Juli/aug 2005: In geen velden of wege.......

Auteur Topic: Juli/aug 2005: In geen velden of wege.......  (gelezen 33117 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FF_holland

• Senior gebruiker
  • Leuk forum!
Reactie #70 Gepost op: 19 juli 2005, 16:22:12
BHV-ploeg Woltlaus
Personeel Woltlaus
Directie Woltlaus
6 AS-en
1HV voertuig
1 AL
1 HA regio dompelpompunit
Ovd
Rovd regio
VC regio
OVD ambulance
Ambulances
Politie
Ziekenhuis

Hoe en wanneer gaan we bovenstaande beschikbare mensen/eenheden inzetten?

Ook zijn er een aantal slachtoffers op de eerste en tweede verdieping. Een aantal staan op het balkon en willen er terstond af. Een enkeling wil in paniek gaan springen.

omdat er maar een aantal slachtoffers (en niet 10-tallen) op de 1e of 2e staan, lijkt mij 1 redvoertuig voldoende.

Over de rest kan ik nog niks zeggen omdat ik nog niet weet hoe het met de brand is...

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #71 Gepost op: 19 juli 2005, 16:52:53
Je kan eventueel voor de zekerheid, als iemand echt wil springen, een groot kussen oid onder het balkon leggen, zodat als iemand springt, hij zacht neerkomt, of voor als er per ongeluk iets mis gaat met het in de hoogwerker stappen.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 19 juli 2005, 18:28:24
volgens mij zijn er niet veel korpsen meer die een springkussen hebben ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 19 juli 2005, 18:35:50
Nog even over de prioriteit:

Ik denk dat we eerst moeten weten of er nog sprake is van een gaslekkage en of wat de concentratie aan gas in het pand is om het veilig te kunnen betreden.

Daarna inventarisatie van de staat van de bouwkundige constructie op bezwijken. Als alles veilig is beoordelen wie van de gewonden de eerste hulp behoeven en hoe deze mensen op een veilige manier buiten gebracht kunnen worden. Mensen welke nog mobiel zijn onder begeleiding van hulpdiensten pand laten verlaten.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 22 juli 2005, 19:21:29
Hmm, net terug van vakantie, gaat gelijk de pieper!
Goed we komen zsm ter plaatse met ons tentje.  :)

ambulance mark

• Gast
Reactie #75 Gepost op: 29 juli 2005, 19:13:43
8 ambulances is al eerder genoemd en daar ben ik het mee eens. 25 gewonden dan denk ik aan ongeveer 8 zwaar gewonden en de rest wat minder erg.

Ik wil een sigma team terplekken, zodat de mensen met snijwonden terplekken worden geholpen.

MMT als aanvulling voor de ambulances, zo mogen meer omdat het artsen zijn en dat komt denk ik goed van pas. Ik denk dat sommige monteurs zo ernstig gewond zijn dat er misschien wel een arm of een been moet worden geamputeerd.

ovd-g komt automatisch als er zoveel ambu's worden ingezet, ik weet niet of een cvd-g nu ook al ingezet word.

EHBO moet ook komen, ze zorgen voor dekens en koffie want het zal wel koud zijn in januari.

Verder moet er een touringcar en een noodopvang geregeld worden voor de vellen gasten van het hotel, mensen die niets mankeren direct weghalen en slachtoffers eerst laten nakijken door het sigma team of de EHBO. Voor noodopvang denk bijvoorbeeld aan de plaatselijke sporthal.

Wanneer word de ghor eigenlijk ingezet,en wat doen ze precies?

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 30 juli 2005, 13:56:55
Bij meerdere ambulances komt de ovdg. Dat is een ghor-functionaris. De GNK (sigma, ambuteam en MMT) vallen onder het ghor.
Voor meer info www.geneeskundigecombinatie.nl

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 1 augustus 2005, 18:05:12
Wanneer word de ghor eigenlijk ingezet,en wat doen ze precies?

De GHOR is verantwoordelijk voor het medische hulpverleningsproces bij grootschalige inzetten.

Christian

Gast48368

• Gast
Reactie #78 Gepost op: 2 augustus 2005, 21:47:32
En hoe gaat dat dan in z'n werk......... ??? ::)

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 2 augustus 2005, 22:03:56
Dat is in de grip procedures geregeld.
Op genoemde site staat alle info om niet te ver off-topic te gaan.  ;)