Dus stuur je geen redvoertuig omdat deze mss ergens anders nodig is ? Bij bijna alle branden weet je toch niet of alle eenheden echt nodig zijn ?
Dat zeg ik niet. Je bent nu op een forum een gevecht aan het voeren welke je met de korpsleiding moet voeren. Ik weet niet wat de reden is, het enige feit wat ik kan benoemen is dat de RV's niet altijd in de inzetvoorstellen staan en dat kan niets anders dan een bewuste keuze zijn. Dat valt of staat met het dekkingsplan, je snapt zelf toch ook wel dat hoe vaker een voertuig wordt ingezet, hoe lager zijn beschikbaarheid wordt? Dat is gewoon een logische redenering. Jij redeneert nu andersom en dat noemen we een drogreden. Jij stelt dat ze niet standaard worden gealarmeerd worden *omdat* ze ergens anders nodig kunnen zijn. Ik moet nu naar mijn werk, maar heb nog niet gedouched. Als ik nog even ga douchen dan kom ik te laat op mijn werk. Dat betekent niet per definitie dat als ik te laat kom op mijn werk, ik nog even snel heb gedouched
Zo redeneer jij nu, je kunt niet alles omdraaien. Ik denk dat er op dit forum weinig leden zijn die zullen weten *waarom* het is zoals het is, dat zal vastgelegd zijn in het regionale dekkingsplan, misschien is de beschikbaarheid van de RV's op Zeeuws-Vlaanderen hoger dan in de andere gebieden waardoor ze niet standaard in de IV's kunnen staan, puur voor de beschikbaarheid. Dat lijkt me niet bepaald rocket science
Of het logisch is en of het eerlijk is tegenover de burgers in de andere gebieden, dat is een geheel andere discussie.