GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Grote hulpverlening i.v.m. noodweer (weeralarm) Pinkpop - Landgraaf 09-06-2014  (gelezen 127925 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Er is heel hoog spel gespeeld en gegokt met een prijzenpot van 12 miljoen. (Ik las hier ergens 200 euro voor een kaartje, 60.000 deelnemers.). Gegokt over de hoofden van de deelnemers, ingehuurde hulptroepen en artiesten.
Die gok is nu gelukkig goed uitgevallen.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Weekendticket was 175 euro. Dagkaart dacht iets van 80 euro. In totaal waren er 39.000 weekendtickets en de rest dagtickets. Zaterdag waren er 70.000 bezoekers, maandag 67.000 bezoekers.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Elke beslissing die genomen wordt is en blijft een gok uiteindelijk: je legt verschillende factoren tegenover elkaar en neemt vanuit die factoren een beslissing hoe en wat je gaat doen en dus welke acties er ondernomen moet worden/welke protocollen opgestart worden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275661 date=1402432589
True, helemaal waar. Maar dat is waar zo goed mogelijk op ingespeeld is. Voorkomen kan je niet 100% want dan moet je geen enkel festival meer door laten gaan en alles. Er is geprobeerd de risico's op mogelijke slachtoffers zo klein mogelijk te houden en dat is gelukt. Of we nu door die downburst waren gegaan of niet.
Nee, als je de risico's zo klein mogelijk had willen houden dan hadden ze ofwel het programma ingekort of in elkaar geschoven zodat het terrein om 20:00 uur leeg zou zijn en de mensen vrijwel allemaal onderweg naar huis.  ;) Als men wel door die downburst heen was gegaan, dan waren de gevolgen vermoedelijk niet te overzien geweest. Ja, er was dan veel hulp aanwezig, maar 60.000 man opvangen? Dan kom je nog steeds heel erg veel handjes tekort.

En natuurlijk kunnen festivals gewoon doorgaan, maar de vraag is wanneer je besluit om in te grijpen. Hoe ernstig moet de weersvoorspelling zijn voordat men actie onderneemt.

Kennelijk is een code rood, een level 3 warning met dreiging voor supercells, downbursts, hagel, bliksem en kans op tornado's! niet voldoende voor een aanpassing in het programma.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Ik durf nog wel eeen stapje verder te gaan nu ik er steeds meer over lees. Het weer is niet onderschat, het was een doelbewuste keuze... In dit geval weet ik niet wat erger is :-\
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Weetje, ik vind dat jullie heel erg makkelijk praten: even het programma aanpassen zodat het om 20.000 leeg is, evacueren en noem maar op. Sorry, zo makkelijk gaat dat echt nooit. Veel artiesten hebben geen/weinig speling maar.

Ik blijf heel veel respect hebben voor de mensen die bepaalde beslissingen hebben moeten nemen. Want ga het zelf maar "even" doen. Ik doe het ze echt never nooit na. Petje af voor hun. En ja, zoals ik zei: we hebben misschien geluk gehad nu hiermee. En behalve te vertellen hoe ze het WEL hadden gemoeten en de organisatie en iedereen af te zeiken, doe het zelf dan eens! Er komt van niemand een realistisch, goede oplossing die wel echt mogelijk is. Ik ga me niet meer mengen in de discussie, iets over schippers en wal ofzo. Jullie weten het beter. Jongens, succes met het beter doen dan deze organisatie van Pinkpop.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Als iemand nog echt vragen heeft over hoe/wat hoor ik het wel via PM en kijk ik of ik ze kan/mag beantwoorden. Ik meng me hier niet meer in.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275668 date=1402433252
Weetje, ik vind dat jullie heel erg makkelijk praten: even het programma aanpassen zodat het om 20.000 leeg is, evacueren en noem maar op. Sorry, zo makkelijk gaat dat echt nooit. Veel artiesten hebben geen/weinig speling maar.
Het zijn opties, en keuzes. Ik vraag me af of die overwogen zijn, en zo niet, waarom niet.

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275668 date=1402433252
Ik blijf heel veel respect hebben voor de mensen die bepaalde beslissingen hebben moeten nemen. Want ga het zelf maar "even" doen.
Ik heb meer respect voor de mensen die daar gewerkt hebben, de vrijwilligers zoals jij bent, de andere hulpverleners etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275664 date=1402432832
Elke beslissing die genomen wordt is en blijft een gok uiteindelijk: je legt verschillende factoren tegenover elkaar en neemt vanuit die factoren een beslissing hoe en wat je gaat doen en dus welke acties er ondernomen moet worden/welke protocollen opgestart worden.

Ik krijg uit jouw reacties het idee dat je wel heel erg naief bent en uitgaat van zaken waarvan je niet weet of die werkelijk ook zo gelopen zijn, gelopen zoals het bij het nemen van goed doordachte en weloverwogen beslissingen  moet gaan.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1275668 date=1402433252
Weetje, ik vind dat jullie heel erg makkelijk praten: even het programma aanpassen zodat het om 20.000 leeg is, evacueren en noem maar op. Sorry, zo makkelijk gaat dat echt nooit. Veel artiesten hebben geen/weinig speling maar.

Ik blijf heel veel respect hebben voor de mensen die bepaalde beslissingen hebben moeten nemen. Want ga het zelf maar "even" doen. Ik doe het ze echt never nooit na. Petje af voor hun. En ja, zoals ik zei: we hebben misschien geluk gehad nu hiermee. En behalve te vertellen hoe ze het WEL hadden gemoeten en de organisatie en iedereen af te zeiken, doe het zelf dan eens! Er komt van niemand een realistisch, goede oplossing die wel echt mogelijk is. Ik ga me niet meer mengen in de discussie, iets over schippers en wal ofzo. Jullie weten het beter. Jongens, succes met het beter doen dan deze organisatie van Pinkpop.

Waarom voel jij je persoonlijk aangesproken? Als de Shell vorige week had gezegd dat er geen risico was en de overheidsbrandweer alleen maar preventief was, was heel NL losgegaan.

Het gaat hier niet over de individuele hulpverlener die gewoon goed werk hebben geleverd. Het gaat over een miljoenenbedrijf die samen met de instanties afwegingen heeft gemaakt waarbij het welzijn en veiligheid van 67.000 bezoekers betrokken waren.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.