Allereerst is het onbetaalbaar, daarnaast onhaalbaar.
Maar kan iemand vertellen wat "die paar minuten" opkomsttijd bij een bosbrand voor problemen oplevert?
Er wordt in compagnieverband veelal eerst gereden naar een verzamelplaats en van daaruit pas ingezet.
Gevolg van kazerneren zou kunnen zijn dat je langer staat te wachten alvorens je ingezet wordt
Bij compagniebrand vaak eerst verzamelen indien er een inzet plaatsvind buiten de eigen regio, alleen dan zijn er eerst al 8 bluseenheden vrije instoom uit eigen regio ingezet.
Het kazerneren gaat om het eerste voertuig, en de wachttijd is meestal omdat gewacht wordt op het laatste voertuig van het peloton of compagnie.
Volgens mij hebben we nu twee voorjaren achtereen juist in de periode voor het opgang komen van de sapstroom grote natuurranden gehad. Al is eentje van dit jaar die ik voor me heb net over de grens bij Enschede.
Wat kost trouwens dat vliegen per uur?
Volgens een brief aan de 2e kamer uit 2005 kost 1 vlieguur van een Chinook CH47 all inn € 17.333,00 prijspeil 2005 dus dat zit nu, met inflatiecorrectie, op minimaal een € 20.000 per uur.
De inzet van 1 TS-NB kost per uur ongeveer rond de € 600,00.