegtuig niet kan zijn gecrasht.

Als punt 4 correct is, dan zou heel simpel te achterhalen moeten zijn waar deze mobieltjes zich dan wel niet bevinden. Aangezien dat nog steeds niet bekend is, is het maar een vaag verhaal van "Gewoon Nieuws".


Chukkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • UNIX/Linux/OpenVMS beheerder.
Is er dan een wereld wijde deking van het "GSM netwek"? Zelfs in Nederland is de dekking niet volledig.
Politie  | Dienst ICT | Sector Levering | Hosting (vtsPN-DRC)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Ik heb ergens gelezen dat de telefoons helemaal niet online waren, maar dat het ´overgaan ´ ook gebeurt als de provider nog aan het ´zoeken´ is naar de telefoon. Dit om te voorkomen dat mensen denken dat er niks gebeurt en het gesprek wegdrukken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: silque link=msg=1251270 date=1394970388
Ik heb ergens gelezen dat de telefoons helemaal niet online waren, maar dat het ´overgaan ´ ook gebeurt als de provider nog aan het ´zoeken´ is naar de telefoon. Dit om te voorkomen dat mensen denken dat er niks gebeurt en het gesprek wegdrukken.

Nu gaan verschillende verhalen een eigen leven leiden. Hij kan niet overgaan als er geen verbinding is gemaakt, want als een verbinding alsnog niet gemaakt kan worden, wat dan, toch maar naar de voicemail?

Citaat van: Chukkie link=msg=1251267 date=1394969966
Is er dan een wereld wijde deking van het "GSM netwek"? Zelfs in Nederland is de dekking niet volledig.

100% dekking bestaat niet, maar dit is een andere discussie. Er wordt beweerd dat de telefoons "online" waren, waarbij ik er vanuit ga dat men bedoelt "verbinding hebben/hadden met het netwerk". Welk netwerk dat dan ook is maakt niet uit. Elk land heeft wel zijn eigen 2G/3G en met een beetje geluk 4G netwerk. De telefoons van tegenwoordig kunnen voldoende frequentiebanden aan. Bovenstaande vraag klinkt dan ook een beetje alsof je nooit in het buitenland komt...