Verder blijf ik, persoonlijk, achter de beslissing staan die genomen is geworden. Dit is de enigste juiste keuze geweest. Zoals ik al aangaf zijn er hier heel veel stuurlui die het beter weten hoe je zo'n festival moet beheersen als er calamiteit is. Ik vind het echt jammer dat de organisatie en de betrokken personen van de hulpverlening zo afgezeikt worden om hun beslissing die ze heel erg zeker wel overwogen genomen hebben en alle risico's en voors en tegens tegen elkaar opgewogen. Er wordt niet voor niks opgeschaald en niet voor niks gezegd dat we per direct alles op orde moeten maken en een stuk of 6 paar handschoenen opzak moeten pakken.
Door die stuurlui met hun eigenwijsheid en hun betweterigheid heb ik geen trek meer om hier nog te reageren op berichten.
Nogmaals, het is je al helder uitgelegd; het gaat niet om jou persoonlijk, een RK-medewerker die keurig z'n werk doet. Niet om Jan de beveiliger die doet wat er verwacht wordt, niet om de paraat staande ambu-bemanning(en), Keesje de portier en Pietje de brandwacht...en noem nog maar honderden medewerkers op, die lager op de ladder staan met zo'n groot evenement..
Het besluit om niet te evacueren in een vroeg(er) stadium ondanks alle alarmerende berichten, door de hogere legerleiding.
Dat staat ter discussie, niet jij of je collega's. En ik wil je erop wijzen dat het echt niet je taak is om de eindverantwoordelijken hier te blijven verdedigen. Hoe nobel (?) de gedachte erachter ook is.
Het land is zo'n beetje verdeeld in 2 kampen geloof ik, de ene helft haalt de schouders op en zegt; ''Het is toch goed gegaan?"
De andere helft meent: ''Er zijn bijna 70.000 man door het oog van de naald gekropen, omdat men niet tijdig een beslissing durfde te nemen.''
Eigenwijsheid en betweterigheid? Probeer de toon een beetje netjes te houden, want het is gewoon een fatsoenlijke discussie, waaraan profs meedoen uit alle takken van sport, maar ook bezoekers en allerlei ander volk. Om iedereen nou weg te zetten als betweterig en eigenwijs, terwijl daar ook mensen tussen zitten die regelmatig evacueren, risicoanalyses maken, hulpverlenen enzovoorts, gaat me te ver.