Vierdaagsefeesten

Auteur Topic: Vierdaagsefeesten  (gelezen 10827 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #30 Gepost op: 18 juli 2005, 11:31:23
Delta's dagboek, dag 2

Ik moet serieus minder koffie gaan drinken. Ik heb minstens een uur lang wakker gelegen toen ik vanochtend om drie uur thuis kwam... en van de actie kan het niet geweest zijn.

Het begon veelbelovend. Op het moment dat een gedeelte afgezet werd bij post Molenstraat1 kwam er een 112-melding binnen. Uiteraard kon ik me zeer goed inhouden, en sprong samen met drie anderen uit de PAM, onderweg naar de melding. De verdere avond bleef rustig tot het einde. Ik stond weer bij het Matrixx-podium, en daar kwam een melding vandaan dat er iemand "onwel" geworden was. Het bleek om GHB te gaan, die jongen is met de ambu meegenomen... Toch nog IETS te doen gehad vandaag.

1 Post Molenstraat is een post waarlangs veel mensen de binnenstad binnen lopen.
Arts  www.alphalog.nl


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 18 juli 2005, 13:28:48
En een berichtje van PdR: Ook Delta  heeft goed werk verricht  :D.

Heel wat leermomenten de afgelopen dagen. Delta heeft de meesten al wel genoemd, zoals de CVA/TIA. Het SO had heel weinig verschijnselen van het BE FAST. Eigenlijk was alleen zijn spraak wat langzamer en verward, verder alle functies nog in orde. Gelukkig kwam wel bij ons op dat het een TIA kon zijn.

Jammer genoeg worden dit soort dingen niet in de EHBO genoemd. Kan hele vervelende gevolgen hebben, want voor het zelfde geld laat iemand het SO gewoon zitten. :-X


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #32 Gepost op: 18 juli 2005, 16:18:09
En een berichtje van PdR: Ook Delta heeft goed werk verricht :D.


Delta heeft heel goed werk verricht daar 6 dame's met  :-X  :-X buiken kwamen vragen waar hij verbleef  ;D  ;D  ;D  ;D

Ook aan de andere kant van de waalkade was het erg rustig. Alleen een geval van vermoedelijk GHB die door de politie is meegenomen.  8)  8)

Ook nog even gesproken met Sigmaatje (Arjan) en wat andere bekenden die de binnenstad  van Nijmegen eo. overdag onveilig gaan maken met hun PAM's.  :P  :P

Groetjes Arend Beens
Groet Arend
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 18 juli 2005, 16:24:26
Delta ??? ; dit vraagt om uitleg   ;D :P


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #34 Gepost op: 18 juli 2005, 17:28:52
Ach, oud-klasgenootjes van me  ;D  ;D  ;D
Arts  www.alphalog.nl


firemanr

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 19 juli 2005, 02:31:46
Delta's dagboek, dag 2

Ik moet serieus minder koffie gaan drinken. Ik heb minstens een uur lang wakker gelegen toen ik vanochtend om drie uur thuis kwam... en van de actie kan het niet geweest zijn.

Het begon veelbelovend. Op het moment dat een gedeelte afgezet werd bij post Molenstraat1 kwam er een 112-melding binnen. Uiteraard kon ik me zeer goed inhouden, en sprong samen met drie anderen uit de PAM, onderweg naar de melding. Het bleek om een verwarde man te gaan, en na een paar minuten praten is deze ingestuurd met de ambu op verdenking van een CVA. Zat ik met m'n vermoedelijke TIA in de buurt...  :)

De verdere avond bleef rustig tot het einde. Ik stond weer bij het Matrixx-podium, en daar kwam een melding vandaan dat er iemand "onwel" geworden was. Het bleek om GHB te gaan, die jongen is met de ambu meegenomen... Toch nog IETS te doen gehad vandaag.

1 Post Molenstraat is een post waarlangs veel mensen de binnenstad binnen lopen.

Ik zou ook graag begrijpen wat je nu ontdekt of verzorgt heb....

Wat is een CVA, GHB en een TIA? ??? :-[

Heb al eens in de AFK.  ;Dlijst gekeken, maar niks.... :-\
Ik hou wel van een goed leesbaar dagboek. ;)


Kanarie

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 19 juli 2005, 09:29:56
Ik zou ook graag begrijpen wat je nu ontdekt of verzorgt heb....

Wat is een CVA, GHB en een TIA? ??? :-[

Heb al eens in de AFK.  ;Dlijst gekeken, maar niks.... :-\
Ik hou wel van een goed leesbaar dagboek. ;)
CVA: cerebro vasculair accident, oftewel bloeding of stolsel in de hersenen
TIA: transient ischaemic attack, oftewel een spontaan voorbijgaand (zichzelf oplossend) CVA
GHB: gamma hydroxy boterzuur, partydrug


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #37 Gepost op: 19 juli 2005, 13:08:51
Delta's dagboek, dag drie

Het was de meest rustige dag tot nu toe, en tevens mijn debuut als posthoofd. Samen met ABeens en twee collega's van afd. Nijmegen stonden wij op het Koningsplein, een plein waar jaren 70-80 muziek werd gedraaid. En dat was maar goed ook, want als de muziek niet om aan te horen was geweest was het er behoorlijk saai geworden. Het was bijna overal rustig, hoewel PdR een eigen radiozender is begonnen (ik heb het ' radio skypim' gedoopt), want hij was als enige regelmatig over de portofoon te horen.

Bij mij op de post bleef het beperkt tot vijf pleisters, het drinken van koffie (ABeens is heftig verslaafd daaraan!), frisdrank, eten van broodjes, luisteren van gezellige muziek en zo af en toe een bekende (Gerrie D. bijvoorbeeld) tegenkomen. Al met al niet saai, hoewel ik hoop dat het vanavond wat... interessanter wordt.  ;)
Arts  www.alphalog.nl


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 19 juli 2005, 13:25:09
Delta's dagboek, dag drie
...
Het was bijna overal rustig, hoewel PdR een eigen radiozender is begonnen (ik heb het ' radio skypim' gedoopt), want hij was als enige regelmatig over de portofoon te horen.
...

Tja dat krijg je als je je aan de verbindingsregels houd ;):P. Maar goed, het ding (porto) is er niet voor niets, en de rest moest natuurlijk weten dat hun porto het nog deed!

Ook de Waalkade Labyrinth heeft het redelijk rustig gehad, zo nu en dan een klein gevalletje.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #39 Gepost op: 20 juli 2005, 14:59:20
Delta's dagboek, dag vier

Opnieuw een rustige ehbo-dag. Qua festiviteiten was het een stuk minder rustig, op de Waalkade werd een groot vuurwerk gehouden. Ik kon het niet zien omdat ik op een post in de binnenstad stond, maar het schijnt bijzonder spectaculair geweest te zijn. Het enige wat ik er van meekreeg waren een paar hele harde knallen.
Op de Waalkade zelf was het bijzonder druk. De beelden die de politieheli gemaakt heeft liet zien dat er een grote massa naar de Waalkade stroomde, en na het vuurwerk als een stroom lava de binnenstad instroomde. Wat ik ervan meekreeg was een ineens toenemende drukte en dat de temperatuur ineens lekker steeg. Het was vrij fris buiten, maar toen die honderden mensen langs de post liepen, kon ik ineens mijn bodywarmer uittrekken... Verder maakten een gezellige collega, een enkel forumlid en wat vrienden die langsliepen de gezelligeheid compleet... Ik heb me wel geamuseerd in ieder geval...  :)
Arts  www.alphalog.nl