De huidige TSen zijn daar niet op berekend qua ruimte in de opbouw. De TSen zitten tegenwoordig ramvol met materiaal wat we eerste lijns ooit wel eens nodig zouden kunnen hebben. Een apart vak voor de opties die je nu noemt is er niet. Ik kan me overigens wel vinden in je idee, maar dan moet je de inrichting van de TS er op aanpassen.
In dit geval is de basis al niet helemaal denderend te noemen, en dat is waar Tower-ladder ook op doelt. Het afleggen van lage druk is een basisvaardigheid die vanaf je eerste cursusavond erin wordt geramt. Bij wijze van spreke moet je dit met de ogen dicht kunnen doen.
Met de introductie van de TS8 ter vervanging van de TS10 rond 1980 zijn de haspels voor de aanvalsslangen en ook de slangenkarren voor o.a. de voedingsslangen en waarop de aanvullende slangen verdwenen.
In veruit het merendeel van de gevallen bij brand heb je toch snel twee maal LD nodig dus waarom de autospuit daar niet op inrichten.
Kun je in ieder geval met twee maal LD een snelle eerste aanval doen via de tank terwijl de verdere bluswatervoorziening op orde wordt gebracht. Overigens moet je trachten te komen tot een optimale slanglengte zonder die mooie edoch vaak hinderlijke Storz koppelingen
er tussen dus ergens iets in lengte van 40-60 meter.
N.B. De ontwikkeling van dompelpompen (veel flexibeler qua opstelling en afstand) ipv de zuigbuizen voor waterwinning van open water is een zeer interessante gelet op het tijdsverlies mbt het positioneren van de autospuit.