Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?

Auteur Topic: Spoedritten, altijd rijden met optische en geluidssignalen: ja of nee?  (gelezen 119348 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

fireman77

  • Gast
Reactie #210 Gepost op: 27 augustus 2005, 19:35:08
Nee we zijn vrijwillig dus zoveel meldingen zijn er hier niet he :-X :-\

Het was bedoeld met een bepaalde ondertoon hé, neem het niet te serieus deze opmerking die ik plaatste.........


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #211 Gepost op: 3 september 2005, 20:50:33
Uit een andere topic.....


http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9346.msg252381#msg252381

Blijft wel van belang dat ze die lawaai bakken ook gebruiken. Vanochtend kleunde m'n collega bijna op een ambu met blauw-blauw aan maar geen geluidssignalen. Om 10 uur 's ochtends op een uiterst onoverzichtelijke kruising. Het was dat ik de blauwe lampen, ondanks de al felle zon, opmerkte en mijn collega tot stoppen verzocht, was het een minder oplettende of sneller rijdende verkersdeelnemer overkomen, weet ik niet of het wel zo goed was gegaan.

Vwb. andere akoestische signalen, moet er denk ik voorkomen worden dat er teveel diversiteit kan ontstaan.


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #212 Gepost op: 30 september 2005, 14:12:09
toch zijn er heel erg veel korpsen die alleen met blauw aan rijden als ik van de week zo eens gezien heb hier in de regio met al die grote branden dan komt toch zeker 30% met alleen blauw aan rijden


ltdoka

  • Gast
Reactie #213 Gepost op: 24 oktober 2005, 21:31:00
Als prio 1 betekend dat alles er op en aan gaat EN je door alles daadwerkelijk op en aan te gooien bent in gedekt tegen aansprakelijkheid als het onverhoopt toch mis gaat dan gooi je volgens mij ook midden in de nacht alles op en aan.
Behalve je aansprakelijkheid afschuiven (wat volgens mij ook niet helemaal waar is maar dat aan het einde) krijg je ook meer toeschouwers :-))) en wanneer je 3x in een week naar de zelfde klant moet onder prio 1 en je komt 3 x per week voor jan met de korte achternaam en je toeschouwers gaan klagen moet je die klagers niet naar de minister verwijzen maar naar je klant, die moet zijn alarmsysteem goed voor elkaar hebben mij is geleerd klachten (over geluidsoverlast) aan te pakken bij de bron en dat de brandweer midden in de nacht alles aan heeft is volgens mij niet de bron maar het gevolg !!!
Ik zie dus het hele discussiepunt niet

PRIO 1 is gewoon alles 24 x 7 om 3.00 uur maar ook op zondag om 10.05 als meneer pastoor begint te preken (en dat bedoel ik dan als het verstoren van de zondagsrust want die is in sommige plaatsen nog belangrijker dan de nachtrust)

PRIO 2 is dan van sorry mede weggebruikers maar ik ben wat haastig omdat ik wil voorkomen dat ik straks met toeters en bellen moet gaan rijden dus als het even kan wil ik er graag even langs, tja ik heb maling aan dit inrijverbod want anders moet ik zover omrijden dat ik straks evengoed weer alles aan moet doen omdat ik te lang onderweg was.

PRIO 3 is dan Meneer / mevrouw we komen er maar dat kan nog ff duren want het is gruwelijk druk op de weg

Wat betreft het afschuiven van de aansprakelijkheid bedoel ik dat je met alles op een aan wel een voorrangsvoertuig mag zijn maar ook voor een voorrangsvoertuig geldt de regel VOORRANG KRIJGEN IS EEN RECHT en voorrang verlenen is een plicht, volgens de nederlandse wegenverkeerswet mag je NOOIT voorrang nemen (en het afdwingen is dus nemen) OGS is dus om aan te geven: "IK HEB HAAST MAAKT U RUIMBAAN VOOR MIJ"


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #214 Gepost op: 24 oktober 2005, 23:45:10
Als ik zie hoe mensen soms in verwarring raken door OGS...

