In Utrecht is dat dagelijkse kost hoor.
Ik zeg het niet graag, maar het verkeersgedrag van de politie is hier alles behalve 'voorbeeldig' te noemen.
- zonder signalen door rood
- geen gordel om
- zonder toestemming toch O&G
- één auto krijgt een melding, 3 andere 'rijden mee'.
Gister ook weer een fraai voorbeeld.
Politieauto neemt een grote rotonde (5 meiplein) tegendraads, wel met O&G.
Levensgevaarlijke actie, niemand rekent daarop, trams al helemaal niet. Tijdwinst: misschien 10 seconde?
Grappig is dat ik net mijn digitale camera aan het testen was. Die hele actie staat op film
Enfin, ik heb er ooit eens een briefje aan gewaagd, maar klachten op dat gebied worden gewoon weggewimpeld.
we zullen het wel niet eens worden, maar zowel 1,2 en 3 mogen echt niet.
http://vrijstelling.cjb.net/ ...ik lees dat....en interpreteer dat zo dat iig 1 mag.... anders is namelijk een groot deel van de overvallen/inbraken etc nooit meer op heterdaad te beeindigen....
2 valt onder hetzelfde verhaal als 1, staat in het RVV, als het nodig is heb je daar vrijstelling van.....
3 is volgens mij een kwestie van de instructies die je krijgt... In mijn operationele Instructie staat dat het bepaald wordt door de meldkamer, de HovJ van dienst...of de voertuigcommandant... dus kan ik als voertuigcommandant bepalen dat ik ivm de melding en eventueel mijn aanrijtijd gebruik maak van de op mijn voertuig gemonteerde ogs....
4 is afhankelijk van de melding.....maar beter mee als om verlegen....meestal....