Normale ECG curve bij een AED

Auteur Topic: Normale ECG curve bij een AED  (gelezen 11746 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2005, 12:51:00
Bij de LP12 is dat dan afleiding paddles.

Juist maar de vraag is dus:
Hoe ziet die afleiding paddles er op het scherm uit bij een normaal gezond persoon met een normaal sinusritme.

Het blijkt maar weer, je vraag duidelijk verwoorden is ook een kunst ... :-\
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

wicher

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2005, 16:23:45
kan iemand mij uit de droom helpen !!!! ;D
Sinds waneer kan je met een AED een ritmestrook maken? ???

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 7 juli 2005, 16:25:50
Dat kan bij veel AED's met recording functie achteraf, ter evaluatie.
Met speciale software via de PC..

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 7 juli 2005, 16:41:56
Mensen...wat is het nut voor een EHV'er of iemand anders die een AED gebruikt om het ECG te weten??
Als je er in getraind bent zou het handig kunnen zijn (als de AED handmatig te bedienen is) omdat je bij bepaalde ritmes kunt klappen terwijl een AED dat niet zou doen. Maar goed...hetkan dus handig zijn.

Voor de liefhebbers...ik heb 2 ECG trainingsprogramma's op CD-ROM staan. Wie interesse heeft stuurt maar een PM. Kopieren enversturen is voro eigen rekening (te groot voor eenmailtje dus)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 7 juli 2005, 16:43:11
Mensen...wat is het nut voor een EHV'er of iemand anders die een AED gebruikt om het ECG te weten??

Zoals Jaques al aangaf in deze topic. Interesse  ;)

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 7 juli 2005, 16:45:38
Zoals Jaques al aangaf in deze topic. Interesse  ;)

Dat snap ik....maar leuk dat er interesse is..maar danmoet je eigenlijk niet met een AED gaan werken...maar met een nieuw soort DEFI....daar kun je wel een AED functie op instellen maar je hebt de voordelen van een DEFI

helm

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 7 juli 2005, 19:32:09
Juist maar de vraag is dus:
Hoe ziet die afleiding paddles er op het scherm uit bij een normaal gezond persoon met een normaal sinusritme.

Als een NSR  ;D
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je de paddles plaatst. Bij normale positie moet het aardig overeenkomen met afleiding II, het spanningsverschil tussen rechterarm en linkerbeen.
Heb je hier wat aan?

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #17 Gepost op: 7 juli 2005, 21:32:17
Als een NSR  ;D
Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je de paddles plaatst. Bij normale positie moet het aardig overeenkomen met afleiding II, het spanningsverschil tussen rechterarm en linkerbeen.
Heb je hier wat aan?

Ja dat had ik zelf ook ongeveer gedacht of het geinverteerde van aVR.
Maar wel grappig om te zien dat je je haast moet verontschuldigen dat je ergens interesse in hebt en iets wil bijleren.
Commententaar is snel geleverd, maar de gevraagde informatie ....
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #18 Gepost op: 7 juli 2005, 21:33:44
Dat snap ik....maar leuk dat er interesse is..maar danmoet je eigenlijk niet met een AED gaan werken...maar met een nieuw soort DEFI....daar kun je wel een AED functie op instellen maar je hebt de voordelen van een DEFI

Het gaat mij om het analyseren van het ritme wat de patient kreeg na defibrilatie. En meer als een AED had ik op dat moment niet bij de hand...

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #19 Gepost op: 7 juli 2005, 21:39:16
je mag toch wel interesse in vliegtuigen of vliegen hebben zonder zelf een vliegtuig te kopen ?
Het gaat mij om het principe van "begrijp ik wat er op de strook staat". Normaal lukt dat aardig, in dit geval was er wat twijfel