Maar als je slagkracht wilt in Nederland, ben je bijna aangewezen op de E-One van de vliegvelden.
Ik zou mijn geld niet willen inzetten op industriële eenheden aangezien deze erg dun gezaaid zijn in Nederland.
En de kleine hoeveelheid welke er is mogen i.v.m. de restdekking niet gaan assisteren.
Dus jouw oplossing gaat niet op, aangezien ze gewoon niet beschikbaar zijn.
Geef jij mij maar eens een lijstje met minimaal 10 ten aller tijde beschikbare geschikte voertuigen voor dit soort branden.
Als er veel water en schuim nodig is op een plek waar geen bluswatervoorziening aanwezig is ben ik het met jou eens, maar op een plek als deze een chemische fabriek of andersoortig industrieel complex, dan heb je aan de e-one niet zoveel nee.
Maar wat is slagkracht, 5 minuten blussen en dan water en schuim moeten bijvullen, wat 15 minuten duurt, dat is in mijn optiek geen slagkracht.
Want op het blusnet kan hij niet aangesloten blijven ivm de hoge druk in het systeem, 10-15 bar of je moet er een reduceer inrichting bij leveren, tank vullen mag meestal niet meer als 3 bar en een centrifugaal pomp mag niet meer als 5 bar op hart pomp, dan mag je hopen dat er ergens een dompelpomp is ingezet waar je kan vullen, of de dwl. Maar dat kost teveel tijd, hij is gewoon niet praktisch genoeg voor deze hoeveelheden water en svm op een industrieel complex.
Oh ja denk jij dat de crashtenders van de klu altijd zomaar wegkunnen, die hebben dezelfde problemen met restdekking, als er te weinig capaciteit op het veld aan blusstof is mag er niet meer gevlogen worden, moet het veld dicht, dat zijn internationale regels, dus die vlieger gaat ook niet op.
Dan zijn er van de 15 - 16 industriële voertuigen in Rijnmond incl bedrijfsbrandweer, de voertuigen in Amsterdam, Moerdijk, chemelot (Limburg), Roosendaal, Vlissingen, Terneuzen en de regionale Sb voertuigen, en dan vergeet ik vast nog wel een paar plaatsen altijd wel genoeg voertuigen die in geval van een, let wel, industriële inzet bijstand kunnen leveren, je hebt gewoon veel meer aan één industriële autospuit als aan één e-one chrashtender.