Zeer grote brand (school) Bladergroen Flevostraat - Purmerend 29-04-2014

Auteur Topic: Zeer grote brand (school) Bladergroen Flevostraat - Purmerend 29-04-2014  (gelezen 14068 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Is idd de OVD-P bus. Zowel district Zaanstreek als Waterland rijdt een dergelijk verhoogde bus. De rest van de transporters is merendeels verlengd en ingericht als bike-bus
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Citaat van: grizz link=msg=1263445 date=1398791451
Is idd de OVD-P bus. Zowel district Zaanstreek als Waterland rijdt een dergelijk verhoogde bus. De rest van de transporters is merendeels verlengd en ingericht als bike-bus

Uiteraard rijden er ook normale t5-jes rond, maar erg veel zijn dit er niet...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Wat een bijzondere sirene's zijn er in de Zaanstreek te horen zeg.. Eenduidigheid kennen ze daar nog niet?

Ontopic:
Voor de brandweer interessant om te zien hoe de wind zijn effect op de brand heeft en de boel behoorlijk uitbreidt.. Maar 1 hoogwerker voor brand op een dak zie je niet vaak...

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Citaat van: FF4266 link=msg=1263461 date=1398794315
Wat een bijzondere sirene's zijn er in de Zaanstreek te horen zeg.. Eenduidigheid kennen ze daar nog niet?

Ontopic:
Voor de brandweer interessant om te zien hoe de wind zijn effect op de brand heeft en de boel behoorlijk uitbreidt.. Maar 1 hoogwerker voor brand op een dak zie je niet vaak...

Er zijn bij deze brand twee hoogwerkers ingezet..

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Ah oke, dat had ik ff gemist..

Rickvb

• Senior gebruiker
Citaat van: FF4266 link=msg=1263470 date=1398796775
Ah oke, dat had ik ff gemist..

Kan gebeuren! In dit geval waren de HW's van Purmerend en Zaandam - Prins Bernhardplein ter plaatse.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: FF4266 link=msg=1263461 date=1398794315

Ontopic:

Opmerkelijk is dat de brand zich niet heeft uitgebreid over het platte, waarschijnlijk ruberoid, dak.
IK vraag mij af of er misschien een laagje achtergebleven regenwater op het dak lag want dat kan wel helpen.
Misschien weet Rickvb  hier wat meer over te vertellen.

Rickvb

• Senior gebruiker
Citaat van: Thor link=msg=1263481 date=1398800457
Opmerkelijk is dat de brand zich niet heeft uitgebreid over het platte, waarschijnlijk ruberoid, dak.
IK vraag mij af of er misschien een laagje achtergebleven regenwater op het dak lag want dat kan wel helpen.
Misschien weet Rickvb  hier wat meer over te vertellen.

Nee helaas... Ik ben niet bij deze inzet betrokken geweest. Wat mij inderdaad wel opviel is (zoals eerder genoemd) de invloed van de wind op deze brand.

Fankybear

• Manschap A Brandweer, Verkenner gevaarlijke stoffen (WVD), Brandweerchauffeur (categorie licht).
  • Junior gebruiker
  • **
Hier ben ik bij geweest. De wind stond voor de brandbestrijding juist zeer gunstig. Als de wind vandaag krachtiger was geweest, was het nog sneller gegaan.
Disclaimer: Alle uitspraken die hier worden gedaan berusten niet op meningen van organisaties, maar slechts op de mening van de auteur.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=RZBpDGdE2RE
9-04-2014 - Uitslaande brand bij school in Purmerend
WFV Media
Gepubliceerd op 29 apr. 2014
Citaat
Bij de scholengemeenschap W.J. Bladergroen aan de Flevostraat in Purmerend heeft dinsdagmiddag een grote brand gewoed. Omdat het vakantie is, waren er geen leerlingen in de school aanwezig. De vlammen sloegen uit het dak en er kwam veel rook vrij. Rond 15.00 uur was de brand onder controle, aldus een woordvoerder van de brandweer.

Video: Bas Witvliet
© WFV Media
Samen sterk in de hulpverlening!