0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
De gripstructuur is juist hiervoor ingericht. In dit geval is het incident in NOG gestart met een uitruk, maar bleek het incident later in GM te liggen. GM heeft daarna de leiding overgenomen. De leiding ligt in GRIP 2 bij een Operationeel Leider, in dit geval de OL van GM.De OL heeft de leiding over Regionaal Operationeel Team (ROT). In het ROT wordt gestuurd op hoofdlijnen en wordt vooral gekeken naar het effectgebied. In het veld heeft de compagniescommandant de leiding over een brandweercompagnie en de te volgen strategie. Ik neem aan dat de eerste compagniescommandant (de Alpha) de overall coördinatie verzorgt tussen de verschillende compagnieën. Correct, er is er maar 1. Maar... als NOG ook in grip 2 gezeten had dan hadden ook zij een OL. In dat geval zou opschaling naar grip 5 eerder voor de hand liggen, waarbij in deze situatie GM de leiding zou hebben. Je hebt dan nog steeds wel 2 operationeel leiders, waarvan één de coördinatie doet.Correct.
8 minuten beeldmaterieel. Vanaf het eerste moment totdat het donker werd. Ik zal eens kijken of ik nog een kaartje of een voertuigenlijst kan maken. http://www.youtube.com/watch?v=v7LQzmIidIc&feature=youtu.be
Die 2 fotografen op 3:50, niet op de juiste plek
Heeft C2000 zich goed gehouden bij deze (zeer) grootschalige inzet?
De eerste uitruk is tussen Hoenderloo en Deelen is in handen van Hoenderloo en Arnhem-noord en dat is ook hier gebeurd.Waarschijnlijk is de melding binnengekomen bij de MKB VNOG en volgens standaard procedure ook Arnhem-noord mee gealarmeerd.
Waarom niet?