Ik kan me toch niet voorstellen dat de beste man volgens de procedure werkt, komt veel te dichtbij met de hond etc?
Nou, ik weet dat dit bedrijf geregeld collectief traint, maar als dit 'een procedure' moet voorstellen....
Zoals ik al aangaf, de beveiliger zonder hond had de spreekbuis moeten zijn en de HG had als back-up op afstand moeten blijven ! (Dan was het nooit tot een , onterecht, bijtincident gekomen..)
Als er al sprake was van agressie dan had er meteen doorgepakt moeten worden, nu zie je alleen iemand die weg probeert te komen (wat volgens mij ook nog steeds het protocol op de stations is, namelijk verwijderen van overlast bezorgende personen), maar dan nog is er geen enkele reden voor hetgeen wat deze 'hondengeleider' doet...
Waarom ook niet meteen aanhouden (al kan dat ook best nog achteraf gebeurd zijn), nu wordt er iemand onderuit gehaald met een schop, en vervolgens nemen ze afstand... Beetje vreemd (alsof ze schrokken dat de hond beet...)
Ik heb in het verleden zelf ook ruim 4 jaar op deze stations gelopen en kan zeggen dat je daar geregeld je borst nat kunt maken, en dan met name ivm de runners, maar vreemd genoeg (of eigenlijk helemaal niet vreemd) zijn het meestal de zwervers en junks die het moeten ontgelden (daar heb je over het algemeen weinig verzet van buiten het irritant zijn en grote mond hebben).
Het zou echt zonde zijn als het zover komt dat honden niet meer toegestaan zijn, ze hebben hun nut wel degelijk bewezen. Er zou alleen veel meer controle hierop moeten zijn en een bijtincident zou getoetst moeten worden op rechtmatigheid (bij politie een standaard procedure maar in beveiliging gebeurt dat niet, wat sowieso al vreemd is...), dan denkt men toch al heel wat sneller na voor men laat bijten...(al dan niet gewild)
Ik kan zeggen, na ruim 35 jaar actief te zijn binnen de KNPV (en laatste 15 jaar ook werkzaam als HG), bijtwonden zien er niet alleen erg uit, ze zijn het ook echt ! Aan bijtwonden hou je ook (bijna) altijd littekens over... Nee, niet het 'minste' middel....