Normaal gebruik ik dit forum om alleen te lezen, en niet te reageren. Maar wil dit nu wel doen.
Allereerst respect voor alle hulpverleners die bij dit grote ongeval aanwezig waren. Ik kwam er vanmiddag langs en je zag de grote chaos. Auto's op de rijbaan en in de berm en in het midden de vrachtwagen die de auto's als botsauto's van de weg heeft gedrukt. Heel heftig, en inderdaad, wat voor verkeersmaatregelen je ook neemt, zo'n vrachtwagen stop je niet zo snel.
De verkeersmaatregelen voor de afsluiting van de A28 was goed geregeld. 2 of 3 Mobiele matrixen stonden op de weg(de mobiele matrixen stonden overigens niet ver van het ongeval vandaan) voor de snelheidsbeperking en het verplaatsen van verkeer naar 1 rijstrook. Het gebruik maken van sommige automobilisten van de parkeerplaats, zoals Thor beweert, was hier niet de oorzaak omdat het ongeval aardig ver van de parkeerplaats vandaan was. Daarnaast is de invoegstrook van de parkeerplaats tevens de uitvoegstrook van afrit Nijkerk. Er zou dus geen gevaarlijke situatie ontstaan zijn op die plek.
Als laatste wil ik de nabestaanden van de overledene en de slachtoffers nu nog in het ziekenhuis heel veel sterkte toewensen.