...
Ik vind dat we deze hulpverleners fatsoenlijk moeten opleiden en een retentieprogramma moeten bieden.
Expert.
Amen, wellicht dat de opmerking van Joffry waar hij zei dat ze eens met de RAV rond de tafel moeten een heel goede eerste stap in die richting kan zijn.
Want even vanaf de zijlijn gesproken en zonder dat ik een oordeel vel (ga ik althans proberen niet te doen.)
-(Momenteel) is het geen voorbehouden handeling.
-Er zijn heel goede redenen waarom het dat eigenlijk wel zou moeten zijn en leken hulpverleners de handeling niet zouden moeten uitvoeren.
-Er zijn echter ook situaties denkbaar waarin je zegt, zou je niet toch..... en mogelijk vormen die situaties de argumenten waarom ooit is besloten het geen voorbehouden handeling te maken.
De situatie waarin deze discussie is gekomen is er eigenlijk 1 waarin niet echt een "oplossing" is omdat volgens mij beide partijen gewoon een goed argument hebben aan hun kant. (al mogen aan beide kanten een aantal mensen wel wat meer oefenen met dat argument goed/volwassen over te brengen.) Ik zie het ook niet gebeuren dat 1 partij het argument van de ander volledig (of voldoende) kan ontkrachten, daarvoor liggen er nu eenmaal te veel feiten aan ten grondslagen.
Maar misschien een stom balletje om op te gooien:
-Als Henk en z'n team gealarmeerd worden, wordt neem ik aan de ambulance tegelijk mee gealarmeerd. Is het zo een stom plan om even een paar minuten te wachten tot de ambu ter plaatsen is, en de verpleegkundige gewoon mee te nemen in de boot? Ja je hebt een paar minuten tijdverlies, maar je hebt eerder professionele zorg.... Of wacht niet, maar laat de verpleegkundige in een 2e boot achter de eerste aan varen en ter plaatsen overstappen naar de boot met het S.O.
?? gewoon een stom balletje, maar het is opgegooid... Wie vangt?