Bijzonder overigens, dat de VRR hier officieel nog niets over gemeld heeft maar er wel allerlei info lekt vanuit mensen die het schijnbaar wel al weten(medewerkers VRR?).
Denk dat de Veiligheidsregio daar erg blij mee is... NOT...
Dat ding rijdt (straks?) gewoon op straat, dus is het logisch dat er vragen over komen. Je kunt twee dingen doen: óf het geruchtencircuit door laten sudderen, wat kan leiden tot de meest wilde speculaties, óf met een kleine toelichting duidelijkheid geven wat het wel en niet is. Past prima binnen het social media beleid. De officiële, uitgebreidere toelichting komt vanzelf een keer
Waarom gaat de brandweer steeds meer niet brandweer hulpverleningstaken doen terwijl andere organisaties juist bezuinigen door dit soort taken af te stoten.
Sterker nog, zelfs de brandweer doet in tijden van bezuinigingen steeds meer van dit soort dingen... Wat uiteindelijk (alles bij elkaar opgeteld in het land) bakken, wat zeg ik, containers met geld kost..
Wanneer we kijken wat we als overheid voor diensten aan de burger moeten/willen leveren, laten we dan vooral over de grenzen heen kijken. Wellicht dat we dan tot logische en efficiënte combinaties van functies komen, die we eerder niet voor mogelijk hielden 'want daar zijn we niet van'. Kijkend naar de hulpverleningstaken van de brandweer die er de afgelopen jaren bij zijn gekomen (AED etc.): die brandweervoorziening moeten we als maatschappij toch al betalen. Als we die efficiënter kunnen benutten door hier ook hulpverleningstaken te beleggen én we helpen de burger er ook nog mee, zijn we als overheid goed bezig toch? Alleen zul je wel moeten investeren om die verandering teweeg te brengen.
Waarmee ik overigens geen waarde-oordeel wil geven over deze pilot, het gaat mij even om het principe.