ANPR Automatic Number Plate Recognition

Auteur Topic: ANPR Automatic Number Plate Recognition  (gelezen 63145 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #80 Gepost op: 25 oktober 2010, 16:47:01
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Foktober%2FKort%20nieuws%20uit%20de%20regio%2025-10

Nummerplaatherkenning rond Excelsior-Ajax

De politie heeft zondag rond de wedstrijd Excelsior-Ajax automatische nummerplaatherkeninng ingezet. Op de Van Brienenoordbrug stond een bord dat kentekens van passerende auto's werden gescand. De actie was gericht tegen Feyenoordsupporters die eventueel naar Woudestein wilden voor een confrontatie met Ajax-fans. De politie zegt dat de actie bedoeld was om hooligans duidelijk te maken dat ze overal in de gaten worden gehouden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #81 Gepost op: 25 oktober 2010, 16:56:56
Leuke tip voor flitsservice.nl  :)
Dank u O0

Uhm, klein beetje offtopic maarre .... ANPR camera's zijn er voor om de stelselmatige ontduikers/overtreders etc. aan te pakken. Niet om de dagelijkse burger een ''poot'' uit te draaien ...

ANPR mogen ze van mij in elke onopvallende auto hangen ... Ik betaal wegenbelasting en jij dus ook ......
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #82 Gepost op: 25 oktober 2010, 21:08:58
In Emmen, Drenthe wordt ook gebruik gemaakt van een vaste ANPR.
Een bekende is A37 afritten/toeritten bij Klazienaveen.

Op internet vond ik informatie dat er 16 grensovergangen ook uitgerust gaan worden met ANPR.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #83 Gepost op: 27 oktober 2010, 18:56:11
Citaat
Leuke tip voor flitsservice.nl


Die hebben dus helemaal niets aan deze informatie.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #84 Gepost op: 1 november 2010, 19:18:06


Die hebben dus helemaal niets aan deze informatie.

Onderbouw eens waarom niet ?
Groetjes, Marco


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #85 Gepost op: 1 november 2010, 20:23:53
Onderbouw eens waarom niet ?

Uhm, klein beetje offtopic maarre .... ANPR camera's zijn er voor om de stelselmatige ontduikers/overtreders etc. aan te pakken. Niet om de dagelijkse burger een ''poot'' uit te draaien ...

ANPR mogen ze van mij in elke onopvallende auto hangen ... Ik betaal wegenbelasting en jij dus ook ......
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #86 Gepost op: 1 november 2010, 21:24:45


Kan wel zo zijn maar wat verteld mij dat ze alleen dat controleren op ieder voertuig wat langs rijdt ?
Ben er nu meerdere malen en zie alleen maar 2 kleine zwarte camera's hangen met een grijze kast eronder.
Op die kast zit een sticker van Gemeente Rotterdam met de vermelding dat hier de doorstroming van het verkeer gemeten wordt.
Dit soort camera's heb ik op meerdere plekken zien hangen.
Als dat anpr is is het dan niet zo dat ze dit moeten melden ?

Ik denk dat genoemde site wel degelijk zulke info interresant zal vinden om op hun site te vermelden.
Ik krijg er een beetje een BB is watching you gevoel van..
Groetjes, Marco


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #87 Gepost op: 1 november 2010, 21:28:07
Kan wel zo zijn maar wat verteld mij dat ze alleen dat controleren op ieder voertuig wat langs rijdt ?
Ben er nu meerdere malen en zie alleen maar 2 kleine zwarte camera's hangen met een grijze kast eronder.
Op die kast zit een sticker van Gemeente Rotterdam met de vermelding dat hier de doorstroming van het verkeer gemeten wordt.
Dit soort camera's heb ik op meerdere plekken zien hangen.
Als dat anpr is is het dan niet zo dat ze dit moeten melden ?

Ik denk dat genoemde site wel degelijk zulke info interresant zal vinden om op hun site te vermelden.
Ik krijg er een beetje een BB is watching you gevoel van..

Waar zie deze zwarte camera's? Dit zijn nl niet de ANPR camera's  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #88 Gepost op: 1 november 2010, 21:33:25
Ben er nu meerdere malen en zie alleen maar 2 kleine zwarte camera's hangen met een grijze kast eronder.

Ik krijg er een beetje een BB is watching you gevoel van..

Dat is geen ANPR.

Over je gevoel, Tsja, bekeuringen niet betalen, geen wegenbelasting betalen, gestolen auto's, gestolen nummerplaten. In mijn ogen gewoon een grote criminaliteits-aanpakker. Gegevens worden verder niet gebruikt maar aan de andere kant, als je niets te verbergen hebt heb je ook niets te vrezen ....  O0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #89 Gepost op: 1 november 2010, 23:11:07
Nou,
dan kan ik jullie allen melden dat er tussen de Hoofdweg en Capelseweg geen anpr staat hoor..
Broodje aap verhaal dus..!

En nee,
ook ik heb niks te verbergen en mogen ze van mij die petje pietamientjes in peperdure bmw's ed. goed onder de loep nemen met hun baantje in de schoonmaak..
Groetjes, Marco