Standaard kleding Rode Kruis

Auteur Topic: Standaard kleding Rode Kruis  (gelezen 47698 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

treintje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #40 Gepost op: 9 juni 2014, 11:41:13
wij declareren ook alleen als we voor anderen afdeling rijden of voor regio en als heel dag is voor evenement om dat we alleen iemands privé auto met trekhaak voor de pompmast kunnen gebruiken maar dit kunnen ze weer door berekenen aan het evenement dat gebeurd dan ook. er zijn bij ons ook mensen die het declareren om dat dan door berekend word aan het evenement en als je het niet declareert en het spaarpotje van je afdeling te groot word moet het naar landelijke en dan doen ze het als schenking en dan blijft het van de afdeling. die willen dat de afdeling ook iets aan het geld heeft voor uitbreidingen en inverstering

Kanarie

• Forum gebruiker
Reactie #41 Gepost op: 9 juni 2014, 18:35:40
Treintje, je tekst wordt een stuk leesbaarder als je aan het begin van je zinnen hoofdletters gebruikt en af en toe ergens een punt tussenzet als je feitelijk een nieuwe zin begint.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #42 Gepost op: 10 juni 2014, 17:29:15
Het is leuk en aardig die discussie die gaande is over reiskosten en declareren maar kunnen we weer on topic?

Heeft iemand zwart op wit wat we horen te krijgen als kleding?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #43 Gepost op: 10 juni 2014, 18:52:47
Grumpy, je "hoort" helemaal niks te krijgen als kleding.

Dat is het simpele antwoord op je vraag.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 10 juni 2014, 19:08:06
Citaat van: Golly link=msg=1275516 date=1402419167
Grumpy, je "hoort" helemaal niks te krijgen als kleding.

Dat is het simpele antwoord op je vraag.

Dus er is geen standaard vanuit Den Haag? En mag mijn afdeling dus geld vragen voor een vest?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #45 Gepost op: 10 juni 2014, 19:55:13
Er is een vastgestelde kledinglijn, welke bij de huisleverancier  besteld kan worden door de afdelingen.
In die kledinglijn zitten meerdere stukken die al dan niet besteld kunnen worden.

Of een afdeling geld mag vragen voor een kledingstuk heb ik geen antwoord op, je kunt de kleding met Rode Kruis logo immers niet privé gebruiken, dus wellicht een borg, maar de kleding "kopen" lijkt me niet aan de orde.

De vraag is eigenlijk, "moet" je afdeling alle beschikbare kleding leveren, of kun je ook maar een beperkt aantal kledingstukken aanbieden.

Ben je met een Jas, Polo en Broek herkenbaar als Rode Kruiser, of heb je hier meer kledingstukken voor nodig?
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Grumpy91

• Senior gebruiker
Reactie #46 Gepost op: 10 juni 2014, 19:57:02
Citaat van: Golly link=msg=1275550 date=1402422913
Er is een vastgestelde kledinglijn, welke bij de huisleverancier  besteld kan worden door de afdelingen.
In die kledinglijn zitten meerdere stukken die al dan niet besteld kunnen worden.

Of een afdeling geld mag vragen voor een kledingstuk heb ik geen antwoord op, je kunt de kleding met Rode Kruis logo immers niet privé gebruiken, dus wellicht een borg, maar de kleding "kopen" lijkt me niet aan de orde.

De vraag is eigenlijk, "moet" je afdeling alle beschikbare kleding leveren, of kun je ook maar een beperkt aantal kledingstukken aanbieden.

Ben je met een Jas, Polo en Broek herkenbaar als Rode Kruiser, of heb je hier meer kledingstukken voor nodig?

Met jas, polo en broek hoef ik niet herkenbaar te zijn tijdens de winterperiode als ik dan inzet draai. Dit omdat je een eigen vest/trui aan gaat hebben omdat je deze niet hebt gekregen in bruikleen en zelf moet bekostigen.

treintje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #47 Gepost op: 11 juni 2014, 08:27:17
Citaat van: treintje link=msg=1273239 date=1401925025
voor de mensen die het willen ik heb een bestand waar de prijs berekening in staat voor evenementen en de opbouw daar van daar staat kleding ook in.

Kleding en materialen € 80,00
Bedrijfskleding (jas, broek, 2xpolo, trui, cap en
schoenen € 300,00 5 € 60,00
Verbandtas € 100,00 5 € 20,00

is letterlijk koppie past dus vandaar da beetje raar uit ziet hier maar voor de genen die het wild kan je het document mailen

ja er is een landelijk document wand deze kosten zijn verwerkt in de landelijke prijzen die ze vragen voor evenementen. Evenementen betalen een bedrag voor de afschrijving van deze kleding voor een hulpverlener dus je hoort  deze kleding te krijgen.
kreeg dit document laats via de regio toen ik de prijzen op vroeg voor inhuur van regionale verbinding apparatuur prijzen staan namelijk in het zelfde document landelijk vast gelegd.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #48 Gepost op: 11 juni 2014, 08:33:20
Ligt weinig aan vast. Een afdeling is vrij om van die lijst af te wijken en dat gebeurt ook.

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #49 Gepost op: 11 juni 2014, 09:02:20
Mag ik jullie als aanbieder van evenementenhulpverlening hartelijk danken voor alle info. Ik kan mijn offertes nu hierop aanpassen.  98uiye

Daarnaast verbaasd het mij dat er zelf kleding aangeschaft kan worden. Immers het logo van het Rode Kruis is beschermd maar blijkbaar controleert niemand hierop.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever