Het zou kunnen zijn dat er werkzaamheden aan een P2000 zender gepleegd wordt.
Blijkt inderdaad te gaan om gepland onderhoud. Verbazingwekkend dat zoiets gemeld wordt en dat er tijdelijke nood-maatregelen genomen worden. Mijn ervaring is dat 1 zender echt niet snel gemist wordt, hooguit als je werkzaam bent in een koelcel, stalen gebouw of in een kelder waardoor de ontvangst sowieso al een stuk minder is. De mensen die al wat langer meedraaien weten dat er een tijd was dat er alleen zenders in Amsterdam en omgeving stonden en die hadden toch echt een behoorlijk groot bereik buiten dat gebied. In Zoetermeer miste ik geen enkele oproep, terwijl de dichtstbijzijnde zender in Leimuiden stond, toch zo'n 20, 25km hier vandaan. Vanuit het zuiden begon de pager, rijdend op de A2 te ontvangen vanaf Waardenburg, nou dat is nog een eindje verder
Kortom; erg apart, maar het gaat bij dit soort meldingen dus gewoon om het reguliere, geplande onderhoud en aangezien dat iets is wat aan de orde van de dag is (ook al wordt dat niet door elke regio via P2000 aangekondigd) lijkt het mij niet relevant om hier melding van te maken.