GRIP 1 Middel HV (20 gewonden na val van platte kar) Slimweistraat - Waardenburg 07-06-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Middel HV (20 gewonden na val van platte kar) Slimweistraat - Waardenburg 07-06-2014  (gelezen 18314 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: RemRoof link=msg=1274167 date=1402173761
Waarom CalHos? Zoveel gewonden zijn er toch niet, en deze zijn toch te spreiden. Of zijn er te weinig ziekenhuizen in de buurt?
RemRoof
Waardenburg ligt aan de A2 en deze loopt direct door naar Utrecht, ik denk dat dit met politie begeleiding de meest eenvoudige/snelste route is.

Ze zouden ook naar Nijmegen kunnen gaan via de A15 of N322 maar deze (snel)wegen maken beiden nogal een slinger, ik weet niet wat voor snelweg de A15 is maar het lijkt me langer gaan duren dan over de A2.

En toch is Waardenburg-Utrecht een flinke afstand.  ???
(het calamiteiten hospitaal ligt in Utrecht voor alle duidelijkheid)


PdeGier

  • Systems Engineer ProRail. Hulpverlener Nederlandse Rode Kruis district Stichts Weidegebied
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
Voordeel van het calhosp is dat alle gewonden bij elkaar blijven. Dat is makkelijker om de familie te vertellen waar hun verwante heen is gebracht.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Van 0 naar operationeel in 30 minuten. Lijkt mij in dit scenario een goede actie.

https://www.youtube.com/watch?v=s_HowODyB_0


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Citaat van: mark hes link=msg=1274172 date=1402174558
Waardenburg ligt aan de A2 en deze loopt direct door naar Utrecht, ik denk dat dit met politie begeleiding de meest eenvoudige/snelste route is.

Ze zouden ook naar Nijmegen kunnen gaan via de A15 of N322 maar deze (snel)wegen maken beiden nogal een slinger, ik weet niet wat voor snelweg de A15 is maar het lijkt me langer gaan duren dan over de A2.

En toch is Waardenburg-Utrecht een flinke afstand.  ???
(het calamiteiten hospitaal ligt in Utrecht voor alle duidelijkheid)
A15 was afgesloten vanwege een ander fiks ongeval met twee ernstige slachotoffers (de SEH van het Radboud had dus al de handen vol) . De enige route zou de A50 zijn, de N322 duurt te lang van Waardenburg naar Nijmegen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=szg004Bw7os
Zeker 14 gewonden bij ongeval platte kar Waardenburg
TVGelderland
Gepubliceerd op 7 jun. 2014

https://www.youtube.com/watch?v=uMlWxlObx4o
Ongeval met platte kar in Waardenburg
TVGelderland
Gepubliceerd op 7 jun. 2014

https://www.youtube.com/watch?v=r3D5LzCkUg0
'Ongeval Waardenburg: chauffeur nam bocht te scherp'
TVGelderland
Gepubliceerd op 7 jun. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Zelf ook mee gemaakt begin jaren negentig. Veel te veel mensen op een kar waarvan een paar in een bocht het evenwicht verliezen en daardoor andere mensen omduwen. Hierdoor komt de kar zo schuin te staan dat iedereen naar één kant valt en dus de hele kar omvalt. De snelheid of hoe de bocht genomen werd was niet eens het grootste probleem.
Gelukkig stond ik aan de hoge kant en lande ik zacht (zonder schade) op andere mensen. Wat mensen met rugklachten, schaafwonden en één gebroken pols was het resultaat.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
tsja, helaas leren sommige het blijkbaar nooit  :'(

Kinderfeest eindigt in dodelijk drama

Laatste update:  16 juni 2003 09:10 info

NIEUW-VENNEP - Twee kinderen zijn zondagavond in Nieuw-Vennep door een ongeval met een aanhangwagen om het leven gekomen. De slachtoffertjes zaten samen met nog zestien anderen, voornamelijk kinderen, op een open aanhangwagen achter een tractor.
Zij maakten een ritje na afloop van een verjaardagsfeestje. Op een rotonde op de Componistenweg sloeg de wagen door nog onbekende oorzaak om.
Een van de kinderen overleed ter plaatse. Het andere slachtoffer bezweek later in het ziekenhuis. Acht kinderen raakten eveneens gewond en verblijven nog in het ziekenhuis.

De politie heeft de bestuurder van de tractor aangehouden. De man wordt op het politiebureau verhoord. De politiewoordvoerder kon nog niets zeggen over de identiteit en leeftijd van de slachtoffers.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: RAdeR link=msg=1274158 date=1402172159
Calamiteitenhosp. @calhosp
Het calamiteitenhospitaal is op dit moment open!
10:11pm · 7 Jun 2014

gewonden gaan naar Calamiteiten hospitaal

Calamiteitenhosp. @calhosp
Het calamiteitenhospitaal vangt op dit moment 11 gewonden op.
11:23 PM - 7 Jun 2014

Calamiteitenhosp. @calhosp
Het calamiteitenhospitaal is weer gesloten, er zijn 4 patiënten naar huis en er zijn 7 patiënten opgenomen in het UMC Utrecht.
12:47 AM - 8 Jun 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Inderdaad! Schandalig vind ik het trouwens! Dat dit soort rondritten nog steeds plaatsvinden vind ik ongelofelijk. Maar ja een paar weken geleden in mijn dorpje ook nog weer. Ik keur het af en ga er nu toch nog wat van zeggen denk ik.

Citaat van: Live link=msg=1274210 date=1402180113
tsja, helaas leren sommige het blijkbaar nooit  :'(


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Landbouwwagen kantelt: 20 gewonden

Waardenburg - Op de Slimweistraat in Waardenburg zijn zaterdagavond 20 personen gewond geraakt toen een landbouwwagen, waarop ze stonden, kantelde. Van de 20 gewonden zijn er 11 naar het ziekenhuis gebracht, 7 konden naar de huisartsenpost voor behandeling.

Het ongeval gebeurde omstreeks 20.45 uur toen twee elftallen van de plaatselijke voetbalvereniging kampioen waren geworden. Ze werden bij wijze van huldiging in een tractor met aanhangwagen rond gereden. Op de kruising van de Achterweg met de Slimweiweg ging het mis toen de tractor met aanhanger een bocht nam en de wagen kantelde. Naar schatting stonden er ruim 20 personen op de wagen.

Twee traumahelikopters

Door het kantelen liepen de slachtoffers, spelers van beide elftallen en allen jongvolwassenen, diverse verwondingen op zoals schaaf- en snijwonden. De hulpdiensten schaalden massaal op, de brandweer was er met een aantal voertuigen en de ambulancedienst zette naast twee traumahelikopters 10 ambulances in. De 11 slachtoffers die er ernstiger aan toe waren werden naar het calamiteitenhospitaal in Utrecht gebracht. De overige slachtoffers hadden lichte verwondingen en konden bij de huisartsenpost terecht.
Vergunning

De politie stelt een onderzoek in naar hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren. Daarbij zal ook gekeken worden of er vergunning verleend was voor een dergelijk transport. Na de afhandeling van het ongeval werd de weg omstreeks 23.15 uur vrijgegeven. Voor getuigen en slachtoffers is slachtofferhulp verzorgd.

http://www.politie.nl/nieuws/2014/juni/8/02-waardenburg---20-gewonden-bij-gekanteld-voertuig.html
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)