GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014

Auteur Topic: GRIP 2 Vlucht MH17 onderweg van Schiphol naar Kuala Lumpur neergeschoten - Oekraine 17-07-2014  (gelezen 200976 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

AVN

• Forum gebruiker
En voor de zoveelste dag kunnen de forensisch onderzoekers de rampplek niet bezoeken.
Ik begin te vrezen dat van een behoorlijk aantal slachtoffers geen stoffelijke resten meer geborgen gaan worden.
Begrijpelijk, want het is veels te onveilig voor de forensisch onderzoekers om hun werk te doen.
Maar ik hoop dat dit ook duidelijk en eerlijk verteld is/wordt aan de nabestaanden ...

Regio14.nl

• Junior gebruiker
  • **
    • Regio14.nl Actueel nieuws voor Gooi en Vechtstreek
Wat gebeurd er nou op de Korporaal van Oudheusdenkazerne. Hoe beleven de hulpverleners het...
een inkijkje achter de schermen :

http://www.regio14.nl/2014/08/01/achter-het-hek-van-de-oudheusdenkazerne/

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

GLZ

• Senior gebruiker
Ik zag straks een hele groep Marechausse-motoren onder begeleiding met optische en geluidssignalen over de A2 richting het zuiden rijden, waarschijnlijk de ploeg voor de begeleiding van vanmiddag. Maar ik heb geen idee waarom de verplaatsing met prio 1 moet...

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Toch ook vanmiddag weer een brok in mijn keel hoor. Respect voor de manier waarop ieder stoffelijk overschot behandeld wordt hier in Nederland. Ook al is het vanmiddag maar 1 kist (kist 229 stond erop).

Alleen het klikken van de fotocamera's was hinderlijk te horen en het slaan van de touwen aan de vlaggenmasten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Citaat van: GLZ link=msg=1287241 date=1407157041
Ik zag straks een hele groep Marechausse-motoren onder begeleiding met optische en geluidssignalen over de A2 richting het zuiden rijden, waarschijnlijk de ploeg voor de begeleiding van vanmiddag. Maar ik heb geen idee waarom de verplaatsing met prio 1 moet...

Omdat ze het waarschijnlijk als een soort militair konvooi beschouwen.
Bijdragen op persoonlijke titel.

Asterix 900

• Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
Inmiddels zijn ook enkele Belgische speurhonden naar ginder vertrokken, op vraag van de Nederlanders.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Wat voor specialiteit hebben die honden?
Aangezien er toch ook reddingshonden / speurhonden etc in Nederland zijn
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Citaat van: thetwin84 link=msg=1287371 date=1407185738
Wat voor specialiteit hebben die honden?
Aangezien er toch ook reddingshonden / speurhonden etc in Nederland zijn

Wellicht als aflossing voor de andere teams die al ter plaatse zijn geweest.
USAR b.v. is een wereldwijde organisatie waarbij vele teams aangesloten zijn. Nederlandse teams zijn al ter plaatse geweest en misschien uitgeput. Aangezien België ook een prima opgeleid team heeft hebben ze gevraagd om assistentie van hun.

Er zit ook verschil in het type opgeleide hond, de ene hond kan opgeleid zijn om naar overledenen te zoeken terwijl andere honden juist naar overlevenden zoekt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Even een beetje offtopic, maar stoffelijke overschotten vind ik niet echt een correcte benaming. Stoffelijke resten vind ik al iets gepaster.

De nieuwsdiensten hebben er ook een handje van om die term te gebruiken, maar die vind ik meer gepast voor vee dat is overleden aan een ziekte en daardoor niet verkocht kan worden, dan zijn het overschotten.

Mijn mening, nu weer ontopic ;) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)