GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014  (gelezen 127902 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Maar zoals al eerder vermeld (en ook in andere topics) denkt de gemiddelde Nederlander dat men geen eigen verantwoordelijkheid meer heeft en dat iemand anders voor alles zorgt en dat men dus ook alles mag en kan. Of dit nu een festival is waarbij je je slecht voorbereid of bij een autorally op een plek gaat staan waar het niet mag en waar men je diverse keren wegstuurt....het motto is: Ik ben Nederlander en ik weet en mag alles. Alleen als puntje-bij-paaltje komt...dan gaan we zeuren dat niets in orde is en dat alles slecht geregeld is.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1275436 date=1402410980
Maar zoals al eerder vermeld (en ook in andere topics) denkt de gemiddelde Nederlander dat men geen eigen verantwoordelijkheid meer heeft.
Dat klopt, Nederlanders zijn vreselijk eigenwijs en koppig. Je zou daar als organisatie boven kunnen gaan staan en de (juiste?) beslissing voor hun nemen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Citaat van: Red link=msg=1275438 date=1402411207
Dat klopt, Nederlanders zijn vreselijk eigenwijs en koppig. Je zou daar als organisatie boven kunnen gaan staan en de (juiste?) beslissing voor hun nemen.

als organisatie erboven gaan staan...tuurlijk. Verdiep je nu gewoon eens in de inhoud en de scenario's van het draaiboek voordat je dit soort uitspraken doet!!!!!!!


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Danny722 link=msg=1275434 date=1402410843
...

Ik weet in ieder geval dat er op Parkpop in Den Haag voor minder dan het weer op Pinkpop een deel van het terrein is geëvacueerd een paar jaar geleden...
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


slengske

  • Beveiliger, Manschap B, Chauffeur pompbediener, Instructeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275429 date=1402410585
Nou vertel: hoezo konden bezoeker er geen informatie krijgen voor een beslissing te nemen? Eric Corton en Jan Smeets zelf hebben op Main Stage gestaan voor informatie te geven en ook de LED-schermen gaven informatie. Dat het mobiel netwerk eruit ligt vind ik opzich niet heel vreemd met meer dan 70.000 mensen (bezoekers+medewerkers) bij elkaar.

Jan Smeets stond 2 uur voor deze bui nog te verkondigen dat er niets zou gebeuren, deze man komt echt niet meer geloofwaardig over in mijn ogen. Ik ben zelf ook op Pinkpop geweest (als bezoeker). Op camping B zijn ten tijde van de bui verschillende tenten gaan waaien.
Ik denk dat je hier van geluk mag spreken dat er geen gewonden zijn gevallen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1275440 date=1402411359
als organisatie erboven gaan staan. Verdiep je nu gewoon eens in de inhoud en de scenario's van het draaiboek voordat je dit soort uitspraken doet!!!!!!!
De draaiboeken zijn als het goed is opgevraagd, dus met wat geluk hebben we die binnenkort binnen. Ik heb me voldoende verdiept in de materie om aan te kunnen geven dat je als organisatie een bepaalde verantwoordelijkheid hebt en je niet alles kan afschuiven op de eigen verantwoordelijkheid van de bezoekers.

Misschien moet je jezelf eens verdiepen in wat materie, want echt inhoudelijk zijn je bijdragen nog niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: slengske link=msg=1275442 date=1402411451
...
Ik denk dat je hier van geluk mag spreken dat er geen gewonden zijn gevallen.

Zoals ik eerder heb aangegeven is er, in mijn beleving, geen sprake van geluk, maar was het eventueel vallen van doden en gewonden een ingecalculeerd risico gezien de preventieve opschaling. Wellicht was dit scenario een betere dan algehele ontruiming wat misschien tot meer doden en gewonden had geleid. Zo, ik heb mijn pak speculaas weer op e050

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Citaat van: Red link=msg=1275443 date=1402411485
De draaiboeken zijn als het goed is opgevraagd, dus met wat geluk hebben we die binnenkort binnen. Ik heb me voldoende verdiept in de materie om aan te kunnen geven dat je als organisatie een bepaalde verantwoordelijkheid hebt en je niet alles kan afschuiven op de eigen verantwoordelijkheid van de bezoekers.

Misschien moet je jezelf eens verdiepen in wat materie, want echt inhoudelijk zijn je bijdragen nog niet.

Verdiepen in de materie....tuurlijk..gelukkig ken jij mijn CV en ervaringen in dit soort dingen..haha.

Daarom weet ik dat dit soort scenario's in het draaiboek zitten met alle afspraken van dien..ook wat in de preventie en preparatie dient te gebeuren en bij bepaalde omstandigheden die door de meteo worden aangegeven. Per weertype en per weercodering zijn er weer aparte stroomschema's.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Citaat van: RemRoof link=msg=1275447 date=1402411701
Zoals ik eerder heb aangegeven is er, in mijn beleving, geen sprake van geluk, maar was het eventueel vallen van doden en gewonden een ingecalculeerd risico gezien de preventieve opschaling. Wellicht was dit scenario een betere dan algehele ontruiming wat misschien tot meer doden en gewonden had geleid. Zo, ik heb mijn pak speculaas weer op e050

RemRoof

bewust genomen risico's ja. En gezien de opschaling heeft men kleinere problemen ingecalculeerd om grotere te voorkomen. Maar gelukkig zijn de kleinere problemen niet voorgevallen...


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Citaat van: Red link=msg=1275443 date=1402411485
...

Maar je mag gelijk hebben hoor. Bij deze. Succes met het overal tegenaan schoppen en als je de draaiboeken hebt doorgelezen dan hoor ik het wel.

Groet