GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014  (gelezen 127922 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275599 date=1402426912
Toen onze mensen Code Rood kregen (niet dezelfde van het weer) zijn wij allen zo snel mogelijk naar onze post gegaan en deze niet verlaten. Onze posten waren van die containers en erbij stond een tent. Mochten er besloten worden dat dit geen veilige plek zou zijn dan zouden wij worden opgehaald worden en naar een veilige plaats gebracht worden die ook op/bij het terrein zou zijn.

Ik ben geen deskundige op het gebied van onweer maar hoe veilig is een container met onweer?
Was de container geaard?
Stond er een antenne op de container voor de verbindingen?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Ik snap niet dat mensen beweren dat het allemaal goed is afgelopen dankzij de strakke organisatie, het is goed afgelopen omdat de ergste ellende net langs jet terrein is gegaan......er is gewoon gegokt, met een zeer grote kans op winst, maar wel gegokt.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: Diamondback link=msg=1275591 date=1402426284
En dat was afdoende.
Citaat van: Diamondback link=msg=1275608 date=1402427403
Er is wat regen gevallen, het heeft ge-onweerd. 1 tentdeel schijnt bezweken te zijn.

Dat is het.
Dit is natuurlijk veel te simpel geredeneerd; als ik deze redenatie doorzet, dan waren alle veiligheidsmaatregelen overbodig. Immers, er is uiteindelijk nergens een bliksem ingeslagen en er is zo goed als niets omgewaaid. Alleen 60.000 man een beetje nat...
Dan had iedereen dus net zo goed gewoon kunnen blijven staan, Metallica op tijd kunnen spelen en was iedereen ook een uurtje eerder thuis geweest; en die Sigma teams hadden lekker droog thuis aan de koffie gezeten. Inderdaad, het heeft gewerkt, zolang er niets misgaat...

Citaat van: Diamondback link=msg=1275608 date=1402427403
Ik denk dat die mensen eerst eens moeten vragen aan die festivaldirecteur hoe hij dat samen met zijn partners voor mekaar krijgt.
Dat antwoord heb ik vandaag al meerdere keren gehoord: veel geluk en weinig wijsheid.
Samen sterk in de hulpverlening!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: kens62 link=msg=1275626 date=1402429837
Ik ben geen deskundige op het gebied van onweer maar hoe veilig is een container met onweer?
Was de container geaard?
Stond er een antenne op de container voor de verbindingen?

Ik neem aan dat er metalen containers worden bedoeld. Dat is een kooi van Faraday dus binnen ben je veilig. Je moet natuurlijk niet op het moment van de inslag met een niet geisoleerde voet buiten die container staan want dan krijg je wel de hele ontlating door je heen.
Antennes(buiten) voor die geringe afstanden zijn niet nodig, aangenomen dat er ergens een centrale post op het terrein stond.

N.B. Als je ooit een blikseminslag op je auto krijgt, rubber banden isoleren, dus dan moet je wel even wachten met uitstappen totdat de auto ontladen is.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Citaat van: Diamondback link=msg=1275591 date=1402426284
Zijn we verontwaardigd over het gebrek aan lijkenzakken of zo?

Mag ik dit zum kotzen vinden?  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: kens62 link=msg=1275626 date=1402429837
Ik ben geen deskundige op het gebied van onweer maar hoe veilig is een container met onweer?
Was de container geaard?
Stond er een antenne op de container voor de verbindingen?

Het is van buiten een metalen container (van binnen zat er geen metaal) die geaard was en geen antenne erop. De container waar ik in zat schuin achter het hoofdpodium.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Berger link=msg=1275627 date=1402430227
Ik snap niet dat mensen beweren dat het allemaal goed is afgelopen dankzij de strakke organisatie, het is goed afgelopen omdat de ergste ellende net langs jet terrein is gegaan......er is gewoon gegokt, met een zeer grote kans op winst, maar wel gegokt.

Wat moet dan gebeuren om niet te gokken? Geen festival?

Iedereen die roept dat het anders moet, WAT moet dan anders want iedereen heeft gedaan wat die kon doen om letsel te voorkomen
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Arie, dat mag.

De bliksem is meerdere malen ingeslagen op hoogbouw op het terrein. De installaties en de maatregelen van de organisatie hebben gewerkt.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Diamondback link=msg=1275639 date=1402430902
Arie, dat mag.

De bliksem is meerdere malen ingeslagen op hoogbouw op het terrein. De installaties en de maatregelen van de organisatie hebben gewerkt.

Klopt. Niks heeft eruit gelegen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Diamondback link=msg=1275639 date=1402430902
De bliksem is meerdere malen ingeslagen op hoogbouw op het terrein. De installaties en de maatregelen van de organisatie hebben gewerkt.
Kijk anders even het filmpje van een hoogleraar op dit gebied:
Citaat van: Live link=msg=1275517 date=1402419301
http://www.youtube.com/watch?v=OfVj7k_vvYw#ws
Pinkpop speelde met levens volgens onweerdeskundige TU Eindhoven
Omroep Brabant
Gepubliceerd op 10 jun. 2014
Het helpt, maar het is zeker geen garantie. Zoals hij zegt rond 3:00 min: "Als je een heel terrein wil beveiligen, dan werkt dat zeker niet"
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.