Gwenette Martha geliquideerd Amsterdamseweg - Amstelveen 22-05-2014

Auteur Topic: Gwenette Martha geliquideerd Amsterdamseweg - Amstelveen 22-05-2014  (gelezen 20793 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Identiteit slachtoffer liquidatie Amstelveen bekend

http://www.politie.nl/nieuws/2014/mei/23/05-identiteit-slachtoffer-liquidatie-amstelveen-bekend.html
Laatste update: 23-05-2014 | 07:48

Amstelveen - Donderdagavond 22 mei heeft op de Amsterdamseweg in Amstelveen een liquidatie plaatsgevonden. Het slachtoffer is de 40-jarige Gwenette Martha.

Even na tien uur kwam de melding binnen dat er meerdere malen geschoten zou zijn op de Amsterdamseweg. Op de hoek van de Van Spaenstraat werd het slachtoffer aangetroffen. Hij is ter plekke overleden. Volgens getuigen waren er drie of meer daders, die in het zwart gekleed waren en gezichtsbedekking droegen.

Zwarte BMW
Na de liquidatie zijn de schutters in een zwarte BMW over de Amsterdamseweg weggereden in de richting van de Kalfjeslaan.

Rond half elf werd een brandende auto aangetroffen op de Venserweg in Diemen. Mogelijk dat dit voertuig betrokken is bij het schietincident en dat de verdachten op die plek zijn overgestapt in een ander voertuig.

Getuigenoproep
Mensen die iets van de liquidatie, de vluchtroute of het omwisselen van de voertuigen hebben gezien, en die nog niet met de politie hebben gesproken, worden verzocht contact op te nemen via 0900-8844. Anoniem melden kan ook via Meld Misdaad Anoniem op 0800-7000.

Een Team Grootschalige Opsporing onderzoekt de zaak onder leiding van een officier van justitie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: Tom78 link=msg=1270061 date=1400857040
Dat kwam net tijdens de live persconferentie van Martha zijn advocaat ook uitgebreid aan bod. Politie waarschuwt wel dat je op een "dodenlijst" staat. Maar als je dan  vervolgens om bescherming vraagt, dan willen ze eerst dat je belastend gaat praten. Best raar als je er over na denkt....

Overigens kun je hier bij ook je vraagtekens zetten.
http://www.at5.nl/artikelen/128151/vijanden-gwenette-martha-zetten-recherche-in

Vind dat verre van raar!

Betrof een heel zware jongen die van alles heeft uitgespookt en wellicht zelf ook verantwoordelijk voor liquidaties. Als zijn levenswijze hem in een bepaalde positie brengt is dat in eerste instantie zijn eigen verantwoordelijkheid. Als hij desondanks bescherming wil op onze kosten, dan mag ie ook met de billen bloot. Dan heeft Justitie er ook nog wat aan.

Kennelijk wilde hij niet alles geven voor zijn leven. Dan houdt het op.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=Gi8_FuUWn-s
Beroepscrimineel Gwenette Martha geliquideerd in Amstelveen
RTV NH Wij zijn Noord-Holland
Gepubliceerd op 22 mei 2014
Citaat
Topcrimineel Gwenette Martha is donderdagavond op de Amsterdamseweg in Amstelveen doodgeschoten. Dat bevestigt een medewerker van de politie tegenover RTV NH. Op een lugubere foto is Martha met bloedvlekken te zien. Wat er precies is gebeurd, is nog niet duidelijk. Martha zou in het gezelschap zijn van drie mensen toen het vuur rond 22.00 uur op hem werd geopend.

https://www.youtube.com/watch?v=bCXImHH-B0E
Getuige liquidatie: "Ik zag een spoor bloed naar het putje lopen"
RTV NH Wij zijn Noord-Holland
Gepubliceerd op 23 mei 2014
Citaat
Het was een heftige nacht voor de Amstelveens Wenche Vonk. 's nachts werd ze wakker de schoten waardoor beroepscrimineel Gwenette Martha om het leven werd gebracht. "Bam, bam, bam, bam. Het leek wel een mitrailleur. Toen ik later bij het lichaam ging kijken zag ik een spoor bloed naar het putje lopen. Dan weet je dat het einde oefening is."

https://www.youtube.com/watch?v=lVxIOGqd_qw
Liquidatie topcrimineel leidt tot onrust in Amstelveen
RTV NH Wij zijn Noord-Holland
Gepubliceerd op 23 mei 2014
Citaat
Gesneuvelde ruiten en kogelgaten in auto's. De liquidatie van topcrimineel Gwenette Martha leidde tot flink wat onrust in de Amsterdamsestraat in Amstelveen. Sommige buurtbewoners zagen zelfs hoe de man voor hun neus door meerdere kogels werd doodgeschoten.
Samen sterk in de hulpverlening!


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
De pers is ook niet wat het geweest is; de straatnaam is fout.

Ik kan
Mij voorstellen dat justitie eerst wat meer informatie wil krijgen eer je een van liquidaties verdachte man wil helpen.


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Citaat van: Arie link=msg=1270084 date=1400861561
Vind dat verre van raar!

Betrof een heel zware jongen die van alles heeft uitgespookt en wellicht zelf ook verantwoordelijk voor liquidaties. Als zijn levenswijze hem in een bepaalde positie brengt is dat in eerste instantie zijn eigen verantwoordelijkheid. Als hij desondanks bescherming wil op onze kosten, dan mag ie ook met de billen bloot. Dan heeft Justitie er ook nog wat aan.

Kennelijk wilde hij niet alles geven voor zijn leven. Dan houdt het op.

En is het niet zo dat ze Volkert van der Graaf onder bewaking staat... Waarom Martha dan niet? En daar komt bij dat hij verdachte is, hij is nooit veroordeeld voor moord of iets in die trant. Dus je kunt zeggen dat hij al veroordeeld was, voordat hij daadwerkelijk veroordeeld is door een rechter...

http://www.elsevier.nl/Nederland/blogs/2014/5/Als-Volkert-beveiliging-krijgt-dan-alle-beroepscriminelen-ook-1514516W/


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
De vergelijking met Wilders gaat zeker ook mank?


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Helaas kan ik mij voorstellen dat je niet aan de politie of het OM wilt laten weten in welke auto je je zelf verplaatst, en natuurlijk weet ik ook dat dat persoons bescherming erg moeilijk maakt.
Helaas heeft de Amsterdamse politie weer last van een platte medewerker....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Tom78 link=msg=1270178 date=1400884237
Helaas heeft de Amsterdamse politie weer last van een platte medewerker....
Verklaar u nader?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Red link=msg=1270179 date=1400884666
Verklaar u nader?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.. ::)
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Citaat van: Tom78 link=msg=1270102 date=1400864018
En is het niet zo dat ze Volkert van der Graaf onder bewaking staat... Waarom Martha dan niet? En daar komt bij dat hij verdachte is, hij is nooit veroordeeld voor moord of iets in die trant. Dus je kunt zeggen dat hij al veroordeeld was, voordat hij daadwerkelijk veroordeeld is door een rechter...

Dus jij zegt dat hij veroordeeld is doordat hij geen politie bescherming krijgt? Ik ben persoonlijk tegen politie bescherming voor al dit soort figuren dat zichzelf in een lastig parket heeft gebracht (politici en hoogwaardigheidsbekleders uitgezonderd). Waarom moet de samenleving de last dragen van dit soort figuren?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein