GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014  (gelezen 200057 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
crisisGM ‏@crisisGM 6 min.
#ParkHogeVeluwe is na #natuurbrand morgen open, ook @krollermuller is open. Ingang #Schaarsbergen en zuiden van park blijven dicht.^jm


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: Thor link=msg=1260783 date=1398016602
De burgemeesters van Apeldoorn en Ede hebben zich in Hoenderloo laten informeren, ik ben toch niet in Hoenderloo geweest.
Als je goede bent geinformeerd weet je als burgemeester vervolgens wat je te doen staat.
Althans zo vergaat het mij altijd als ik mij heb laten informeren.
De burgemeesters doen wat ze moeten doen, op de hoogte blijven en zich verder vooral niet bemoeiien met de hele operatie.  ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Maar hoe komt het nou dat de heli's pas zo lang na het uitbreken van de brand hun eerste blussing hebben kunnen doen?


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Ik hoor net dat er wat defensiematerieel onderweg zou zijn. Ik weet nog niet precies wat, maar het zou zwaar materieel zijn.


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: NikonDirk link=msg=1260805 date=1398018278
Maar hoe komt het nou dat de heli's pas zo lang na het uitbreken van de brand hun eerste blussing hebben kunnen doen?
Ze hebben een opkomsttijd van 2-4 uur. Dat is pas nadat ze opgeroepen zijn. Pas aan het einde van de ochtend zag je dat de situatie uit de hand begon te lopen en toen is ook zwaar opgeschaald.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
crisisGM ‏@crisisGM 4 min
#Natuurbrand #Veluwe onder controle de N310, Otterlo-Arnhem is weer vrijgegeven. Komende nacht blijft brandweer paraat in het veld.^jm


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Brandweer Twente ‏@BrandweerTwente 6 min.
Afsluitend persbericht: Bijstand aan #natuurbrand #Hoenderloo. #BrandweerTwente is weer richting Twente. http://bit.ly/1rbwGkK


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Cobra4 link=msg=1260798 date=1398017066
Komende nacht klaren ze dus alle klussen?

Hoe zit het met de verlichting bij het werken in een natuurgebied ? Het werken in het donker neemt zonder adequate verlichting de nodige risico's met zich mee. Zijn hiertoe speciale mobiele voorzieningen in Nederland beschikbaar.
Ik neem aan dat brandweer Nederland daar niet zoveel van heeft maar er zijn zat bedrijven die mobiel spul hebben voor tijdelijke verlichting zoals bijvoorbeeld bij wegwerkzaamheden etc.
N.B.In Japan heb je bijvoorbeeld bij de brandweer speciale voertuigen met een verlichting, een batterij lampen, zoals in een stadion.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht

Defensiematerieel ingezet bij brand Hoge Veluwe

Nieuwsbericht | 20-04-2014 | 19:21

Defensie heeft vanmiddag 2 helikopters en militaire blusvoertuigen ingezet bij de bestrijding van een grote brand op de Hoge Veluwe. Tientallen militairen zijn betrokken bij de blusacties.

1 Chinook en 1 Cougar transporthelikopter van de Koninklijke Luchtmacht ondersteunen de brandweer met hun speciale waterzakken. Deze zogeheten bambibuckets, die onder de romp van een helikopter hangen, kunnen grote hoeveelheden water lozen op de brandhaard. Voor de Cougar is dat zo'n 2.500 liter, voor de Chinook bijna 10.000 liter.