gsm's bij ongeval

Auteur Topic: gsm's bij ongeval  (gelezen 6614 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #40 Gepost op: 6 juli 2005, 20:15:44
Ik denk dat het toegestroomde publiek je misschien wel ziet als officieel iemand, maar de hulpdiensten niet. Dus dan heb je er nog niet zoveel aan.

Najah politie weet 't niet, of 't offcieel is of niet, tenzij ze om bewijs vragen
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #41 Gepost op: 6 juli 2005, 20:17:58
Citaat
De brandweer fotograven van de brandweer in Kennemerland kunnen zich allemaal indentificeren en dragen blauwe kantoniersvesten over hun kleding en zijn zo herkenbaar voor zowel het toegestroomde publiek als voor de politie. Hierdoor ontstaat snel een werkbare situatie. En als ik weet waar ze staan dan kan je als het kan ook nog zorg dragen voor mooie foto's.

Chistian, ik denk dat jullie je beter moeten profileren als fotograaf. Bijvoorbeeld door hele simpele kantoniersvesten en zorg voor indentificatie kaarten zoals afgegeven worden door de politie. Dat werkt een stuk makkelijker.

Maar bedoel je daarmee officiele identificatie kaarten, of mogen dat ook kaarten zijn met je naam erop, misschien portretfoto, en met wat je doet en voor welke website?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

Bart S

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 6 juli 2005, 20:27:21
De brandweer fotograven van de brandweer in Kennemerland kunnen zich allemaal indentificeren en dragen blauwe kantoniersvesten over hun kleding en zijn zo herkenbaar voor zowel het toegestroomde publiek als voor de politie. Hierdoor ontstaat snel een werkbare situatie. En als ik weet waar ze staan dan kan je als het kan ook nog zorg dragen voor mooie foto's.

Er zijn dan ook duidelijke afspraken gemaakt tussen deze fotografen en de leiding van de brandweer, waardoor ze dus enige "support" hebben. Deze samenwerking is langzaam gegroeid. De blauwe kantoniersvesten zijn ook verstrekt door het korps. De foto's worden niet alleen gebruikt voor de website, maar ook voor evaluaties en trainingen. Rescue Ranger gaf al een voorbeeld, maar denk ook eens aan de rampzalige brand in de Koningskerk in Haarlem. Dit schept echter ook verwachtingen bij het korps; ze rekenen er min of meer op dat je foto's komt maken. Drie weken zomaar niet op komen dagen en het is gauw gedaan met de support natuurlijk.

Groetjes,

Bart

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #43 Gepost op: 7 juli 2005, 11:08:47
Chistian, ik denk dat jullie je beter moeten profileren als fotograaf. Bijvoorbeeld door hele simpele kantoniersvesten en zorg voor indentificatie kaarten zoals afgegeven worden door de politie. Dat werkt een stuk makkelijker.

Zo'n hesje staat zo patserig vind ik. Alsof jij dan meer rechten heb. Ik ken wel fotograven die dat doen, maar ik zie dat niet zo zitten.  
Ik let altijd op hoe ik m'n foto's maak, geen slachtoffers herkenbaar in beeld etc. Dat het wel eens fout gaat maakt niet uit, die foto's worden toch niet gepubliceerd.

Christian

HOF798

• Gast
Reactie #44 Gepost op: 7 juli 2005, 14:02:51
Om een voorbeeld te geven, kijk op de site van brandweer Heemstede. Daar hebben we met z'n alle een vrouw onder een vrachtwagen vandaan gehaald. Nette foto's waar de hulpverlening goed in beeld komt.

Dank Rescue Ranger, weet inmiddels wie er schuil gaat achter deze naam...

Wij hebben de blauwe jas/hes gekregen van het korps waarvoor wij werken. Dus niet zelf aangeschaft. Daarnaast hebben we ook een id kaart gekregen maar die hebben we niet vaak meer nodig daar ze ons kennen maar vooral ook ons werk kennen...

Weet overigens ook dat het slachtoffer van genoemde incident zelf dagelijks haar vorderingen uitgebreid op internet zet...

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 7 juli 2005, 17:14:01
ik weet niet wie deze topic op slot heeft gezet,maar we laten hem altijd open   ;)