Middel hulpverlening (auto te water/beknelling) Provincialeweg N207 - Leimuiden 22-03-2014

Auteur Topic: Middel hulpverlening (auto te water/beknelling) Provincialeweg N207 - Leimuiden 22-03-2014  (gelezen 7194 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=7biFqNzl7fI
Middelhulpverlening bij dodelijk ongeval Provincialeweg N207 Leimuiden - 112HM
Rob de Jong
Gepubliceerd op 22 mrt. 2014
Citaat
Leimuiden, 22 maart 2014

De hulpdiensten zijn deze morgen massaal uitgerukt voor een voertuig te water na een ongeval op de N207 bij Leimuiden. Een tiental brandweer voertuigen, meerdere ambulance- en politie-eenheden en een lifeliner gingen onder andere die kant op.

Meer op http://www.112hm.nl/2014/03/22/middel...
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=qP_zqAf2PVA
Dodelijk ongeluk op N207 tussen Alphen aan den Rijn en Leimuiden
alphenstadtv
Citaat
Op de N207 tussen Alphen aan den Rijn en Leimuiden is zaterdag één persoon om het leven gekomen bij een ernstig auto-ongeluk. Dat heeft de politie aan Alphen Stad FM/TV bevestigd. Het dodelijke slachtoffer is een 77-jarige man uit Katwijk.

Drie personenauto's en een vrachtwagen botsten op elkaar. De Katwijker botste door nog onbekende oorzaak frontaal met zijn auto tegen de vrachtwagen, die vanaf de andere kant kwam aanrijden. De man die het ongeluk niet overleefde belandde met zijn auto in de naastgelegen sloot.

Twee anderen raakten gewond bij het ongeluk. Eén van hen is er ernstig aan toe. Hulpdiensten uit heel de regio gingen naar het plaats van het ongeval om te assisteren. Ook een traumahelikopter landde.

De N207 tussen Woubrugge en Langeraar was zes uur lang, tot 16.30 uur, in beide richtingen afgesloten.
Samen sterk in de hulpverlening!


guest11765

  • Gast
Ik was 1 van de eerste automobilisten ter plaatsen die WEL wilde helpen.
Je ziet mijn auto ook vol in beeld (met mij er naast), de groene met de sticker op het achterruit.

Notitie ik was er dus niet bij betrokken.

Mede slachtoffers en de mensen uit een naast gelegen huis waren mij (gelukkig) voor met het water in gaan.
Het was al heel snel duidelijk dat de persoon geen kans van leven had.

De vrachtwagen chauffeur nog de man in de sloot kon iets aan het ongeval doen. De andere zwaargewonde was helemaal niet zwaargewond.


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1253515 date=1395657101
Ik was 1 van de eerste automobilisten ter plaatsen die WEL wilde helpen.
Je ziet mijn auto ook vol in beeld (met mij er naast), de groene met de sticker op het achterruit.

Notitie ik was er dus niet bij betrokken.

Mede slachtoffers en de mensen uit een naast gelegen huis waren mij (gelukkig) voor met het water in gaan.
Het was al heel snel duidelijk dat de persoon geen kans van leven had.

De vrachtwagen chauffeur nog de man in de sloot kon iets aan het ongeval doen. De andere zwaargewonde was helemaal niet zwaargewond.

Dat is nogal een bewering... Je komt niet zomaar op de verkeerde weghelft terecht. Moet een reden voor zijn. Ken de weg ook behoorlijk en weet dat daar menigmaal over de dubbele lijn wordt ingehaald (ZEG NIET DAT HET HIER HET GEVAL WAS), kan ook een onwelwording zijn (als de personenauto in de sloot primair betrokken was bij het ongeval en de andere als gevolg van). Zie vier auto's dus kan van alles zijn. Politie zal dat vast hebben vastgesteld


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Deze persoon was wél zwaargewond. Dit is later aan de brandweer doorgegeven dat deze als zwaargewond naar het ziekenhuis is vervoerd.

Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1253515 date=1395657101
De andere zwaargewonde was helemaal niet zwaargewond.


guest11765

  • Gast
Als iemand de exacte toedracht wil weten kan dat best in een PB, maar niet open op het forum.

Ik heb bij diverse verklaringen gestaan.

