GRIP 2 Veel kinderen onwel door chloor (Rivierabad) Groene Kruisweg - Spijkenisse 16-05-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Veel kinderen onwel door chloor (Rivierabad) Groene Kruisweg - Spijkenisse 16-05-2014  (gelezen 35153 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
rijnmondveilig.nl ‏@rijnmondveilig 1 min
#Spijkenisse: Forensische Opsporing Arbeidsinspectie voeren sinds 09:00 uur onderzoek uit naar de chloorlekkage http://is.gd/XZetC3
rijnmondveilig.nl ‏@rijnmondveilig 1 min
De woordvoering over het incident ligt bij gemeente #Spijkenisse http://is.gd/XZetC3


TAS 71-1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Citaat van: Hunter link=msg=1268074 date=1400281354
Wat rijdt daar nou voor auto achteraan?

Is een lid van het SIGMA-TEAM


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: TAS 71-1 link=msg=1268127 date=1400319737
Is een lid van het SIGMA-TEAM

Dat had ik ook wel begrepen, maar het feit dat hij bijna de GNK in rijdt om zonder OGS op het kruispunt maar aansluiting bij het treintje te houden is wel erg bizar. Met andere woorden, wat doet een onopvallend voertuig in een treintje met OGS, ongeacht wat zijn functie is?


StevenQ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Citaat van: Hunter link=msg=1268129 date=1400319977
Dat had ik ook wel begrepen, maar het feit dat hij bijna de GNK in rijdt om zonder OGS op het kruispunt maar aansluiting bij het treintje te houden is wel erg bizar. Met andere woorden, wat doet een onopvallend voertuig in een treintje met OGS, ongeacht wat zijn functie is?

Ik denk dat ze vanwege de grootte van de situatie meer mensen meenamen dan normaal en dat die niet allemaal in de SIGMA voertuigen pasten.


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Citaat van: Thor link=msg=1268110 date=1400316151
Twee keer zo veel chloor (in het water) in ontruimd zwembad Spijkenisse

http://www.nu.nl/binnenland/3777892/twee-keer-zo-veel-chloor-in-ontruimd-zwembad-spijkenisse.html

Twee keer zo veel als normaal in het water lijkt inderdaad te wijzen op een defecte pomp / regelinstallatie.

Kan me niet voorstellen dat ze omdat er ruim 380 personen aanwezig waren het niveau hoger hadden ingesteld.

Ben heel benieuwd wat het onderzoek gaat opleveren als mogelijke oorzaak


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: StevenQ link=msg=1268143 date=1400322185
Ik denk dat ze vanwege de grootte van de situatie meer mensen meenamen dan normaal en dat die niet allemaal in de SIGMA voertuigen pasten.

De grootte van de situatie? Sorry, maar nog even en er rijden op dezelfde wijze vrijwilligers achter hun TS aan omdat het om een uitslaande brand gaat...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Citaat van: StevenQ link=msg=1268143 date=1400322185
Ik denk dat ze vanwege de grootte van de situatie meer mensen meenamen dan normaal en dat die niet allemaal in de SIGMA voertuigen pasten.

Dan trek je dus nog zo'n trein ergens uit een stalling, maar je gaat niet als een malle een beetje doen alsof.
Als het fout gaat, heb je als hulpverlener geen poot om op te staan.


FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Ouddorp - Spijkenisse is onder normale omstandigheden nog geen half uur rijden. Gezien het tijdstip (toch al rustig op de weg) is de tijdswinst van het met eigen vervoer achter die SIGMA-bussen te hangen waarschijnlijk nog geen 10 minuten t.o.v. het op normale manier naar Spijkenisse rijden. Ik snap de keuze dan ook niet zo goed  ???


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Vanuit Hollands Midden zijn ook ambu's ingezet, alleen geen alarmering via P2000


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: RAdeR link=msg=1268163 date=1400326212
Vanuit Hollands Midden zijn ook ambu's ingezet, alleen geen alarmering via P2000

Offtopic, maar ik ben benieuwd of dat gaat veranderen vanuit de Yp. Haaglanden alarmeert wel (zo goed als alles) via P2000.