Leg mij eens uit waar je in dit korte tijdsbestek 60.000 man laat.
Die laat je nergens, maar je kunt de schade wel enorm beperken als je het op een gematigde manier laat 'ontruimen'. Ik ben zelf op Pinkpop geweest dit jaar, het is één open veld met geen boom te bekennen.
Wat denk je dat er gebeurt als de bliksem op het veld inslaat? Kunnen ze mooie bliksemafleiders hebben, maar dat geeft geen garantie.
Wat denk je dat er gebeurt als er hagelstenen als golfballen op het veld inslaan en er staan 70.000 mensen?
Wat denk je dat er gebeurt als er een flinke windvlaag ontstaan, tenten en apparatuur gaan waaien?
Wat denk je dat er gebeurt als iets van de bovenstaande incidenten daadwerkelijk plaatsvindt, blinde paniek en mogelijk onderkoeling! Een soort love parade scenario.
Kortom, door langzaam te ontruimen doe je aan damage control. Mensen zitten nou eenmaal een stuk veiliger in hun eigen auto, camper, trein, bus of taxi dan op een open veld. Dit lijkt me meer een 'hopen dat alles goed gaat' scenario. Ik ben me bewust van de financiële belangen, maar het weer lijkt toch best heftig te worden daar. Al denk ik dat het nu al te laat is voor een ontruiming.