Was het dan bekend dat deze kitesurfers ergens op zee dobberden? Ze waren toch vermist? Het zal de eerste keer niet zijn, dat een kitesurfer door de wind ergens op het strand, een duinpan, krib of dijk gesmeten is. Ik ken het gebied daar niet, maar ik kan me voorstellen, dat de zoekactie zich niet alleen op zee concentreerde, maar ook op het land en dan vind ik Grip 1 helemaal niet vreemd.
Als ik naar de alarmeringen in het begin van dit topic kijk, dan waren de "zee-eenheden" o.l.v. het KWC al langer aan het zoeken dan de GRIP-alarmering.
Het is een SAR-proces en dan is het KWC leidend, maar in principe alleen op het water. Dat kan voor de vloedlijn wel eens een grijs gebied zijn.
Ik kan niet oordelen of en hoeveel "land-eenheden" aan het zoeken waren, maar een ultimated guess is dat dit reddingsbrigades, KNRM (KHV) en politie waren. Een interdisciplinaire afstemming d.m.v. een motorkapoverleg kan ik mij daarvoor nog wel voorstellen, maar multidisciplinaire coördinatie (eenhoofdige leiding) niet echt.
De hoeveelheid dienstauto's en MCU's, tsja dat hoort nu eenmaal bij een CoPI en verschilt wel eens per regio.
Wettelijke opkomsttijd van een CoPI is idd 30 minuten en daarbij is het rijden met OGS toegestaan. Mijn eigen ervaring (en insteek) als IM CoPI is dat je wel relatief rustiger met OGS rijdt als dan je een primair uitrukvoertuig als een TS, RV, ambu e.d. bent.