Het afkruisen van rijstroken door Rijkswaterstaat

Auteur Topic: Het afkruisen van rijstroken door Rijkswaterstaat  (gelezen 8342 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2005, 05:11:52
Wij leveren zowel kwantiteit als kwaliteit....    ;D   ;)
Met vriendelijke groet, Arlé  


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 29 juni 2005, 15:11:27
Wij leveren zowel kwantiteit als kwaliteit.... ;D ;)

En ik geniet ervan als scannerluisteraar ;D

Ik zou het eigenlijk best logisch vinden als controlesystemen van de matrixborden in de GMK/GMC (of hoe je het ook wilt noemen) komen. Daar zitten drie diensten die nog wel eens een kruisje willen aanvagen. Dan staan ze er al gauw een minnuutje sneller denk ik en is de communicatie beter.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #12 Gepost op: 30 juni 2005, 19:39:14
Soms is afkruisen gewoon echt niet mogelijk. Afgelopen dinsdag middag was zo'n moment.  Vanaf Badhoevedorp tot knooppunt Holendrecht stilstaand verkeer. Gelukkig was er nu genoeg tijd om een motor escorte te regelen. Maar dan geeft een motorbegeleiding toch enige ruimte tot vloeiend rijden. Anders had dit zeker tot een drama geleidt.
Elke hulpverlening start met communicatie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 2 juli 2005, 12:30:51
Soms is afkruisen gewoon echt niet mogelijk. Afgelopen dinsdag middag was zo'n moment.  Vanaf Badhoevedorp tot knooppunt Holendrecht stilstaand verkeer. Gelukkig was er nu genoeg tijd om een motor escorte te regelen. Maar dan geeft een motorbegeleiding toch enige ruimte tot vloeiend rijden. Anders had dit zeker tot een drama geleidt.

Gisteren stond ik voor de brienenoord in de file. Net achter de brug was een ongeluk gebeurt waardoor de hele A16 afgekruist werd. Het was op een 'rot' stuk gebeurt, primair net na de brug dus alles moest via het terbregse plein komen....
Er is daar geen vluchtstrook dus als eerste kwam de politie tussen rijstrook 1 en 2 door, geen probleem. De brandweer was blijkbaar iets langzamer dan de berger want ze reden er achteraan  :-X. Ik vond dat niet erg 'handig' van de berger want de meeste mensen gingen 'langzamer' opzij voor de berger met zijn gele lampen dan voor de politie wagens...

Het verkeer werd voor dat het helemaal werd afgekruist voor de brug geleid op één baan. Toen ze bezig waren met het opruimen van het ongeluk, en de gewonden weg waren en de trauma heli weer opgestegen was, ging het verkeer weer rijden maar bleven de rode kruizen erin staan.... De mensen gingen toen weer van alle drie de rijstroken gebruik maken omdat ze het niet meer snapten.. :-X Pas bij het ongeluk werden we door pylonen weer op één baan geleid.....


Lukas074

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 3 juli 2005, 22:22:40
Maar volgens mij doet alleen regio Rotterdam alle kruispunten afzetten en de route leegtrekken. En inder daad, afkruisen van rijkswegen gebeurd hier ook wel eens.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 5 juli 2005, 10:24:01
ik ben het zeker mee eens dat SOMS afgekruisd kan worden, maar met vier of drie volle rijstroken kan je gewoon niet een baan afkruisen (misschien drie kwartier van te voren, maar die tijd heb je niet)

ten tweede vind ik het goed dat de controle verdeeld zou worden, als je ziet hoe vaak bij amsterdam amstelland er iets fout gaat met afkruizen (linker baan ipv de rechter en dergelijke, je hoort et vaak zat op de scanner)

kleine noot, zou je misschien de medische afkortingen helemaal uit willen typen?! want ik (en met mij meerdere neem ik aan) weet niet wat dat betekend MI en dergelijk (Capno zal wel niet in algemeen nederlands zijn denk ik) ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #16 Gepost op: 24 december 2010, 10:26:53
Om maar weer eens aan te geven hoe gevaarlijk het kan zijn:

Brandweermannen aangereden tijdens blussen vrachtwagen

vrijdag 24 december 2010

Auteur: (osw) AALTER - Terwijl de brandweer gisterochtend een brandende vrachtwagen met kippen bluste op de Tieltsesteenweg, reed een onvoorzichtige chauffeur twee brandweermannen aan.

De brand in de vrachtwagen, die op weg was naar het slachthuis, ontstond gisterochtend rond vijf uur vermoedelijk door een defect aan de remmen. De brand veroorzaakte een enorme dichte rookwolk.

Vlak na de aankomst van de brandweer, waagde een onvoorzichtige chauffeur zich nog snel door de rookwolk, waardoor hij twee brandweerlieden op de weg niet had opgemerkt. Al bij al kwamen ze er met lichte verwondingen van af.

‘Gelukkig hadden ze hun persluchttoestel en helm aan, die de slag hebben opgevangen', zucht brandweercommandant Mark Verkest. ‘Een van hen had last aan het been, maar vermoedelijk is het slechts een kneuzing. De tweede klaagde over rugpijn.'

Nadien werd de Tieltsesteenweg in beide richtingen afgesloten tussen de Kattewegel en de Bambruggestraat, waardoor het verkeer lokaal moest omrijden. Pas tegen negen uur werd de weg weer open gesteld. De lading kippen vatte geen vuur, maar vermoedelijk zullen ze toch moeten worden vernietigd.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=7K347K6L