Vierdaagsefeesten

Auteur Topic: Vierdaagsefeesten  (gelezen 10824 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #50 Gepost op: 22 juli 2005, 16:48:32
Wij missen jou ook Kanarie!
Arts  www.alphalog.nl


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 22 juli 2005, 17:29:40
Heb je maar even gezien, maar ik vond het ook erg leuk je te ontmoeten! Hopelijk tot volgend jaar, en natuurlijk ben je eerder altijd van harte welkom! :)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #52 Gepost op: 23 juli 2005, 07:43:59
Delta's dagboek, dag zeven

Het zit erop, het is voorbij, ik ben net veertig minuten thuis en meteen duik ik achter de pc... Ik sla vandaag een nachtje slaap over, in de hoop in een klap mijn aangeleerde nachtritme om te kunnen zetten in een dagritme. Wel zo handig aangezien ik maandag op vakantie ga.
Vannacht was het onrustig in de binnenstad. Op vrijwel alle posten was er een hoop te doen, zelfs de posten waar het normaal erg rustig was. Ik heb er een volledige broekzak nitrilhandschoenen doorheen gejaagd. En... 's nachts waren er rellen. Niet zomaar rellen, echte rellen waarbij glas, steen en dranghekken door de lucht vlogen. Op het moment van schrijven staat er nog niets op teletekst, maar het zou me niet verbazen als dit het NOS zou halen... Er zijn overigens geen mensen van het Rode Kruis gewond geraakt, maar er zijn wel collega's van me die het druk hebben gehad... heeeeel erg druk.
Ondanks deze... indrukwekkende ervaring bleef de sfeer uiterst goed, en is de week goed afgesloten: toen we namelijk weer op het gebouw aankwamen, stond er een barbeque klaar, met meer vlees en salade dan we opkonden. Even met z'n allen opruimen, een snelle doch grondige debriefing, en daarna: aanvallen! :P

Al met al was het een fantastische week. Dankzij het regenachtige weer viel het mee met het aantal slachtoffers (op de laatste dag na dan ;)), maar de sfeer was zo geweldig dat dat zelfs voor mij niet echt uitmaakte... Sterker: ik heb nu alweer zin in volgend jaar...  :)
Arts  www.alphalog.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #53 Gepost op: 23 juli 2005, 16:09:49
Ik vondt het leuk om het dagboek van Delta te lezen,hij heeft daarmee bereikt dat het voor een buitenstaander wat inzichterlijker is geworden wat voor organisatie het nog is,en dat het meer inhoudt dan alleen EH-hulp verlenen  ;)


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #54 Gepost op: 24 juli 2005, 01:30:39
Het was inderdaad erg interessant om te lezen. Ik hoop er volgend jaar ook bij te zijn, zo niet als hulpverlener, dan wel als loper. ;)


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 24 juli 2005, 13:01:23
Lijkt me harstikke gezellig! Ik heb veel ervaring opgedaan, veel gezien en nog meer geleerd. Niet alleen op het EHBO gebied, maar ook hoe je een post het effectiefste kan inrichten, hoe je met je slachtoffers omgaat en hoe je een post lopende houdt.

Dus, kom volgend jaar als hulpverlener naar de Nijmeegse Vierdaagse feesten 2005!


firemanr

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 25 juli 2005, 05:16:05
Ja bedankt Delta voor je online dagboek...leuk om te lezen. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #57 Gepost op: 18 augustus 2005, 11:36:04
en deze sluiten we ook maar  ;)