EHBO-tas

Auteur Topic: EHBO-tas  (gelezen 19560 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 6 juli 2005, 12:13:23
Ik ken beide rugtassen..

Ik heb een voorkeur voor de boscarol master tas, omdat deze een PVC-coating heeft, en in de blubber en modder en op het strand lekker alles schoon en droog blijft. Een PVC-coated tas is eenvoudig schoon te maken. Bij niet PVC gecoatings maar gewone cordera tassen blijft het vuil in de vezels zitten en word alles na een langdurige inzet in de regen, vochtig van binnen.

Ik ben zelf dealer geworden van Boscarol Italie, En kunnen deze tas leveren voor de prijs die op de site staat van boscarol-italie zelf..  
Het nadeel van Boscarol is dat de leverdata wel maanden in het vooruit liggen.. De blauwe boscaroltassen zijn vaak wel leveren, maar wij willen de rode tas.  De leveringen na dat wij de bestelling doen, ongeveer 2 maanden.. :-(

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #51 Gepost op: 6 juli 2005, 13:08:44
Foutje!  :-[ Aangepast en aan de rest wordt gewerkt.
Volgens mij is het nog steeds veeeel duurder ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

jo

• Gast
Reactie #52 Gepost op: 6 juli 2005, 13:43:42
in de blubber en modder en op het strand lekker alles schoon en droog blijft

Borcasol ziet er ook mooi uit.

De tassen van Söhngen zijn tegenwoordig overigens 4-voudig gecoat en ook nog aan buitenzijde voorzien van een vuil-afstotende laag. De onderzijde is ook van een PVC-achtig materiaal. Wij gebruikten hem in Oostenrijk bij de bergreddingsdienst onder zware omstandigheden. Voordeel van Cordura t.o.v. PVC is het gewicht. Het is maar waat je hem voor nodig hebt natuurlijk, maar als je er de hele dag mee moet lopen (kruipen, klimmen...).

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 6 juli 2005, 14:09:28
De boscarol tas is inmiddels ook getest bij canyoning-reddings situatie.. (gebroken enkel) alles bleef mooi droog, ondanks dat alles aan de buitenkant flink nat was en het reddingsteam heeft ongeveer 3 uur moeten werken om bij het slachtoffer te komen.. en 3 uur terug met een slachtoffer die ze moesten dragen..

Ik heb er helaas geen foto's van..

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #54 Gepost op: 6 juli 2005, 14:20:14
De boscarol tas is inmiddels ook getest bij canyoning-reddings situatie.. (gebroken enkel) alles bleef mooi droog, ondanks dat alles aan de buitenkant flink nat was en het reddingsteam heeft ongeveer 3 uur moeten werken om bij het slachtoffer te komen.. en 3 uur terug met een slachtoffer die ze moesten dragen..

Wat kost een boscarol tas qua grootte en indeling vergelijkbaar met de Octett (48 x 35 x 22 cm)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 6 juli 2005, 14:47:59
BOR86002 - RESCUE RUCKSACK MASTER RED TYRPOL EMPTY

2 equipped frontal pockets.
Inner red, rigid, shockproof basin with central support for oxygen bottle.
4 removable coloured pouches with transparent frontal.
Made of red or blue tear- waterproof Tyrpol.
2 refractive strips.
Padded shoulder-straps.
Dimensions: about 32x32x52 h cm.
Weight: about 3,7 Kg.

De prijs bij boscarol Italie is voor bestellingen met de leverdatum eind augustus Prijs 135,70, Exlusief Omzetbelastingen exlcusief verzendkosten.., De prijs wisselt nog wel eens...,

Het is wel zo, dat de besteldatum de prijs bepaald.. en niet de leverdatum.. En die twee liggen nog al eens een 2 maanden uit elkaar..

jo

• Gast
Reactie #56 Gepost op: 6 juli 2005, 18:49:23
Heb even geinformeerd. Boscarol is in blauw inderdaad ruim op voorraad en rood wrdt pas eind september verwacht. Bovendien zijn de transportkosten niet mals (ook als we het met een grotere order laten meekomen bij een collega).

Als blubber, vuil en waterdichtheid een issue zijn is er nog een alternatief:
http://www.eerstehulp.nl/shop/catalog/product_info.php?cPath=27_49&products_id=289

Ook gemaakt van pvc-achtig materiaal.

Uit voorraad leverbaar en te bekijken in showroom in Bussum.

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #57 Gepost op: 6 juli 2005, 18:52:56
ik ga wel zelf aan de knuttesel voor 20 euro  :P
flappus  niet elke verandering is een verbetering

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 6 juli 2005, 19:28:50
Heb even geinformeerd. Boscarol is in blauw inderdaad ruim op voorraad en rood wrdt pas eind september verwacht. Bovendien zijn de transportkosten niet mals (ook als we het met een grotere order laten meekomen bij een collega).

Als blubber, vuil en waterdichtheid een issue zijn is er nog een alternatief:
http://www.eerstehulp.nl/shop/catalog/product_info.php?cPath=27_49&products_id=289

Ook gemaakt van pvc-achtig materiaal.

Uit voorraad leverbaar en te bekijken in showroom in Bussum.
Beste Jeroen,

Niks transport kosten, 0 nada, zeker niet bij order boven de 300 euro.. Dus als ik er eentje voor je moet bestellen..  Ik krijg over twee weken een complete zending met rood boscarol tassen binnen ?

Tja als je 1 tas besteld, ik weet niet bij welke concullega je mee besteld, maar dan heeft tie niet zulke goede connecties met Italie..

Het is trouwens geen PVC maar Tyrpol.

jo

• Gast
Reactie #59 Gepost op: 7 juli 2005, 08:43:03
maar dan heeft tie niet zulke goede connecties met Italie

:o Kennelijk!
Tja, dan is het wellicht beter met jou mee te liften of ze zelf een keer een zendinkje mee te nemen in Bolzano.

Maar ik kwam 'm nu in Belgie tegen voor E 129.- incl TVA (21%?). Da's iets meer als E 100.- per stuk.

Rare handel hoor met die prijsstellingen. Lijkt wel AED-markt.  ;D