GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Zeer grote brand (heidebrand) inzet 7x compagnie Delenseweg - Hoenderloo 20-04-2014  (gelezen 200037 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
p2kflex
08:21:11 21-04-14-ALPHA-B1 DELENSEWEG HOENDERLO (Droogtefactor: groen) (GRIP: 31212
GRIP 3 0920009MKA Veiligheidsregio Gelderland-Midden (OvD-G West Veluwevallei)


Niet echt grip 3 hoor! Gewoon grip 1. Foutje van de monitor of van de melding. Lastig verhaal, maar ik snap 't probleem.  >:D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Ben je nu alweer wakker, Luke. Dat is dan ook weinig slaap wat je gehad hebt.  ;)

Bedankt voor je antwoorden in een vorige reaktie.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Schade door brand De Hoge Veluwe minder groot

HOENDERLOO - De brandweer is nog steeds aan het nablussen in Nationaal Park De Hoge Veluwe.
Verslaggever Niels Kater meldt dat de schade kleiner is dan zondag werd gemeld. Het gaat om 350 hectare in plaats van 527 hectare.
Volgens woordvoerder Allard Schimmel van de brandweer laait her en der in het park het vuur op. 'We zijn nu nog met 4 tankautospuiten actief', zegt hij. 'Dat waren er eerst 8, maar de helft kon al vrij snel naar huis.' Schimmel is blij dat de schade minder groot is. 'Maar die is nog steeds aanzienlijk.'
Nationaal Park De Hoge Veluwe en museum Kröller-Müller in Otterlo zijn vandaag open voor het publiek. De ingang tot het park vanuit Schaarsbergen blijft vooralsnog gesloten.
Medewerkers van Kröller-Müller hingen maandagochtend alle 300 schilderijen terug. Die waren uit voorzorg naar een brandveilige plek gebracht.

Bron:
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2056794/schade-door-brand-de-hoge-veluwe-minder-groot.htm#.U1THUvl_v1c


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: skippy02 link=msg=1260962 date=1398063126
Ben je nu alweer wakker, Luke. Dat is dan ook weinig slaap wat je gehad hebt.  ;)

Bedankt voor je antwoorden in een vorige reaktie.  O0

Ik zal eerlijk zijn dat m'n lichaam goed gerust heeft, maar dat ik nog niet geslapen heb. M'n hersenpan is nog dusdanig druk aan het evalueren dat slapen nog niet wilde. Ik heb 't geprobeerd maar kon de rust nog niet vinden. Vandaag is toch een vrije dag, dus dan maar een wat ander ritme vandaag.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Live link=msg=1260916 date=1398036855
http://www.youtube.com/watch?v=BHYsALjBywc
Grote heidebrand Hoenderlo 500 ha
nebe4video
Gepubliceerd op 20 apr. 2014

Het droge gras lijkt te zijn aangestoken door de hete uitlaat van het voertuig doordat het voertuig ver was weggezakt en het droge gras goed hoog stond. Als je kunt blijven rijden heb je daar natuurlijk minder last van. Mogelijk of de uitlaat zo snel mogelijk naar boven, maar dan sta je soms  wel in de stank of afdoende isoleren of een watergekoelde uitlaat zoals op bootjes, kost wel wat water.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Thor link=msg=1260967 date=1398066685
Het droge gras lijkt te zijn aangestoken door de hete uitlaat van het voertuig doordat het voertuig ver was weggezakt en het droge gras goed hoog stond.

Correct. Voor Ede was dat de reden dat het gras ging branden. Ik was eigenlijk de eerste die dat zag, en toen was het echt nog bij de uitlaat. Direct jongens met HD gewaarschuwd, maar toen die bij het voertuig waren deed de pomp het al niet meer. Daarna snel Velp geroepen, die hebben de brand toen snel uitgemaakt. Paniek was er niet, maar wel even serieuze stress, en dat kon je aan het geschreeuw ook wel horen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Luke je hebt trouwens een uitgebreide en zeer professionele weergave in woord en beeld van het geheel daar gegeven. Proficiat !

N.B. Je stond ook wel op de juiste plekken.

Ik neem toch aan dat jij bij een evaluatie zeker met je foto/film materiaal en je ervaringen en kennis wordt betrokken.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Thor link=msg=1260971 date=1398067281
Luke je hebt trouwens een uitgebreide en zeer professionele weergave in woord en beeld van het geheel daar gegeven. Proficiat !

N.B. Je stond ook wel op de juiste plekken.

Dankjewel! Heb m'n best gedaan, en aan de verschillende reacties te zien is het aardig geluk. 1.0 versie van het kaartje is nu online, maar degene die meer gezien hebben als ik mogen me aanvullen. Ik weet niet of het allemaal precies klopt, maar ik denk dat ik redelijk in de buurt zit.

https://mapsengine.google.com/map/edit?mid=zCzf26b1yV5c.kPR6jh3Jloh0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Voor in het lijstje: de 2337 is ook Dedemsvaart volgens mij.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1260965 date=1398065223
Ik zal eerlijk zijn dat m'n lichaam goed gerust heeft, maar dat ik nog niet geslapen heb. M'n hersenpan is nog dusdanig druk aan het evalueren dat slapen nog niet wilde. Ik heb 't geprobeerd maar kon de rust nog niet vinden. Vandaag is toch een vrije dag, dus dan maar een wat ander ritme vandaag.  :)

De film die je gemaakt hebt ziet er goed uit! Heb zo een mooie (zover je het mooi kan noemen) indruk van wat er gisteren allemaal gebeurde. Het is goed te zien dat er zoveel brandweermensen zijn die echt letterlijk en figuurlijk door het vuur gaan voor een ander.
Respect voor jullie allen!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=