GRIP 1 Middel HV (aanrijding brandweerwagen) Laan van Malkenschoten - Apeldoorn 10-06-2014

Auteur Topic: GRIP 1 Middel HV (aanrijding brandweerwagen) Laan van Malkenschoten - Apeldoorn 10-06-2014  (gelezen 15584 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1275630 date=1402430451
Goed nieuws! De chauffeur van de brandweer is uit het ziekenhuis ontslagen en naar huis. De bestuurder van de vuilniswagen is ook naar huis toe.

Alleen de bijrijder van de vuilniswagen moet vannacht in het ziekenhuis blijven, maar mag morgen weer naar huis.
TOP


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Terplaatse:
7732 - TS - Apeldoorn-Hoofdpost
7745 - TS-BT - Klarenbeek
7770 - HV-1 - Apeldoorn-Hoofdpost
7780 - VW - Apeldoorn-Zuid
7591 - OvD - Epe/Voorst/Apeldoorn
7790 - CvD - Apeldoorn
9881 - TBO - Apeldoorn
9991 - HOVD - Midden

Ambulancedienst:
06-123 - Ambulance - Apeldoorn
06-124 - Ambulance - Apeldoorn
06-125 - Ambulance - Apeldoorn
06-127 - Ambulance - Apeldoorn
06-322 - Motor - Apeldoorn
06-802 - OvD-G - West
06-851 - CVG? - Regio


En de 7730 was natuurlijk terplaatse als benadeelde. Ugchelen 7743 heeft de voertuigbrand (loos) afgehandeld)

Ik kan inmiddels met zekerheid zeggen dat men zowel met zwaailicht als sirene reed. De sirene is gehoord in de vuilniswagen, een paar seconde voor de klap.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


112hilversum

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1275713 date=1402438536
7780 - VW - Apeldoorn-Zuid     wat is dat vw


Pino112

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,581
Citaat van: 112hilversum link=msg=1275750 date=1402455380


Vrachtwagen.



http://www.kazernesnederland.nl/kazerneapeldoornwilmersdorfned.htm


Timoo0oo

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
Citaat van: rens link=msg=1275525 date=1402419685
Natuurlijk wenst iedereen sterkte aan alle betrokkenen, maar als we dat zouden moeten reageren bij elk incident waarbij slachtoffers zijn (en geloof me, dat zijn er veel), dan zal dat de waarde van het forum nmm niet goed doen.

De meeste komen daar ook niet voor naar het forum. Neemt niet weg dat niemand eraan denkt.

Maar van deze betrokkenen is de kans groter dat ze meelezen. En iet wat "respect" (bij gebrek aan beter woord) en medeleven voor medehulpverleners dan wel interesse tonen kan voor die meelezers misschien wel een hart onder de riem zijn. Misschien is het wel helemaal niet zo, maar de kans dat ze het lezen en er iets aan hebben leek mij voldoende om het even te opperen.  O0

Gelukkig om te horen dat er al 2 van de 3 het ziekenhuis heeft verlaten en de laatste wellicht vandaag :)
En natuurlijk ook goed om te horen dat OGS netjes aan stond.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
https://www.youtube.com/watch?v=CZYfniWpOvc
10/06/14 Ongeval brandweerwagen en vuilniswagen op de Kayersdijk.
hulpdiensten apeldoorn
Gepubliceerd op 11 jun. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Even een vraag aan de kenners
Ik zal het zo goed mogelijk proberen te verwoorden.

Is het normaal dat een vrachtwagen (brandweerwagen in dit geval) bij een dergelijk ongeval
behalve de logische horizontale verbuiging ook verticaal verbuigt? Of is dit het gevolg van de bevrijding

Ik heb de brandweerwagen langs zien komen, met berger, en het viel me op dat er een dubbele draaiing in de kabine zat.
Dus zowel dat voor en achter niet meer 1 lijn was maar ook boven onder niet meer helemaal correspondeert met elkaar
En dan van voren bekeken rechterzijde aanrijding en dak ovehellend naar links (soort van doorgeschoten zeg maar)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: DeMassel link=msg=1276291 date=1402595424
Even een vraag aan de kenners
Ik heb de brandweerwagen langs zien komen, met berger, en het viel me op dat er een dubbele draaiing in de kabine zat.
Dus zowel dat voor en achter niet meer 1 lijn was maar ook boven onder niet meer helemaal correspondeert met elkaar
En dan van voren bekeken rechterzijde aanrijding en dak ovehellend naar links (soort van doorgeschoten zeg maar)
Ik zie mezelf niet als kenner, ik weet iets van auto/bedrijfsauto techniek af.

Ik kan me zo voorstellen dat de cabine van deze brandweer auto zo krom als een *** is, ook niet verwonderlijk als je bedenkt dat ze met een redelijke snelheid tegen een vuilniswagen zijn gereden.
De brandweer wagen heeft de klap ook nog eens linksvoor op de punt gekregen, als het recht voorop was dan had de schade er al heel anders uitgezien.

De energie van de klap moet alle kanten op, naar links, rechts, boven en onder (enz) dus ik kan me goed voorstellen dat je een paar vreemde lijnen en vouwen hebt gezien in, op, en aan deze cabine.

Ik heb laatst een trekker gezien die nog maar met 3 van de 4 wielen op de grond stond, het 4e wiel stond een halve meter van de grond af, zo krom was het chassis van die vrachtwagen. Dus je kan jezelf wel bedenken wat voor krachten erop het materiaal komen tijdens een ongeluk.  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: DeMassel link=msg=1276291 date=1402595424
Even een vraag aan de kenners
Ik zal het zo goed mogelijk proberen te verwoorden.

Is het normaal dat een vrachtwagen (brandweerwagen in dit geval) bij een dergelijk ongeval
behalve de logische horizontale verbuiging ook verticaal verbuigt? Of is dit het gevolg van de bevrijding

Ik heb de brandweerwagen langs zien komen, met berger, en het viel me op dat er een dubbele draaiing in de kabine zat.
Dus zowel dat voor en achter niet meer 1 lijn was maar ook boven onder niet meer helemaal correspondeert met elkaar
En dan van voren bekeken rechterzijde aanrijding en dak ovehellend naar links (soort van doorgeschoten zeg maar)
Ook bij brandweervoertuigen zit onder de cabine de motor. En moet de cabine omhoog kunnen om onderhoud aan de motor te kunnen doen. Daarvoor kunnen ze de achterzijde van de cabine omhoog liften, en zit er aan de voorzijde 2 schanierpunten waarover de cabine kan schanieren. Ik kan me zo voorstellen dat door de klap de schanieren krom zijn, en zodoende de boel niet meer in lijn is. ;)


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
tuurlijk 998765  e050 nooit aan die schanieren gedacht e050
Dat verklaard het door mij geziene overhellen/doorschieten van de bovenkant van de cabine wel

Tnx
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV