GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 199471 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: NikonDirk link=msg=1285740 date=1406307530
Dan zag het er alleen even vreemd uit en was het niets bijzonders.  :)
Het zag er ook vreemd uit, ik had het ook liever niet in beeld gezien. Maar naar mijn mening was het een soort ''verkeers regelaar'' die zijn best deed om alle voertuigen in (en buiten) de garage op zijn plek te krijgen.


litchu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
Zou graag de beelden nog eens zien of ik daar iets in herken, maar ik geloof graag dat het een verkeersregelaar was


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: mark hes link=msg=1285742 date=1406307876
Het zag er ook vreemd uit, ik had het ook liever niet in beeld gezien. Maar naar mijn mening was het een soort ''verkeers regelaar'' die zijn best deed om alle voertuigen in (en buiten) de garage op zijn plek te krijgen.

De "andere kant" van een gebeurtenis als dit is de toch vrij zakelijke organisatorische kant. Die is vrijwel nooit in beeld, maar wel ontzettend belangrijk om u, als kijker, te laten zien wat u wilt zien en nog belangrijker, om de slachtoffers op de zo veel geprezen wijze te ontvangen. Dat hier iets van te zien is, is onvermijdelijk.
Bijdragen op persoonlijke titel.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: litchu link=msg=1285745 date=1406308880
Zou graag de beelden nog eens zien of ik daar iets in herken, maar ik geloof graag dat het een verkeersregelaar was
http://www.npo.nl/nos-journaal/25-07-2014/POW_00721805
2:06:35 - 2:06:47  

Ik vind de rouwstoet erg netjes geregeld.


Bart.

  • Politievrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 225
  • It's a beautiful day to save lives.
Morgen vooralsnog de laatste vlucht en rouwstoet met 38 slachtoffers van de ramp. Ik mag mijn steentje er morgen aan bijdragen tijdens mijn dienst.
Voornamelijk werkzaam in: horeca (arrestanten en camera-toezicht), publiek domein (GPZ) en bij verkeerscontroles.  Tevens BHV'er en geïnteresseerd in


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Dat is overduidelijk het geven van signalen voor de voertuigen..

Morgen dus de laatste vlucht, ben benieuwd hoelang het duurt voor alle slachtoffers in Nederland zijn..


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Marechaussee is vertrokken naar Oekraïne

Vanaf vliegbasis Eindhoven zijn vrijdagavond veertig marechaussees vertrokken die gaan helpen met zoeken naar menselijke resten en bezittingen in het gebied waar het toestel van Malaysia Airlines is neergestort.

Bron: www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3837824/marechaussee-vertrokken-oekraine.html


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Is de Mmrechaussee met dezelfde Hercules naar de Oekraïne als waarmee de slachtoffers gehaald worden?
Mister Livingstone, I presume?


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Citaat van: Walker link=msg=1285765 date=1406320346
Is de Mmrechaussee met dezelfde Hercules naar de Oekraïne als waarmee de slachtoffers gehaald worden?

Ja, wel zo doelmatig.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
KLM was niet op de hoogte van gevaar Oost-Oekraïne

http://www.nu.nl/vliegramp-oekraine/3837888/klm-was-niet-hoogte-van-gevaar-oost-oekraine.html

NRC Handelsblad stelt op basis van eigen onderzoek dat niemand in Nederland weet wie KLM had moeten waarschuwen over het gevaar. KLM noemt de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) als luchtvaartautoriteit die het bedrijf mogelijk had moeten informeren.
De ILT wijst echter naar de inlichtingendiensten. De AIVD en NCTV stellen op hun beurt dat zij het niet als hun wettelijke taak zien om actief informatie te achterhalen voor Nederlandse luchtvaartmaatschappijen in het buitenland.

Zo werkt het in Nederland tegenwoordig. Zelfs tot in de hoogste gelederen geldt kennelijk "Dat is mijn werk/afdeling niet."

En de KLM leest geen kennelijk nieuwsberichten en waarschuwingen aan andere maatschappijen die al eerder hadden besloten het gebied voor de zekerheid te mijden en een andere route hadden gekozen.