GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 199455 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
'Premier Jatsenjoek van Oekraïne treedt af'

http://www.nu.nl/buitenland/3836675/premier-jatsenjoek-van-oekraine-treedt-af.html

Wrakstukken op rampplek verplaatst voor berging slachtoffers

http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3836461/wrakstukken-rampplek-verplaatst-berging-slachtoffers.html

De wrakstukken zullen worden verplaatst door ''lokale partijen'', maar het is niet bekend wie dat zijn. De Onderzoeksraad leidt het onderzoek naar de oorzaak van de vliegramp.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
France Ready to Cancel Russia Ship Sale

http://gcaptain.com/france-ready-cancel-russia-ship-sale/


The Mistral is a 200-meter (656-foot) ship, capable of carrying as many as 700 combat troops, 16 helicopters and 60 armored vehicles. It is built by state-owned military contractor DCNS and the shipbuilder STX in Saint-Nazaire, where 400 Russian sailors arrived last month to train on the Vladivostok.

Russian Deputy Prime Minister Dmitry Rogozin was quoted yesterday by the Russia’s Itar-Tass news agency as saying that he doubted France would break the Mistral contract.

“Billions of euros are involved,” he said, according to the state-owned news agency. “The French are very pragmatic.”


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Een woordvoerder van het crisisteam van het kabinet laat weten dat de terugkeer van alle slachtoffers en helderheid over de toedracht van de ramp de hoogste prioriteit is. En daarom wordt met alle mogelijkheden rekening gehouden.

"Zo worden bijvoorbeeld ook mensen geconsigneerd zodat direct gehandeld kan worden mocht daartoe aanleiding zijn. In dit geval betekent het dat militairen zich beschikbaar moeten houden en niet op verlof kunnen. Dit maakt standaard deel uit van een planningsproces", aldus de woordvoerder.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


harold1981

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Ik begrijp dat de rampplek moet worden beveiligd, en dat vervolgens onderzoeksteams hun werk kunnen doen, maar wat is het plan om de resterende 98 lichamen te vinden? Daar hoor ik in de media niks over. Waarom wordt de USAR niet ingezet? Of een internationaal team met cadaverhonden? Blijkbaar liggen de lichamen nog weg te rotten in het gebied, en het lijkt mij dat cadaverhonden hierbij een cruciale rol kunnen spelen?!
Ambulanceverpleegkundige


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: harold1981 link=msg=1285565 date=1406217511
Ik begrijp dat de rampplek moet worden beveiligd, en dat vervolgens onderzoeksteams hun werk kunnen doen, maar wat is het plan om de resterende 98 lichamen te vinden? Daar hoor ik in de media niks over. Waarom wordt de USAR niet ingezet? Of een internationaal team met cadaverhonden? Blijkbaar liggen de lichamen nog weg te rotten in het gebied, en het lijkt mij dat cadaverhonden hierbij een cruciale rol kunnen spelen?!

Het gaat allemaal niet zo snel.

Omdat er spoed achter zit !, vindt het debat mogelijk maandag, dinsdag of woensdag plaats.

'Ontwerpresolutie VN-missie Oekraïne bijna klaar'

http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3836552/ontwerpresolutie-vn-missie-oekraine-bijna-klaar.html


harold1981

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Nee, ik begrijp dat het allemaal stap voor stap gaat. Maar er is helemaal niet gesproken over een reddingsmissie met bijvoorbeeld cadaverhonden. Hoe willen ze het aanpakken? Ik hoor niks over de lichamen die nog daar op de rampplek liggen.
Ambulanceverpleegkundige


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Vanmiddag naar de vliegclub gegaan waar ik lid van ben. Deze zit tegenover het militaire platform. Toen de vliegtuigen klaar stonden om de baan over te steken naar het platform, ging van de c17 de achterdeur omlaag en konden wij van heel dichtbij de kisten achterin zien staan. Ik had een nog grotere brok in mijn keel dan dat ik gisteren had toen ik het op de tv keek. De ceremonie zelf hebben we maar op tv verder gekeken want dat was toch te ver weg om goed te zien.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


sylvester1986

  • Gast
40 man onbewapende marechaussee naar rampplek
Citaat
Minister-president Mark Rutte belegt op dit moment een persconferentie. Hij vertelt dat er op dit moment twee Nederlandse experts op weg zijn naar de rampplek. Morgen gaan er 40 leden van de marechaussee naar Oekraïne. De komende dagen komen er meer onderzoekers naar de plek waar de Boeing neerstortte.
http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3698630/2014/07/24/Rutte-40-man-onbewapende-marechaussee-naar-rampplek.dhtml


sylvester1986

  • Gast
Citaat van: Sylvester link=msg=1285605 date=1406226807
Marechaussee naar Oekraïne
Het kabinet stuurt morgen 40 man marechaussee richting het rampgebied in Oekraïne. Dat heeft premier Rutte gezegd op een persconferentie. De marechaussee wordt niet ingezet om de rampplek te beveiligen. De bedoeling is dat ze de forensische experts ondersteunen bij het zoeken naar lichamen.


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
NAF25 G-781 kwam hier zojuist overvliegen, richting Oekraïne.
Een apart gevoel. Slachtoffers halen, die beginnen aan hun (nog)  lange reis naar huis. :-\
Mighty fine only gets you somewhere half the time.