GRIP 3 Zeer grote brand (explosie reactor Shell) Chemieweg - Moerdijk 03-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (explosie reactor Shell) Chemieweg - Moerdijk 03-06-2014  (gelezen 97997 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Kuun

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23


brandweerBoZmax

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
  • A1 meldingen klinkt me als muziek in de oren!
    • 112 noodhulp alle foto's op een rij!
Citaat van: Jims link=msg=1272893 date=1401835035
Ironisch genoeg is (inmiddels) vandaag (4 juni) de presentatie door de Gemeente Moerdijk van het boek over de brand bij Chemie Pack en de nasleep daarvan.
Is inderdaad wel grappig ja, nouja voor de fanatieke lezer is er misschien wel kans op een vervolg...
Groetjes Max fotograaf halsteren/bergen op zoom


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: brandweerBoZmax link=msg=1272885 date=1401834595
Wat een verwarring allemaal, wordt net op omroepbrabant radio gezegd om half 2... Dan ben je denk ik wel aan de late kant gok ik....

Verwarring krijg je nog al snel bij grotere incidenten.. ::) Ik zou afgaan op de tweet van de gemeente Moerdijk. Een persvoorlichter van de politie heeft via omroepbrabant radio ook laten weten dat het om 01:00 is.
Website van gemeente Moerdijk heeft er ook moeite mee: http://www.moerdijk.nl/Info-brand-bij-Shell-Moerdijk.html



Citaat van: corh link=msg=1272891 date=1401834955
Lifeliner Nederland @LifelinerNL     ·   1 min
Inzet #Lifeliner2 #Moerdijk: 2 tot 4 gewonden door de brand, verwondingen vallen mee. Tot zover de berichtgeving over dit incident.

Ik zag een tijd geleden een tweet voorbij komen dat Lifeliner 2 weer teruggevlogen zou zijn naar de basis. Iemand die hier meer informatie over heeft?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: rens link=msg=1272897 date=1401835441
Verwarring krijg je nog al snel bij grotere incidenten.. ::) Ik zou afgaan op de tweet van de gemeente Moerdijk. Een persvoorlichter van de politie heeft via omroepbrabant radio ook laten weten dat het om 01:00 is.
Website van gemeente Moerdijk heeft er ook moeite mee: http://www.moerdijk.nl/Info-brand-bij-Shell-Moerdijk.html



Ik zag een tijd geleden een tweet voorbij komen dat Lifeliner 2 weer teruggevlogen zou zijn naar de basis. Iemand die hier meer informatie over heeft?

Klopt, die tweet was inderdaad door hun eruit gezet:

Lifeliner Nederland @LifelinerNL
Inzet #Lifeliner2 #Moerdijk: Het MMT kan vertrekken en is weer beschikbaar. Zij gaan retour naar de basis. #traumaheli
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Citaat van: rens link=msg=1272897 date=1401835441

Ik zag een tijd geleden een tweet voorbij komen dat Lifeliner 2 weer teruggevlogen zou zijn naar de basis. Iemand die hier meer informatie over heeft?

Klopt, die staat alweer lang en breed op het vliegveld. Zie het als een soort update die LifelinerNederland vaker doet na een oproep/inzet van de LL's.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
p2kflex
00:48:13 04-06-14GROUP-1Prio 1 opkomen kazerne en inmelden bij de gmc ivm grip2
GRIP 21403880BRW Zuid-Holland Zuid (Hoornaar-Noordeloos) (WVD)
GRIP 21403089BRW Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid (Meetplanleider)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat
Info brand bij Shell Moerdijk
Geplaatst: 3-6-2014
0:30 De brandweer meldt dat de brand beheersbaar is. Sein brandmeester nog niet gegeven. Er zijn 2 tot 4 gewonden door de brand. Geen dodelijke slachtoffers of mensen vermist.

0:27: Voor media is er om 01.00 uur een persconferentie in het gemeentehuis in Zevenbergen over de grote brand bij Shell Moerdijk. Deze vindt plaats in de raadzaal van het gemeentehuis (aan de Pastoor van Kessellaan 15 in Zevenbergen). Daarna is er telefonisch contact mogelijk.

0:11: Opgeschaald naar GRIP 3. Rook gaat recht omhoog en buigt af richting Hoeksewaard. Blijf uit de rook, sluit ramen, deuren en ventilatie sluiten

23:50: Explosie en brand ontstond precies tijdens de wisseling van de ploegen. Verzoek van de hulpverleners aan publiek is niet te blijven kijken. Er is geen sprake van vermisten of gewonden.

23:10: Momenteel is er een grote brand na explosie bij Shell Moerdijk. De hulpverlening is aanwezig. De brandweer zet een schuimblusvoertuigen in om de grote brand te bestrijden. Verdere info volgt.
bron: www.moerdijk.nl/Info-brand-bij-Shell-Moerdijk.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Intussen is er een telefonisch ronde geweest voor chauffeurs in MWB. Alle beschikbare vrijwilligers chauffeur zijn onderweg naar de kazernes. Ga nu ook op pad naar Breda.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Gemeente Moerdijk ‏@Moerdijkse_stem  1 min.
Scheepvaartverkeer is volledig stilgelegd. De op- en afritten van de snelweg zijn afgezet. #moerdijk #shell #brand
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Nog even melden SB Tilburg Vossenberg staat buitendienst. Deze staat bij Bleukens.