Maar als je slagkracht wilt in Nederland, ben je bijna aangewezen op de E-One van de vliegvelden.
Ik zou mijn geld niet willen inzetten op industriële eenheden aangezien deze erg dun gezaaid zijn in Nederland.
En de kleine hoeveelheid welke er is mogen i.v.m. de restdekking niet gaan assisteren.
Dus jouw oplossing gaat niet op, aangezien ze gewoon niet beschikbaar zijn.
Geef jij mij maar eens een lijstje met minimaal 10 ten aller tijde beschikbare geschikte voertuigen voor dit soort branden.
Dit soort complexen hebben meestal een uitgebreid bluswaterleidingbuizennet met een aanzienlijke capaciteit,veel brandkranen en op strategische punten waterkanonnen. Dit net wordt in de regel gevoed door meerdere eigen pompen op open water. (elektrisch of diesel aangedreven.)
De bedrijfsbrandweer kan dus vrijwel onmiddellijk met de koeling aanliggende installaties etc. beginnen terwijl de operators de toevoer van brandstof naar de brandende installatie afsluiten.
Daarnaast is er de brandweersteiger waar de blusboten op de 6 "manifolds kunnen worden aangesloten en dat levert nog eens een extra capaciteit van ca 5000 ton/uur bij 16 bar.
Dus in de regel meestal eigen bluscapaciteit van het bedrijf zat en ook snel en effectief. inzetbaar.
Overigens is er in de Europoort en ook het Amsterdamse een enorme reserve industriele bluscapaciteit in de vorm van pompunits, slangen op haspels, monitoren en schuimvormend middel, aanwezig. Het neemt natuurlijk wel even tijd voordat die worden gemobiliseerd en ook daadwerkelijk met het geschikte personeel kunnen worden ingezet