Tevens heb ik die "zwaar" gewonde gestabiliseerd. Maar als jij het beter weet, prima.
Voor zover ik weet is hij niet zwaargewond.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Citaat van: Kapitein Haeck link=msg=1253771 date=1395738463
Tevens heb ik die "zwaar" gewonde gestabiliseerd. Maar als jij het beter weet, prima. Voor zover ik weet is hij niet zwaargewond.
Ik denk nu even in mogelijkheden: zo'n persoon zou in de ambu naar het ziekenhuis toch alsnog b.v. ernstig inwendig letsel kunnen hebben, want ter plaatse niet opgevallen was?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1253772 date=1395739462
Ik denk nu even in mogelijkheden: zo'n persoon zou in de ambu naar het ziekenhuis toch alsnog b.v. ernstig inwendig letsel kunnen hebben, want ter plaatse niet opgevallen was?

Dat zou inderdaad best mogelijk kunnen zijn.

Hoe eenduidig is eigenlijk het begrip zwaargewond ?
Misschien verschilt de interpretatie wel van persoon tot persoon.
De ernst van de verwondingen kan zich mogelijk ook pas op een later tijdstip manifesteren.


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Citaat van: Thor link=msg=1253774 date=1395740683
Dat zou inderdaad best mogelijk kunnen zijn.

Hoe eenduidig is eigenlijk het begrip zwaargewond ?
Misschien verschilt de interpretatie wel van persoon tot persoon.
De ernst van de verwondingen kan zich mogelijk ook pas op een later tijdstip manifesteren.

Afhankelijk van de snelheid van het voertuig en de vervorming hieraan heeft iemand 'recht op letsel.' Het is op dat moment op de plaats van het ongeval niet 100% vast te stellen hoe het met iemand gaat en hoe dit zich zal ontwikkelen. Daarom wordt dan geen risico genomen en zal iemand naar een ziekenhuis worden gebracht.


Ik begrijp dat Kapitein Haeck goed werk heeft verricht, door eerste hulp te verlenen. Het komt op mij wat vijandig over om hier te roepen dat het niemand zijn schuld is, en dat het allemaal niet klopt wat op het forum staat. Hulpverleners handelen altijd met een achterliggende gedachte die misschien niet altijd zichtbaar is. Omdat ze vaak weinig tijd hebben kan het soms wat kortaf overkomen naar de omstanders. Ik hoop wel dat je zelf een goed gevoel aan je handelen hebt overgehouden, en het de volgende keer weer zal doen.


guest11765

  • Gast
Citaat van: Dimeg link=msg=1253798 date=1395746191
Afhankelijk van de snelheid van het voertuig en de vervorming hieraan heeft iemand 'recht op letsel.' Het is op dat moment op de plaats van het ongeval niet 100% vast te stellen hoe het met iemand gaat en hoe dit zich zal ontwikkelen. Daarom wordt dan geen risico genomen en zal iemand naar een ziekenhuis worden gebracht.


Ik begrijp dat Kapitein Haeck goed werk heeft verricht, door eerste hulp te verlenen. Het komt op mij wat vijandig over om hier te roepen dat het niemand zijn schuld is, en dat het allemaal niet klopt wat op het forum staat. Hulpverleners handelen altijd met een achterliggende gedachte die misschien niet altijd zichtbaar is. Omdat ze vaak weinig tijd hebben kan het soms wat kortaf overkomen naar de omstanders. Ik hoop wel dat je zelf een goed gevoel aan je handelen hebt overgehouden, en het de volgende keer weer zal doen.

Ok ik ga het nog 1x zeggen. Ik ben bij diverse getuige verklaringen geweest. Ik heb meer dan een kwartier de vrachtwagen chauffeur opgevangen, omdat er geen taak voor mij was, maar des te meer voor de rest van de HV's (als de pro's aan het werk gaan maar ik ruimte).
Daarbij heb ik het verhaal meerdere keren aangehoord.

Ik weet precies wie er veroorzaker is aan het hele ongeval. Dit weet ik, omdat ik een dag later op het politie bureau mijn verklaring moest ondertekenen en toen weer de bevestiging heb gehad. De persoon zit ook vast. En rara als hij niet in het ziekenhuis ligt, hoe kan hij dan wel zwaar gewond zijn? De klap was voor hem zeker hoog energetisch, maar de klap was niet frontaal en de diverse airbags hadden hun werk goed gedaan.

Of de persoon het moedwillig heeft gedaan, door drank/drugs, of dat het door een medisch probleem ontstaan is, dat kan ik niet zeggen. Daar loopt het onderzoek ook naar en ik weet het serieus niet.

Feit blijft dat de vrachtwagen chauffeur een trauma voor het leven heeft. Feit blijft dat de oudere heer het leven heeft gelaten. Dat de vrachtwagen de Mazda vol op de grill heeft gekregen staat ook vast. Maar daar kon nog de vrachtwagen chauffeur nog de Mazda rijder wat aan doen.

In het kader van privacy en onderzoek doe ik geen verdere uitspraken zo openbaar. Wil je het weten stuur je me maar een PB.