GRIP 1 Middel HV (aanrijding brandweerwagen) Laan van Malkenschoten - Apeldoorn 10-06-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Middel HV (aanrijding brandweerwagen) Laan van Malkenschoten - Apeldoorn 10-06-2014  (gelezen 15587 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

rozema12

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 513
Dat er geen brand was op de A1 kan kloppen, de melding was de A50

14:17:25 10-06-14   GROUP-1   PRIO 1 Brand Wegvervoer : : A50 R : 205,4 Apeldoorn 7730 (personenauto)


Timoo0oo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Sterkte aan betrokkene!

Jammer om te zien dat meer mensen prioriteiten stellen aan speculeren alvorens beterschap wens dan wel informeren naar slachtoffers.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Sorry hoor, maar dat soort opmerkingen worden altijd alleen maar gemaakt als het gaat om ongevallen met HV-voertuigen. Niemand zeurt daar over bij elk ander ongeval wat hier op het forum behandeld wordt. Een ongeval met een HV-voertuig levert over het algemeen nou eenmaal meer aandacht en dus speculaas op dan een ongeval tussen opoe en de buurman.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
MAN levert vanaf de fabriek standaard verlengde cabines, dus dit hoeft niet een speciaal gebouwde cabine te zijn. In theorie zou er dus een van fabriek af standaard cabine op het chassis worden geplaatst. Heeft men in Amsterdam in het verleden ook gedaan.

Citaat van: mark hes link=msg=1275405 date=1402408923
tsjah dat word nogal snel gezegd, ik laat die beoordeling liever over aan de schade expert.  ;)

De A stijl van de cabine heeft wel degelijk een flinke klapper gemaakt, bij een vrachtwagen kan dan de complete cabine vervangen worden. Ik vraag me alleen af of hij dit nog waard is gezien het bouwjaar, 2001, het is een verlengde manschappen cabine.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Citaat van: Timoo0oo link=msg=1275497 date=1402416841
Sterkte aan betrokkene!

Jammer om te zien dat meer mensen prioriteiten stellen aan speculeren alvorens beterschap wens dan wel informeren naar slachtoffers.

Natuurlijk wenst iedereen sterkte aan alle betrokkenen, maar als we dat zouden moeten reageren bij elk incident waarbij slachtoffers zijn (en geloof me, dat zijn er veel), dan zal dat de waarde van het forum nmm niet goed doen.

De meeste komen daar ook niet voor naar het forum. Neemt niet weg dat niemand eraan denkt.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Citaat van: Bozo link=msg=1275513 date=1402418957
Sorry hoor, maar dat soort opmerkingen worden altijd alleen maar gemaakt als het gaat om ongevallen met HV-voertuigen. Niemand zeurt daar over bij elk ander ongeval wat hier op het forum behandeld wordt. Een ongeval met een HV-voertuig levert over het algemeen nou eenmaal meer aandacht en dus speculaas op dan een ongeval tussen opoe en de buurman.

Maar juist HIER (een forum voor en over Hulpverlening) zou dat dus NIET moeten gebeuren. Baseer je uitspraken op de feiten en hou anders gewoon lekker je mond. Besef dat direct betrokkenen bij dit soort incidenten ook wel eens dit forum zouden kunnen bezoeken, met alle nare gevolgen van dien. En als dat nog niet tot de verbeelding spreekt, betrek het dan gewoon op jezelf. Hoe zou jij het vinden als allerlei "stuurlui" vanaf de wal commentaar gaan leveren op jouw stuurmanskunsten terwijl ze er zelf niet bij zijn geweest ? Precies.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: 7131 link=msg=1275537 date=1402421127
Maar juist HIER (een forum voor en over Hulpverlening) zou dat dus NIET moeten gebeuren. Baseer je uitspraken op de feiten en hou anders gewoon lekker je mond. Besef dat direct betrokkenen bij dit soort incidenten ook wel eens dit forum zouden kunnen bezoeken, met alle nare gevolgen van dien. En als dat nog niet tot de verbeelding spreekt, betrek het dan gewoon op jezelf. Hoe zou jij het vinden als allerlei "stuurlui" vanaf de wal commentaar gaan leveren op jouw stuurmanskunsten terwijl ze er zelf niet bij zijn geweest ? Precies.
Ik wilde vanmiddag eigenlijk iets soortgelijks neerzetten. Het valt op dat juist de mensen die in de HV werken (want er zitten hier ook genoeg niet HV-ers) regelmatig een suggestieve opmerking maken terwijl er nog nauwelijks feiten bekend zijn.

Gewoon niet doen.  :)


Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
Bij deze het verzoek om weer ontopic te gaan. Indien iemand van mening is dat er gespeculeerd wordt dan mag de meldknop gebruikt worden.  ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Goed nieuws! De chauffeur van de brandweer is uit het ziekenhuis ontslagen en naar huis. De bestuurder van de vuilniswagen is ook naar huis toe.

Alleen de bijrijder van de vuilniswagen moet vannacht in het ziekenhuis blijven, maar mag morgen weer naar huis.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Drie gewonden bij aanrijding brandweerwagen en vuilniswagen
APELDOORN - Bij een aanrijding tussen een brandweerwagen en een vuilniswagen op de Laan van Malkenschoten in Apeldoorn zijn dinsdagmiddag 10 juni drie personen gewond geraakt.
 
De aanrijding vond plaats op de kruising van de Laan van Malkenschoten met de Kayersdijk. De brandweerwagen reed op de Laan van Malkenschoten en was met zwaailichten en sirenes onderweg naar een spoedmelding van een autobrand op de A50. Door nog onbekende oorzaak kwam de brandweerauto met de vuilniswagen, die op de Kayersdijk reed, in botsing.
 
In de vuilniswagen zaten een chauffeuze en haar bijrijder. In de brandweerwagen zaten op het moment van de aanrijding zes personen. Door de botsing kwamen de bijrijder van de vuilniswagen en de chauffeur van de brandweerwagen bekneld te zitten. Zij zijn beiden door brandweerpersoneel bevrijd. De chauffeuze van de vuilniswagen liep verwondingen op door rondvliegend glas. Alle drie personen zijn overbracht naar een ziekenhuis. De afdeling verkeersongevallenanalyse (VOA) van de politie heeft ter plekke onderzoek verricht. Beide voertuigen zijn door een sleepbedrijf weggesleept.
 





3 Gewonden na ernstig ongeval met brandweer voertuig Apeldoorn 10 06 2014



BRON: http://112apeldoorn.nl/page/Nieuwsdetail/21797/drie-gewonden-bij-aanrijding-brandweerwagen-en-vuilniswagen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens