GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014  (gelezen 127778 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

thom b

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • Student HBO-V en anesthesiemedewerker i.o.
Citaat van: -Joost- link=msg=1275018 date=1402339876
Ik mag hopen dat er op dit festival méér aanwezig is dan het Rode Kruis?!  :o
Er was sowieso wel de hele dag een ambu van st MOS (incl ambu personeel) aanwezig


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Markoio link=msg=1275032 date=1402340211
Dat zeg ik niet, maar een aantal mensen doet hier alsof een weersverwachting zo klip en klaar is.....dat is namelijk helemaal niet zo. Je krijgt namelijk nooit een 100% zekere voorspelling en al helemaal niet op de schaal van een postzegeltje als het pinkpopterrein.
Nee, dat zeker niet. Maar er was wel een behoorlijke indicatie. Je zal nooit en te nimmer een 100% voorspelling krijgen. De vraag is hoe veel risico je wil nemen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Citaat van: Red link=msg=1275040 date=1402340362
Nee, dat zeker niet. Maar er was wel een behoorlijke indicatie. Je zal nooit en te nimmer een 100% voorspelling krijgen. De vraag is hoe veel risico je wil nemen.
Kijk eens hoe die bui groeit: http://i58.tinypic.com/24zipol.gif


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
In Landgraaf is de lucht nog steeds groen, het noodweer is nog niet voorbij.

Er is inderaad hoofdzakelijk Rode Kruis aanwezig, aangevuld met ALS in de vorm van ambulances en een vooruitgeschoven SEH tje.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Raymond Vlecken @rvlecken  ·  12 uur
Het was gisteren weer toppie op @pinkpopfest #pp14 @gem_landgraaf. Hou de weerberichten in de gaten.
Burgemeester van Landgraaf waarschuwde tijdig ....
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Citaat van: bart007 link=msg=1275044 date=1402340527
Raymond Vlecken @rvlecken  ·  12 uur
Het was gisteren weer toppie op @pinkpopfest #pp14 @gem_landgraaf. Hou de weerberichten in de gaten.
Burgemeester van Landgraaf waarschuwde tijdig ....
Waarvoor? Voor zonnekracht om in te smeren? Ik zie geen waarschuwing voor gevaarlijk weer namelijk..


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Citaat van: bart007 link=msg=1275044 date=1402340527
Raymond Vlecken @rvlecken  ·  12 uur
Het was gisteren weer toppie op @pinkpopfest #pp14 @gem_landgraaf. Hou de weerberichten in de gaten.
Burgemeester van Landgraaf waarschuwde tijdig ....

Dus.. organisator negeerde de waarschuwing ?

Dan zou ik zeggen.. vergunning intrekken per direct en voorgoed.

Dat lijkt op - door het negeren van de waarschuwing - het moedwillig in gevaar brengen van 67.000 bezoekers ?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: petre link=msg=1275041 date=1402340476
Kijk eens hoe die bui groeit: http://i58.tinypic.com/24zipol.gif
Heb ik het ergens over deze bui? Het gaat mij om de indicatie en ontwikkelingen gedurende de hele dag.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Citaat van: thom b link=msg=1275037 date=1402340313
Er was sowieso wel de hele dag een ambu van st MOS (incl ambu personeel) aanwezig

Poehpoeh, op 67.000 man... ;D Onder deze omstandigheden..

Citaat van: Diamondback link=msg=1275031 date=1402340165
Burgemeester Landgraaf op L1 zegt dat het niet ontruimen van  Pinkpop een bewuste keuze is geweest.

Makkelijk achteraf lullen! Zojuist bood deze meneer nog z'n excuses aan voor z'n eigen stommiteit...

Kijk, alles lijkt nu met een sisser af te lopen, maar voor hetzelfde geldt.... Een paar flinke ontladingen tussen al het ''gehurkte'' volk, dan had je drama's.
Het hele gebeuren is een pure geldkwestie geweest en puur gokken...en gelukkig goed gegokt. Toegegeven; erg goed gegokt. Durft men zo'n volgende gok nog eens aan..?