Bordjes 'Brandweer' in auto.

Auteur Topic: Bordjes 'Brandweer' in auto.  (gelezen 40053 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #80 Gepost op: 30 oktober 2005, 14:46:37
dat is het probleem dus, dat teveel mensen die er niets mee te maken hebben er gebruik van maken waardoor de hele werking weg is, en nogmaals als voertuigen ten alle tijden met die bordjes rondrijden hoe moet je dan weten of ze wel of niet opweg zijn naar de kazerne?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #81 Gepost op: 30 oktober 2005, 15:00:41
dat is het probleem dus, dat teveel mensen die er niets mee te maken hebben er gebruik van maken waardoor de hele werking weg is, en nogmaals als voertuigen ten alle tijden met die bordjes rondrijden hoe moet je dan weten of ze wel of niet opweg zijn naar de kazerne?

Zoals je al een paar keer hebt kunnen lezen kun je dat wel zien aan de rijstijl.
Maar ik vind inmiddels wel een  eentonige discussie worden.
TWITTER foto's suck....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #82 Gepost op: 30 oktober 2005, 15:23:56
dat is het probleem dus, dat teveel mensen die er niets mee te maken hebben er gebruik van maken waardoor de hele werking weg is, en nogmaals als voertuigen ten alle tijden met die bordjes rondrijden hoe moet je dan weten of ze wel of niet opweg zijn naar de kazerne?
Is dat belangrijk dan om te weten of een vrijwilliger onderweg is naar de kazerne ivm een uitruk.Diezelfde vrijwilliger moet zich netjes aan alle verkeersregels houden,en anders gaat hij spijkerhard op de bon.

dat het niet gebeurt hoef je mij niet te vertellen,ik rij ook een stapje harder als er een uitruk is.Maar ik zal me aan alle regels moeten houden,dus netjes 50,heeft verkeer van rechts voorrang dan zul je ze gewoon voorrang moeten verlenen.


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #83 Gepost op: 30 oktober 2005, 15:32:59
Is dat belangrijk dan om te weten of een vrijwilliger onderweg is naar de kazerne ivm een uitruk.Diezelfde vrijwilliger moet zich netjes aan alle verkeersregels houden,en anders gaat hij spijkerhard op de bon.

dat het niet gebeurt hoef je mij niet te vertellen,ik rij ook een stapje harder als er een uitruk is.Maar ik zal me aan alle regels moeten houden,dus netjes 50,heeft verkeer van rechts voorrang dan zul je ze gewoon voorrang moeten verlenen.

Dat moet je toch eens uitleggen, netjes 50 rijden EN toch een stapje harder?
Hoe doe je dat?
 ??? ??? ???
TWITTER foto's suck....


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #84 Gepost op: 30 oktober 2005, 15:35:19
Dat moet je toch eens uitleggen, netjes 50 rijden EN toch een stapje harder?
Hoe doe je dat?
 ??? ??? ???
heel simpel,je bent nog steeds verplicht om 50 te rijden.Maar je gelooft toch niet dat dat ook gebeurt hè met een uitruk,iedere brandweerman/vrouw rijdt dan harder.Maar de gevolgen zijn wel allemaal voor ons zelf,en we moeten zelf de boette betalen.Veroorzaken we een ongeval zijn die gevolgen ook voor ons zelf


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #85 Gepost op: 30 oktober 2005, 16:11:45
ja dat klopt

misschien voor duidelijkheid




maar daar is het al eens over gegaan
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #86 Gepost op: 15 maart 2006, 23:40:22
ja dat klopt

misschien voor duidelijkheid




maar daar is het al eens over gegaan

Vandaag stond er dus heel mooi een stukje over het gebruik van zo'n brandweer bordje als hierboven in ons mooie BRUL magazine.

http://www2.brul.nl/index.php?module=documents&JAS_Document_op=downloadFile&JAS_File_id=154 het staat op pagina 8 op de PDF


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #87 Gepost op: 16 maart 2006, 20:42:48
ja dat klopt

misschien voor duidelijkheid




maar daar is het al eens over gegaan

Ja,deze hebben ze hier in Huizen,valt goed op,alleen dacht ik dat er politie aan kwam met een "stop" "politie" bord,maar dat bleek dus van niet!
  Ta


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #88 Gepost op: 19 maart 2006, 13:24:32
Ik zag laatst op internet een foto van Ewoud Klop en volgens mij zit daar ook zo'n bordje in,



[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


knarf

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 19 maart 2006, 18:35:54
betekend dat ze in deze gemeente nog naar het brandadres toerijden met hun eigen auto. ik dacht dat dat al lang niet meer gebeurde ivm met de veiligheid