GRIP 3 Zeer grote brand (explosie reactor Shell) Chemieweg - Moerdijk 03-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote brand (explosie reactor Shell) Chemieweg - Moerdijk 03-06-2014  (gelezen 97998 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

brandweerBoZmax

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
  • A1 meldingen klinkt me als muziek in de oren!
    • 112 noodhulp alle foto's op een rij!
00:52:54  04-06-14   melding       OPKOMEN VOOR HERBEZETTING
    regio       20    MWB    Midden- en West-Brabant
    eenheden       1200368   Blusgroep Halsteren
            1200369   Postalarm Halsteren
            1201941   Lichtkrant Kazerne Halsteren

Vindt ik wel opmerkelijk, want Bergen op Zoom is nogeneens uitgerukt.

Foto van Erik Peeters, live bij omroep brabant op het moment:

Groetjes Max fotograaf halsteren/bergen op zoom


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Jims link=msg=1272871 date=1401834207
Nieuwe beelden!

Bron video: 112brabant.nl

http://www.youtube.com/watch?v=l4xxsPRENZM&feature=youtu.be

Rond 00:19 in bovenstaand filmpje zijn sirenes te horen. Wat voor een sirenes zijn dit? Brandweervoertuigen, WAS-sirene, sirene op het terrein van Shell of iets anders?



Citaat van: brandweerBoZmax link=msg=1272906 date=1401836012
p2kflex
00:53:10 04-06-14GROUP-1opkomen voor herbezetting
1200368BRW Midden- en West-Brabant (Halsteren) (Blusploeg)
1201941BRW Midden- en West-Brabant (Halsteren) (Lichtkrant)
1200369BRW Midden- en West-Brabant (Halsteren) (Postalarm)
1201999BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Monitorcode)


Vindt ik wel opmerkelijk, want Bergen op Zoom is nogeneens uitgerukt.

Bron? Bergen op Zoom kan ook uitrukken zonder dat dit via P2000 gemeld wordt, er zijn meer manieren voor contact.
Daarbij komt dat de opgeroepen ploeg voor herbezetting ook in Halsteren op de TS kan stappen en in de regio op een andere kazerne kan gaan posten voor dekking in dat gebied.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Even kort verslag. Vanuit mijn slaapkamer heb ik zicht op het industrieterrein moerdijk. Na een harde knal te hebben gehoord. Meteen ff uit het raam gekeken. Zag een inmensgrote vuurbal de lucht in gaan en meters hoge vlammen daarna. Na eerst zeker even twee minuten te hebben staan bekomen van de schrik die kant op gegaan. Toen ik de deur uitging kwam de eerste melding pas. Ter plaatsen nog weinig tot geen hulpverleners te zien wel veel brand. Onderweg al met familie in de buurt gebeld om alles dicht te gooien. Rook was intens veel en de vlammen nog zeer hoog. Was ongeveer naar 13 minuten na eerst melding ter plaatsen. Foto's zijn te zien op m'n site. Was ff kort verslag.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
HEBO-Cat 7 is onderweg naar #Moerdijk in opdracht van #Shell, voor het bestrijden van eventuele vervuiling op het oppervlakte water n.a.v. de #brand welke gisteravond uitbrak.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=668488989893971


brandweerBoZmax

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
  • A1 meldingen klinkt me als muziek in de oren!
    • 112 noodhulp alle foto's op een rij!
Ow ow ow, wat een paniekzaaiers op omroepbrabant, staat een mevrouw te vertellen dat ze zelf iedereen zou gaan evacueren die op 6 KM afstand woont.
Groetjes Max fotograaf halsteren/bergen op zoom


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Tilburgers.nl ‏@Tilburgers  2 min.
GROTE BRAND MET EXPLOSIE BIJ SHELL #moerdijk De betreffende 10km die geadviseerd wordt ramen en deuren te sluiten.

00:59 - 4 jun. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: brandweerBoZmax link=msg=1272911 date=1401836514
Ow ow ow, wat een paniekzaaiers op omroepbrabant, staat een mevrouw te vertellen dat ze zelf iedereen zou gaan evacueren die op 6 KM afstand woont.
Zou de media sieren als de alleen profs aan het woord lieten.


brandweerBoZmax

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 43
  • A1 meldingen klinkt me als muziek in de oren!
    • 112 noodhulp alle foto's op een rij!
Om 01:15 is er een extra uitzending op Nederland 1.
Groetjes Max fotograaf halsteren/bergen op zoom


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1272905 date=1401835965
Nog even melden SB Tilburg Vossenberg staat buitendienst. Deze staat bij Bleukens.

Is er wel iets uit Tilburg die kant op? Dat vermoeden heb ik op grond van de oproepen voor de vrijwilligers van Tilburg voor herbezetting gevolgd door de uitruk van een of meer brandweervoertuigen met OGS.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=3S-UOv6NcCM
brand Shell moerdijk 3 6 2014
De Waarheid maakt vijanden
Gepubliceerd op 3 jun. 2014
Citaat
Bij Shell in Moerdijk is een grote brand uitgebroken na een aantal explosies. De Veiligheidsregio MWB meldt dat er geen vermisten of gewonden zijn.

Op het industrieterrein ontstond een vuurzee met metershoge vlammen. Het vuur was tot in Rotterdam te zien. Na ruim drie kwartier werd gemeld dat het vuur minder intens werd.

De explosies waren te horen tot in de wijde omtrek. Er kwamen meldingen uit onder meer Bleiswijk, Delft, Zevenbergen en Lekkerkerk.

De explosies waren om kwart voor elf, tijdens de wisseling van ploegen bij Shell. De brandweer heeft schuim-blusvoertuigen ingezet.

Chemiecomplex

Hulpverleners roepen het publiek op uit de buurt te blijven. Het complete industrieterrein is afgezet.

Volgens de Verkeersinformatiedienst zijn auto's op de A16 aan het omkeren en terugrijden zonder politiebegeleiding.

Het Shellcomplex ligt aan de Chemieweg in Moerdijk, in de buurt van het terrein waar begin 2011 een enorme brand woedde bij Chemie-Pack. Het bedrijf ging volledig in vlammen op en dat leidde tot ernstige milieuvervuiling.

Sinds mei werd er onderhoud gepleegd aan twee van de vier fabrieken van het Shell-complex in Moerdijk. Op het chemiecomplex worden bouwstoffen gemaakt waarvan andere bedrijven chemicaliën en kunststoffen maken. Bij Shell Moerdijk worden vier miljoen ton chemische producten per jaar gemaakt.
Samen sterk in de hulpverlening!