Ik weet niet of het nu in elke situatie sneller is. Vandaag weer in ambu in een fle tussen het verkeer door, geen vluchtstrook, was filestrook... 3 km per uur op weg naar een reanimatie. Petje af, je moet dan wel stalen zenuwen hebben.

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #215 Gepost op: 25 oktober 2005, 11:32:48
je kunt zeggen wat je wilt maar veel diensten rijden niet met toeters aan 's nachts, ik moet om half 6 de deur uit 's morgens en negen van de tien ambulances brandweer of politiewagens rijden met blauw en zonder sirene.

Hier in Aalsmeer rijden ze wel altijd met alles aan maar in amsterdam (bij station sloterdijk en dergelijke waar het toch ook erg druk is) rijden ze zonder sirene
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #216 Gepost op: 25 oktober 2005, 11:52:55
je kunt zeggen wat je wilt maar veel diensten rijden niet met toeters aan 's nachts, ik moet om half 6 de deur uit 's morgens en negen van de tien ambulances brandweer of politiewagens rijden met blauw en zonder sirene.

Hier in Aalsmeer rijden ze wel altijd met alles aan maar in amsterdam (bij station sloterdijk en dergelijke waar het toch ook erg druk is) rijden ze zonder sirene

Zelf vindt ik het ook belachelijk als ze ze niet aanzetten omdat ze anders "de mensen wakker maken", is het dan belangrijker dat iemand blijft slapen of dat er gevaar ontstaat??? Ik zie ook regelmatig voertuigen wel met blauw-blauw rijden maar zonder sirene. Ik bekijk net een filmpje op 112amsterdam.nl vanuit een TS, deze zetten de sirene alleenmaar aan bij kruispunten  :-X :-\


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #217 Gepost op: 25 oktober 2005, 12:59:33
Dat is de A-wagen van kazerne Willem  ;) Maar goed, die sirene's doen ze ook vaak uit voor het mobiliofoon verkeer. Dat was in dit geval niet maar bij de Autospuiten in Amsterdam zetten ze hem regelmatig uit omdat je het anders niet verstaat.

Ik heb hier ook nog 2 films voor jullie;

Film1;
http://media.putfile.com/Film148

Deze ambulances hebben hun sirene bij hun voetpendaal zitten. Al drukken hun 1 keer op die knop, maakt de sirene 1 keer de ridel af en gaat automatisch weer uit als ze hem niet ingedrukt houden. Vandaar dat ze hem alleen bij waar nodig aan doen. Het voordeel van deze sirene is wel dat deze net zo hard is als de versneller van Film2. Deze ambulances van Film1 hebben dus ook geen versneller.

Film2;
http://media.putfile.com/Film26859

Dit zijn de wat nieuwere wagens die hun sirene's constant aan blijven houden. Deze wagens beschikken wel over een versneller zoals te horen is. Wat helaas wel een nadeel is dat deze sirene's veel zachter zijn dan die van Film1.


fireman77

  • Gast
Reactie #218 Gepost op: 25 oktober 2005, 14:06:33
Ja maar wat is nou duidelijker voor de overige weggebruikers, ik denk toch zeker het filmpje waar de chauffeur constant zijn optische en geluidsignalen voert.

Dan weer uit dan dan weer aan dat is niet duidelijk naar de overige weggebruikers.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #219 Gepost op: 25 oktober 2005, 14:08:48
Ja maar wat is nou duidelijker voor de overige weggebruikers, ik denk toch zeker het filmpje waar de chauffeur constant zijn optiche en geluidsignalen voert.

Dan weer uit dan dan weer aan dat is niet duidelijk naar de overige weggebruikers.


Je hebt idd gelijk. Maar ook met dat 2e filmpje ze doen hem vaak uit hoor in Amsterdam.