0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Daan Kempeneers @daankempeneers ·12 uDe eerste 'combi' brandweer/ambulance in VRR. Foto via @DennisVNL
Wie weet meer naar aanleiding van deze tweet? Wat is het, wat doet het, wat is het idee? Of is het een grap?Daan Kempeneers @daankempeneers ·12 u De eerste 'combi' brandweer/ambulance in VRR. Foto via @DennisVNL
Wie weet meer naar aanleiding van deze tweet? Wat is het, wat doet het, wat is het idee? Of is het een grap?
De beroepsvereniging is sceptisch over het uit Frankrijk, Engeland en de VS gekopieerde idee van een speciaal ingerichte bus, de ‘brambulance’, met een interventieteam dat zou moeten bestaan uit een 'allround bemanning'. “Kopieergedrag kent ook risico’s. Wij kijken liever naar onze eigen kracht. Nederland kent een uniek zorgsysteem waarin de ambulancezorg een kwalitatief goede schakel is met goed geschoold en ervaren personeel. De huidige patiëntveiligheid wil V&VN niet in de waagschaal leggen.”Niet uitwisselbaarEerder dit jaar kwam de brandweer Rotterdam al met het idee om een brandweerman als chauffeur op een ambulance te zetten. Daarop kwam veel kritiek vanuit de brandweer zelf en ook V&VN AZ was 'not amused'. "Technisch gezien zou het besturen van een ambulance door een brandweerman, met de nodige opleiding en bijscholing, nog wel kunnen maar medisch en verpleegtechnisch gezien is er een wereld van verschil", zo reageerde destijds Albert van Eldik, voorzitter van V&VN AZ.
Dennis Vervoorn @DennisVNLUhmm... Rotterdam? Eerste Hulp Voertuig? EHV 90-1. (foto: Facebook) pic.twitter.com/s4Xzockr09
Wie weet meer naar aanleiding van deze tweet? Wat is het, wat doet het, wat is het idee? Of is het een grap?Daan Kempeneers @daankempeneers ·12 uDe eerste 'combi' brandweer/ambulance in VRR. Foto via @DennisVNL https://pbs.twimg.com/media/BqRwYyYIEAA3wWP.jpg
Ik vraag mij af of ik dit voertuig wel voorrang verleen als die met toeters en bellen aan komt. Valt ie wel onder de regeltjes?
Hoezo niet? zwaailicht en sirene betekent opzouten ik kom eraan...
Omdat ik niet voor kermisvoertuigen aan de kant ga. Ik heb wat moeite dit als serieus HV voertuig te zien.